Razmerje pri vrhu iz kvalifikacij se v Bakuju torej ni spremenilo. Bottas je ponovil odlično sobotno predstavo, na štartu je zadržal vodstvo, si privozil zajetno prednost in jo v zaključku izkoristil za peto zmago v karieri.
Mercedesova perfektna sezona se nadaljuje. Moštvo iz Brackleyja je letos zares brezhibno. Resda so v Bahrajnu do dvojne zmage prišli na srečni način, a nihče najbrž ni pričakoval, da bodo dvojno slavje dosegli prav na vseh uvodnih dirkah v letu 2019.
Pri Ferrariju so si od dirke veliko obetali zaradi dolgih ravnin, a tudi z izboljšavami dirkalnika SF90 jim ni uspelo resno ogroziti največjega tekmeca, ki je še trdneje zasidran na vrhu konstruktorskega seštevka. Zdaj ima po najboljšem uvodu v zgodovini tega športa pred moštvom iz Maranella že neverjetnih 74 točk naskoka!
V Bakuju smo spremljali četrto dirko formule ena v zgodovini in tretjo za VN Azerbajdžana. Prvič so dirkalniki kraljice motošporta po ulicah azerbajdžanske prestolnice hrumeli leta 2016, ko je VN Evrope dobil Nico Rosberg (Mercedes). Leto pozneje je krstno dirko za VN Azerbajdžana dobil Daniel Ricciardo (Red Bull), lani je zmagal Hamilton.
Bottas se je hitro odlepil od tekmecev
Hamilton je na štartu takoj napadel Bottasa, a je temu uspelo vodilni položaj zadržati in si v naslednjih zavojih relativno hitro nabrati več kot dve sekundi prednosti. Bolj kot boj za vodstvo sta izstopala odlična štarta Sergia Pereza in Landa Norrisa. Mehičan je prehitel Maxa Verstappna in zasedel četrto mesto, Britanec je prehitel Daniila Kvjata. Slabše se je odrezal Charles Leclerc s ferrarijem. Monačan je dirko po kazni Antonia Giovinazzija in diskvalifikaciji Kimija Räikkönena v kvalifikacijah začel z osmega mesta, a takoj padel na deseto, ko sta mimo njega švignila Carlos Sainz z mclarnom in Daniel Ricciardo z renaultom.
Leclerc hitro nadoknadil zapravljeno
Dirkači so po kaotičnih prostih treningih in kvalifikacijah dirko začeli precej previdno, nihče si ni upal tvegati preveč, uvodne kroge so odpeljali brez trkov. V naslednjih krogih je bila pozornost bolj ali manj usmerjena na Leclerca, ki je začel boj za boljšo uvrstitev. Najprej je prehitel Ricciarda, nato ugnal oba mclarna, v 7. krogu se je v štartno-ciljni ravnini s pomočjo sistema DRS lotil še Pereza in zavzel peto mesto. Začel je lov na Verstappna, od katerega je bil hitrejši dobro sekundo na krog, po zunanji strani štartno-ciljne ravnine ga je ugnal v 11. krogu. Medtem sta se mercedesa na čelu kolone odlepila od tekmecev. Bottas je prednost pred Hamiltonom povišal že na tri sekunde, pred tretjeuvrščenim Vettlom je imel že skoraj deset sekund naskoka.
Bottas v 32. krogu znova do vodstva
Leclerc je s srednje trdimi gumami 'letel' po stezi, od tretjeuvrščenega moštvenega kolega Vettla je bil hitrejši skoraj za sekundo na krog, pri Ferrariju so se hitro odločili za postanek in Nemcu namestili srednje trde gume. Postanek sta nato opravila še oba mercedesa, tako da je Leclerc, ki je medtem odpeljal najhitrejši krog, zapeljal v vodstvo. Nekaj časa je še povečeval prednost pred mercedesoma, nato pa jo je začel iz kroga v krog izgubljati. Do 24. kroga je Bottas na drugem mestu njegovo prednost že prepolovil, ujel ga je pet krogov pozneje. Monačan je v tistem trenutku delal uslugo Vettlu, mercedesa je rahlo upočasnil, ju zadrževal za seboj, a v 32. krogu je moral vendarle priznati premoč. Po radijski zvezi se je začel pritoževati, da zaradi precej obrabljenih gum izgublja veliko časa, v 34. krogu ga je ugnal še Vettel.
