Button je z letošnjimi predstavami prepričal številne dvomljivce, ki so (bili) prepričani, da je lani naslov prvaka osvojil (le) zaradi dobrega dirkalnika. Foto: Reuters
Button je z letošnjimi predstavami prepričal številne dvomljivce, ki so (bili) prepričani, da je lani naslov prvaka osvojil (le) zaradi dobrega dirkalnika. Foto: Reuters
Lewis Hamilton
Hamilton je priznal, da s svojim očetom in nekdanjim menedžerjem Anthonyjem ni spregovoril več tednov in da odnosi med njima niso več tako dobri kot nekoč. Oče Anthony naj ne bi bil preveč srečen nad sinovo odločitvijo, da se po 20 letih sodelovanja poklicno razideta. Foto: Reuters
Fernando Alonso
Alonso potihoma prevzema položaj številke ena pri Ferrariju. Foto: Reuters
Michael Schumacher
Schumacher je bleda senca sedemkratnega prvaka, ki je 91-krat stopil na najvišjo stopničko. Foto: EPA
Vitalij Petrov in Adrian Sutil
Vitalij Petrov je na Kitajskem prvič končal dirko formule ena in postal prvi Rus, ki je dobil točke v tem tekmovanju. 25-letnik iz Vyborga v bližini meje s Finsko je nekaj časa vozil celo na 4. mestu, ob koncu dirke pa prehitel Marka Webbra v sicer veliko boljšem Red Bullu in Schumacherja ter končal na 7. mestu. Foto: Reuters

Sebastian Vettel in Lewis Hamilton sta v bokse in iz njih zapeljala skupaj. Nobeden od njiju ni popustil, po boksu sta vozila kolo ob kolesu, pri tem pa so jo skoraj skupili mehaniki, ki so čakali na mestih za menjavo pnevmatik. Komisarji dirke so Britanca in Nemca le opozorili. Ista dirkača sta bila akterja ene od vrhuncev dirke. Hamilton je v 12. krogu prehitel Vettla in Adriana Sutila, ki ga voznik Red Bulla nikakor ni mogel prehiteti.

Ko je Jenson Button napovedal, da se bo preselil k McLarnu, so britanski mediji pisali, da je naredil napako, da ga bo bolj nadarjeni Hamilton povsem zasenčil. Spraševali so ga, le kaj mu je, da se je prostovoljno odločil iti v isto moštvo z najhitrejšim dirkačem na svetu v moštvu, katerega del je že od svojega 11 leta. Po štirih dirkah je Button tam, kjer je bil celo lansko sezono – na vrhu. Tja se je zavihtel z dvema zmagama oziroma (tveganima) odločitvama, ki sta mu v spremenljivih razmerah na dirkah prinesli uspeh. Pokazal je modrost, s katero je lani osvojil naslov, ga hvalijo mediji na Otoku.

"Jenson ve, kaj mora storiti"
Buttnova zmaga je še en triumf premetene bistrosti. "To so izkušnje in samozavest. Jenson ve, kaj mora narediti, in to naredi," je svetovnega prvaka pohvalil Christina Horner, šef Red Bulla. Button ni imel le sreče, ko se na Kitajskem ob prvem dežju ni odločil za pnevmatike za rahel dež, s svojo vožnjo, ki ni preveč obrabljala, je pokazal tudi zrelost in pamet. "Ne gre le za hitrost, ampak tudi za to, da znaš 'prebrati' pogoje," je recept za zmago razložil devetkratni zmagovalec dirk v formuli ena.

Čeprav ne gre zanemariti dejstva, da je bil Hamilton na treh od štirih dirk hitrejši (na kvalifikacijah je bilo ravno obratno) od starejšega kolega, ta pa je imel več sreče (znanja) pri izbiri prave strategije. (Za zdaj) med McLarnovima voznikoma na vidiku ni težav, ki so pestile odnos Hamilton-Alonso pred dvema sezonama, britanska svetovna prvaka zgledno sodelujeta pri razvoju dirkalnika, na stezi pa se borita za boljša mesta. Dirkača sta v dobrih, celo prijateljskih odnosih. Sta nova Alain Prost in Ayrton Senna brez pikrosti, ki je zaznamovala obdobje obeh velikanov formule ena v njunih skupnih sezonah (1988 in 1989) pri McLarnu.

