Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Radovan Žerjav, pristojen za koordinacijo ministrstev, ki razpolagajo s sredstvi za sofinanciranje evropskih programov in projektov, je v ponedeljek v Ljubljani pojasnil, da se na področju črpanja evropskih sredstev vsak dan spoprijemajo z zadevami, ki bi morale biti "rešene že zdavnaj".
Bo v primeru drugega tira prišlo do prerazporeditve sredstev?
Ob tem je spomnil na projekt drugega tira med Divačo in Koprom, ki bi lahko angažiral velik del evropskih sredstev in spodbudil gospodarsko rast, a ga prejšnji vladi ni uspelo pripraviti do stopnje, da bi se ga dalo udejanjiti v tekoči finančni perspektivi.
Po Žerjavovih besedah je projekt še vedno na stopnji projektiranja in pridobivanja gradbenega dovoljenja, neurejeni so tudi okoljska presoja in odkupi zemljišč.
Glede na to, da se je ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo zavzelo za prerazporeditev evropskih sredstev z vsebin, kjer je črpanje slabše, na vsebine, kjer bi bilo mogoče doseči boljše gospodarske in finančne učinke oz. na izvedljive projekte, bi lahko do prerazporeditve prišlo tudi v primeru drugega tira.
Če tega projekta ne bo mogoče realizirati, bo del evropskih sredstev prerazporejen na področje trajnostne rabe energije, je napovedal minister. Pri tem je poudaril velik pomen energetske sanacije javnih stavb, kot so bolnišnice. To bi po njegovih besedah posredno zagnalo gradbeno dejavnost, pomenilo pa bi tudi korak naprej pri učinkoviti rabi energije.
Minister se zaveda pomena drugega tira
Žerjav je poudaril, da je treba odločitev o drugem tiru zaradi izteka finančne perspektive sprejeti čim prej, tako da bo Slovenija lahko zagotovo načrpala vsa sredstva - v tekoči finančni perspektivi ima na voljo 4,1 milijarde evrov. Osebno pričakuje, da bo usoda projekta znana junija ali julija.
Minister se sicer zaveda, da je drugi tir glede na širjenje reškega pristanišča in razvoj zagrebškega letališča ter logističnega povezovanja Avstrije in Italije za Luko Koper izjemnega pomena.
Menil je še, da je treba takoj izpeljati prenovo obstoječega tira Divača-Koper, saj bi se na ta način povečale logistične zmogljivosti vsaj za nekaj let. Kot je spomnil, je bilo pet gradbenih dovoljenj za to pridobljenih že pod njegovim vodenjem prometnega ministrstva.
Ob tem je opozoril, da država projekta drugega tira ne bo mogla financirati tako, kot je v preteklosti financirala gradnjo avtocest, in da zato iščejo nove modele financiranja in partnerje, ki bi bili pripravljeni pri tem sodelovati.
Morebitne pomisleke tujcev, da jih Slovenija ne bo spustila v Luko Koper, saj ni sposobna iz domačih rok dati niti trgovca, je zavrnil z besedami, da ne gre vsega presojati po dogajanju okoli Mercatorja. Ta po njegovem mnenju na dolgi rok ne bo ostal slovenski, ni pa dopustno, da bi kupec skozenj reševal "takšne ali drugačne probleme".
Žerjav: Če bo treba denar vračati, bo moral nekdo odgovarjati
Minister je spregovoril tudi o evropskih sredstvih za stadion v Stožicah, pri čemer je opozoril, da bo Slovenija verjetno prisiljena vrniti 6,4 milijona evrov, "ker je bil razpis diskriminatoren". Da ta primer posebej obravnavajo, je Žerjava osebno opozoril tudi evropski komisar za regionalno politiko Johannes Hahn.
Kot je pojasnil Žerjav, si prizadevajo za to, da teh sredstev ne bi bilo treba vrniti. Če jim to ne bo uspelo, bo moral nekdo prevzeti odgovornost, je poudaril. "Če bo država morala vračati denar, potem pričakujem, da bo pri tem sodelovala tudi Mestna občina Ljubljana," je dejal in pri tem spomnil na različne preiskave dodelitve sredstev Stožicam.
Na vprašanje, kdaj bo znano, kaj bo z morebitnim vračilom sredstev, je državna sekretarka na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Monika Kirbiš Rojs odgovorila, da ima ministrstvo dva meseca časa, da še enkrat pregleda dokumentacijo in se opredeli do nje. To namreč zahteva Bruselj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje