Če bo sneženja še veliko, bodo v škripcih tudi občine, saj bo treba mošnjiček odpreti precej bolj na široko, kot so predvidevale. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Če bo sneženja še veliko, bodo v škripcih tudi občine, saj bo treba mošnjiček odpreti precej bolj na široko, kot so predvidevale. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared

Na Darsu so predvidevali, da bodo letošnjo zimo za vzdrževanje hitrih cest in avtocest skupaj z njihovimi priključki in počivališči porabili 25.000 ton soli. To količino so že zdaj krepko presegli, pravi Andrej Sever iz Darsove tehnične službe. Od novembra je šlo namreč za posipanje že okoli 38.000 ton soli, je za Radio Slovenija poročala Jasna Peskar.

Sol dražja tudi do trikrat
Zaradi ostrejših vremenskih razmer in povečanih potreb po posipavanju se je povpraševanje po soli močno povečalo, zato se je cena soli dvignila. Trenutno je od dva- do trikrat dražja kot običajno. Dars ima na srečo sklenjene triletne pogodbe za nakup soli, tako da to "dobrino" plačuje po fiksni ceni. V skladu s sklenjenimi pogodbami bo od dveh dobaviteljev v treh letih skupno prejel 67.000 ton soli, a ta količina zaradi povečane letošnje porabe ne bo zadostovala. "Kaže, da bo treba poleti dati nove razpise, da bomo te pogodbe podaljšali," ugotavljajo na Darsu.

Predvidenih 4,4 milijona evrov ne bo zadostovalo
Za izvajanje zimske službe (delovne ure, posipni material, amortizacijo in vzdrževanje strojev) je slovenska avtocestna družba v sezoni 2009-2010 sicer predvidela 4,4 milijona evrov. Koliko denarcev več bo treba odšteti, še ni znano.