Ferrari želi suhe dirke
Ferrari iz Azije odhaja z upanjem, da naslednjih dirk ne bo "začinil" dež, saj se na nobeni dirki letos v deževnih pogojih niso dobro znašli. Fernando Alonso, ki je bil po naporni dirki preboja iz ozadja 4., je dejal, da bi njegovemu moštvu edino kristalna krogla lahko pomagala sprejeti pravo odločitev glede pnevmatik, medtem ko se je med dirko izmenjevalo suho in deževno vreme. "Petkrat sem šel na menjavo pnevmatik, kar je povsem neobičajno. Upam, da bo na naslednji dirki normalen teden. Imeli smo le enega v Bahrajnu, kjer smo tudi zmagali. Potrebujemo več normalnih vikendov," je dejal Španec. "Po taki dirki lahko rečeš, kaj bi bilo najbolje narediti, ker niti v boksu niti v kokpitu nimamo kristalne krogle." Dvakratni prvak je po zmagi v suhem Bahrajnu na delno deževni avstralski dirki zasedel 4. mesto, kvalifikacije v Maleziji, ki so se za Ferrari končale slabo, pa je prav tako popestril dež.

Alonsa na cedilu pustili refleksi
Alonso je prevzel krivdo za prehiter štart. Po kazni vožnje skozi bokse je padel na začelje. "Refleksi so me pustili na cedilu in prezgodaj sem štartal. To se mi še nikoli ni zgodilo in zelo sem razočaran nad samim seboj." Za drzno prehitevanje moštvenega kolega Felipeja Masse v ovinku v dovozu v bokse, ki je Brazilca prisilil, da je zapeljal na travo, se mu ni zdelo, da bi se moral opravičiti. "Če ne bi bil moj moštveni kolega, o tem ne bi toliko govorili. Kar se mene tiče, je šlo za normalno dirkaško potezo," je dejal. Massa se (naglas) ni pritoževal. "To je bil dirkaški incident, med voznikoma ni nobenih trenj. Ko si vedno želiš zmage, se včasih zgodi tudi kaj takega," je dejal šef Ferrarija Stefano Domenicali.

Rosberg čuti spoštovanje, a ni številka ena
Zanimivo (in nepričakovano) se razvija dinamika med voznikoma v Mercedes GP-ju. Nico Rosberg je bil na vseh štirih uradnih treningih in dirkah letošnje sezone boljši od moštvenega kolega, legendarnega Michaela Schumacherja, s čimer je pridobil spoštovanje svojega moštva, a zanika, da je zato postal številka ena v moštvu Rossa Brawna.

"Od vsega začetka imava v moštvu enakovreden status, čeprav so številni videli Michaela kot številko ena, mene pa kot številko dve," pravi 24-letnik, ki po tretjem mestu na Kitajskem v skupnem seštevku zaostaja le za Buttnom. "Pred sezono sem upal, da bom na istem nivoju kot Schumacher celo leto, a pričakujem, da bo že na naslednji dirki pri vrhu. Boriti se z njim bi bilo fantastično, dobro bi bilo tudi za moštvo," razmišlja Rosberg, ki se je pred sezono k Mercedeseu preseli iz Williamsa. Rosberg, ki na 74 dirkah še ni zmagal, meni, da moštvo, ki je lani osvojilo oba naslova po ne preveč šampionskem začetku, napreduje v pravo smer.

"Schumi je potonil"
"Bog dežja? Schumi je potonil," so neusmiljeni nemški mediji. Z 10. mestom na Kitajskem je Schumacher, ki je nekoč veljal za tako rekoč nepremagljivega v dežju, doživel najnižjo točko svoje vrnitve. Najslabši začetek sezone v njegovi karieri je "popoln". Rosberg je bil v enakem dirkalniku tretji, v skupnem seštevku je drugi, torej vse le ne more iti na račun srebrne puščice, še ugotavljajo. Schumacher še nikoli ni izgubil štirikrat zapored proti moštvenemu kolegu. Ko je sedemkratni prvak ob prvih dežnih kapljah mrzlično menjaval pnevmatike, je Rosberg hladnokrvno nadaljeval po stezi, in to z velikim uspehom.

"Schumacher vozi pretrdo in agresivno. Moral bi biti bolj mehak. Nico je pri tem uspešnejši. Pri Ferrariju je lahko Schumacher z neomejenim testiranjem odpravil vse slabosti, testiranje pa je zdaj omejeno. S tem je izgubil nepravično prednost, ki jo je imel tedaj, in je na istem kot drugi," meni Christian Danner, sokomentator prenosov formule ena na nemški televiziji RTL. "Trenutno je povprečen. Michaela čaka veliko dela," pa meni Niki Lauda, trikratni prvak.

Frustrirana Schumacher in Vettel
"Frustriran sem. Moram reči, da ta konec tedna zame ni bil preveč srečen, tudi glede mojega lastnega dosežka ne. Svojega dela nisem opravil dobro, preveč sem obrabil pnevmatike. Iz tega se lahko veliko naučim in sem naslednjič boljši," je povedal 41-letni Nemec.

Frustriran je tudi njegov rojak, Sebastian Vettel, ki je dirko znova začel z najboljšega štartnega mesta, po (znova) slabi strategiji oziroma odločitvah moštva pa končal na šestem mestu.

Naslednja dirka bo 9. maja v Barceloni.