Aktivni sistemi, ki nadzirajo višino dirkalnika med vožnjo, so v formuli ena prepovedani od leta 1993. Foto: Reuters
Aktivni sistemi, ki nadzirajo višino dirkalnika med vožnjo, so v formuli ena prepovedani od leta 1993. Foto: Reuters

Mednarodna avtomobilistična zveza je moštva s svojo odločitvijo pisno seznanila po številnih ugibanjih, ki so se pojavila o tem, da so si nekatera moštva z napravami ali sistemi zagotovila aerodinamične prednosti na svojih dirkalnikih, ko ta na kvalifikacijah niso povsem polna goriva in ki zagotavljajo, da so dirkalniki dovolj visoki tudi potem, ko jih po kvalifikacijah do vrha napolnijo z gorivom, ki mora nato zadostovati za celotno dirko.

"Vsakršen sistem, naprava ali procedura, katere namen ali učinek pomeni spremembo nastavitve obes, medtem ko so dirkalniki v parc fermeju, bodo ocenjene kot v nasprotju s členom 34.5 športnih pravil formule ena," je zapisala Fia in dodala, da je vsak sistem izravnavanja v nasprotju s členom 3.15 tehničnih pravil.

Parc fermer je obdobje med kvalifikacijami in začetkom dirke, ko mehaniki ne smejo spreminjati dirkalnikov. V členu 34.5 piše, da mora dirkač dirko začeti iz boksov, če so na njegovem dirkalniku kakor koli spreminjali obese, ko je bil v parc fermerju. Člen 3.15 se nanaša na aerodinamiko.

Moštvo McLaren je pred drugo dirko sezone v Avstraliji obtožilo Red Bull, da uporablja neke vrste sistem za nadzor višine dirkalnika. Red Bull obtožbe zanika. Vodja McLarna Martin Whitmarsh je v Melbournu napovedal, da tudi njegovo moštvo razvija podoben sistem, ki ga želijo uporabiti že na dirki na Kitajskem, ki bo na sporedu 18. aprila. "Zdi se, da se lahko dirkalniki Red Bulla in nekaterih drugih moštev v kvalifikacijah vozijo nižje, kot bi pričakovali, če vemo, da jih potem napolnijo z gorivom," je razglabljal Whitmarsh.