Leclercov neuspešen lov na Verstappna
Ob koncu naslednjega kroga se je 21-letnik iz Monte Carla vendarle odpravil po svež komplet najmehkejših gum. Imel je smolo, da se je na stezo vrnil za Pierrom Gaslyjem. Ko mu je Francoza le uspelo prehiteti, je imel 15 krogov časa, da ujame in prehiti Verstappna, ki je imel 16 sekund naskoka. Čeprav je dirkal z novimi gumami, pa mu ni uspelo stopiti prednosti nizozemskega tekmeca.
Hamilton zaman napadal zmago
V 39. krogu so morali zaradi Gaslyjevega odstopa dirkači upočasniti vožnjo po pravilih virtualnega varnostnega avtomobila, deset krogov pred koncem so Gaslyjev dirkalnik umaknili iz izletnega območja, virtualni varnostni avtomobil se je 'umaknil'. Zmaga mercedesov ni bila nikoli pod vprašajem, vprašanje je bilo le, kateri od dirkačev si bo prigaral najvišjo stopničko. Hamilton se je v zaključku Bottasu povsem približal, a v DRS-območju mu je zmanjkalo nekaj metrov za vodstvo. Na koncu je storil manjšo napako in izgubil vse upe po zmagi. Za zadnji vrhunec dirke je poskrbel Leclerc, ki je po drugem postanku odpeljal najhitrejši krog (1:43,009).
Dirka za VN Azerbajdžana, Baku
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:31:52,942 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | +1,524 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 11,739 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 17,493 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:09,107 |
6 | Sergio Perez | Racing Point | 1:16,416 |
7 | Carlos Sainz | McLaren | 1:23,826 |
8 | Lando Norris | McLaren | 1:40,268 |
9 | Lance Stroll | Racing Point | 1:43,816 |
10 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1 krog |
11 | Alexander Albon | Toro Rosso | 1 krog |
12 | Antionio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 krog |
13 | Kevin Magnussen | Haas | 1 krog |
14 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 krog |
15 | George Russell | Williams | 2 kroga |
16 | Robert Kubica | Williams | 2 kroga |
Odstop: Ricciardo (Renault), Kvjat (Toro Rosso), Gasly (Red Bull), Grosjean (Haas) | |||
Najhitrejši krog: Charles Leclerc (1:43,009) v 50. krogu |
Skupni vrstni red 2019, dirkači (4/21):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 87 (1) |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 86 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 52 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 51 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 47 (2) |
6 | Sergio Perez | Racing Point | 13 |
7 | Pierre Gasly | Red Bull | 13 (1) |
8 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 13 |
9 | Lando Norris | McLaren | 12 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 8 |
11 | Nico Hülkenberg | Renault | 6 |
12 | Carlos Sainz | McLaren | 6 |
13 | Daniel Ricciardo | Renault | 6 |
14 | Lance Stroll | Racing Point | 4 |
15 | Alexander Albon | Toro Rosso | 3 |
16 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1 |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 0 |
18 | Romain Grosjean | Haas | 0 |
19 | George Russell | Williams | 0 |
20 | Robert Kubica | Williams | 0 |
Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.
Skupni vrstni red 2019, konstruktorji (4/21):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Mercedes | Hamilton, Bottas | 173 |
2 | Ferrari | Vettel, Leclerc | 99 |
3 | Red Bull | Verstappen, Gasly | 64 |
4 | McLaren | Sainz, Norris | 18 |
5 | Racing Point | Perez, Stroll | 17 |
6 | Alfa Romeo | Räikkönen, Giovinazzi | 13 |
7 | Renault | Ricciardo, Hülkenberg | 12 |
8 | Haas | Magnussen, Grosjean | 8 |
9 | Toro Rosso | Kvjat, Albon | 4 |
10 | Williams | Kubica, Russell | 0 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje