Zbornica za gradbeništvo je pozvala velike naročnike, kot so DARS in 2TDK ter Direkcija za infrastrukturo, naj se dogovorijo z izvajalci o rešitvah glede podražitve cen materialov na trgu. V pogodbah, ki so bile že podpisane, je namreč cene težko dvigniti. Težava nastopi predvsem pri dolgoročnih pogodbah, kot sta denimo gradnja predora Karavanke ali drugega tira.
Podražili so se denimo armaturno železo, gradbeni material. Kot je za Radio Slovenija povedal Kristjan Mugerli iz podjetja Kolektor, "je bila osnovna cena betonskega železa pred osmimi meseci 400 evrov na tono, danes ga ne dobiš pod 700 evri na tono". V času oddajanja ponudb takšnih cen niso pričakovali.
"Ta razkorak v cenah, do katerega je prišlo konec lanskega leta, je v prvem kvartalu povzročil cenovne škarje," je pojasnil direktor zbornice za gradbeništvo Gregor Ficko. Rešitev na zbornici vidijo v drsnih cenah ali pa v obračunu razlike v ceni. "Obračun razlik v ceni je v gradbeništvu nekaj običajnega in mislim, da je to tudi rešitev, da se naročniki in izvajalci usedejo skupaj in od primera do primera pogledajo stanje," je dejal Ficko.
Aneksom se bo težko izogniti
Pri gradnji drugega tira so cene na enoto fiksne, toda na 2TDK pojasnjujejo, da je že v sami pogodbi všteta 10-odstotna rezerva. Kadar so cene višje od 10 odstotkov, pove Ficko, pa nastopi obligacijski zakonik.
"Mi menimo, da je treba tveganja pošteno deliti med izvajalce in naročnike," pa je za Radio Slovenija dejal član uprave DARSA Boštjan Rigler. Vendar zahtevka Cengiza, ki gradi drugo cev karavanškega predora, za zdaj še niso dobili. Dodatkom k pogodbam se bo težko izogniti, ob tem napoveduje Ficko, ki dodaja, da se aneksi kot zloglasni dojemajo v Sloveniji, sicer pa je v svetu to normalno ekonomsko orodje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje