Po razočaranju na kvalifikacijah se je Alonsu na zmagovalnem odru na široko smejalo. Foto: Reuters
Po razočaranju na kvalifikacijah se je Alonsu na zmagovalnem odru na široko smejalo. Foto: Reuters
Nico Rosberg in Fernando Alonso
Nico Rosberg, sin nekdanjega svetovnega prvaka Kekeja, je z 2. mestom dosegel uspeh kariere. Foto: Reuters
Fernando Alonso (Renault)
Alonso je Renaultu privozil prvo zmago po VN Brazilije leta 2006. Foto: Reuters
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton ima po Singapurju največ možnosti za osvojitev naslova svetovnega prvaka. Foto: Reuters
Ponesrečen postanek Masse v Singapurju
Trenutek, ko se je prelomila dirka in morda tudi svetovno prvenstvo. Foto: Reuters
Felipe Massa in Jensen Button
Razočaranje Felipeja Masse po dirki je bilo neizmerno. Foto: Reuters
Štart dirke
Felipe Massa je na štartu ubranil prvo mesto, ki ga je osvojil na kvalifikacijah. Foto: Reuters

Dvakratni svetovni prvak se je vrnil na zmagovalni oder, ki ga je bil v preteklih sezonah vajen, letos pa se nanj še ni povzpel. 800. dirko svetovnega prvenstva formule 1 bodo poskušali čim prej pozabiti pri Ferrariju, ki je doživel popoln polom, čeprav sta Felipe Massa in Kimi Räikkönen dirko začela s prvega oziroma tretjega mesta.

Massa je na štartu zlahka ubranil prednost pred Lewisom Hamiltonom. Voznik v ferrariju si je pred vodilnim v prvenstvu privozil pet sekund prednosti. Sila dolgočasno dirko (v prvi osmerici po prvem krogu ni prišlo do nobene spremembe) je v 14. krogu začinil Nelson Piquet ml., ki je trčil v zid. Na stezo je nato zapeljal varnostni avto.

Usodna napaka Masse?
Nekaj dirkačev - med njimi takrat četrtouvrščeni Robert Kubica (BMW Sauber), Nico Rosberg (Williams) in Alonso (Renault) - je nato zapeljalo v boks po menjavo pnevmatik in dolivanje goriva, čeprav direktor dirke boksov še ni odprl. Ko se je boks tudi uradno odprl, je dirko dodatno začinil Massa, ki je prekmalu speljal s svojega mesta. Pri tem je cev za dolivanje goriva ostala v njegovem vozilu, zaradi pospeška se je cev snela in hkrati podrla enega od mehanikov. Brazilec se je moral nato ustaviti pred izvozom iz boksov in čakati, da so mu mehaniki odstranili cev. Dirko je moral tako nadaljevati z zadnjega (18.) mesta, za svoj manever pa je bil še kaznovan z vožnjo skozi bokse.

Hamiltona zadrževali počnejši dirkači
V zmešnjavi se je na prvo mesto prebil Rosberg, ki sta mu sledila Jarno Trulli (Toyota) in Giancarlo Fisichella (Force India). Italijana sta imela drugačno strategijo in nista odšla na postanek. Ko se je varnostni avto umaknil, je Fisichella za seboj zadrževal Kubico, Alonsa, Marka Webbra, Davida Coultharda (oba Red Bull) in Hamiltona, ki je padel na 8. mesto. Še slabše se je godilo Räikkönenu, ki je šel na prvi postanek v bokse tik za Masso in bil žrtev Brazilčeve napake. Padel je na 15. mesto, za med dirko komaj opaznega Heikkija Kovalainena (McLaren).

Sreča za Alonsa
Kmalu je prišla kazen za Kubico in Rosberga zaradi prezgodnjega postanka v boksih. Komisarji so jima naložili desetsekundni postanek v boksih. Alonsa enaka kazen ni doletela, ker je na menjavo pnevmatik in dolivanje goriva odšel tik preden je varnostni avto zapeljal na stezo. Španec, ki je imel po dobrih predstavah na prostih treningih na kvalifikacijah veliko smole (odpovedala mu je hidravlika) in jih končal na 15. mestu, je vodstvo prevzel v 34. krogu in ga do konca ni več izpustil iz rok. Pri drugem postanku je imel nekaj težav pri speljevanju z mesta Škot Coulthard, ki je s seboj po vzoru Masse skoraj odpeljal cev za dolivanje goriva.

Räikkönen štiri kroge pred koncem v zidu
Napake je nadaljeval Massa, ki je s svojim vrtenjem tako zmedel Adriana Sutila (Force India), da se ta je zaletel v zaščitno ograjo. Na stezo je 11 krogov pred koncem ponovno zapeljal varnostni avto. Alonso si prve zmage po več kot letu dni ni dal vzeti, Rosberg pa je skozi ciljno črto uspel pripeljati pred Hamiltonom. Za popolno razočaranje rdečega moštva iz Maranella je poskrbel Räikkönena, ki je štiri kroge pred koncem naredil napako in v zidu razbil tako dirkalnik kot (že tako majhne) možnosti za ubranitev naslova svetovnega prvaka.

Španec zadovoljen s hitrostjo renaulta
"Fantastično. Prvič na zmagovalnem odru v tej sezoni in prva zmaga. Ne morem verjeti, potreboval bom nekaj dni, da bom dojel, da smo lahko zmagali, saj smo bili tako daleč od najboljših. Na kvalifikacijah smo imeli smolo, na dirki pa srečo. Varnostni avto mi je zares pomagal. Odločili smo se za zares agresiven prvi del dirke, saj smo se zavedali, da s 15. mesta ne bom mogel prehitevati," je Alonso priznal, da je slavil tudi z nekaj sreče. "Razmišljali smo o strategiji enega postanka, vendar nas je skrbelo zaradi zavor. Danes smo bili hitri. Skozi celo dirko sem lahko vozil hitreje od voznikov za menoj," je bil s svojim renaultom zadovoljen Španec, ki je med sezono nekajkrat potarnal, da nima dovolj konkurenčnega dirkalnika za boj za vrh.

Kljub kazni postanka v boksih je Rosberg dosegel najboljši rezultat v karieri. "Bil sem res razočaran, mislil sem, da je konec," je občutke ob kazni povzel Nemec. "Ne morem se pritoževati. Stopničke na prvi nočni dirki v Singapurju niso slabe. Pomembno je, da sem dobil točke," je Hamilton svoje misli usmeril k svojmu povečanemu vodstvu v skupnem seštevku.

Ferrari izgubil vodstvo
Od vodilnih štirih v svetovnem prvenstvu je do točk prišel le Hamilton in prednost pred Masso s točke povečal na sedem točk (84:77). Srebrno moštvo iz Walkinga je ob polomu rdečih tri dirke pred koncem prevzelo vodstvo v skupnem seštevku med konstruktorji (135:134). Naslednja dirka bo 12. oktobra na Japonskem.

Končni vrstni red (61 krogov):
1. F. ALONSO Renault 1:57:16,304 2. N. ROSBERG Williams +2,957 3. L. HAMILTON McLaren 5,917 4. T. GLOCK Toyota 8,155 5. S. VETTEL Torro Roso 10,268 6. N. HEIDFELD BMW Sauber 11,101 7. D. COULTHARD Red Bull 16,387 8. K. NAKADŽIMA Williams 18,489 ... 13. F. MASSA Ferrari 35,107 15. K. RÄIKKÖNEN Ferrari 4 krogi

Najhitrejši krog: Räikkönen 1:45,599
Odstop: Piquet (15. krog), Barrichello (16.)

VRSTNI RED PO 15. DIRKI (OD 18)
Vozniki: 1. L. HAMILTON McLaren 84 točk 2. F. MASSA Ferrari 77 3. R. KUBICA BMW 64 4. K. RÄIKKÖNEN Ferrari 57 5. N. HEIDFELD BMW 56 6. H. KOVALAINEN McLaren 51 7. F. ALONSO Renault 38 8. S. VETTEL Torro Rosso 27 Konstruktorji:
1. McLAREN 135 2. FERRARI 134 3. BMW SAUBER 120 4. RENAULT 51 5. TOYOTA 46 6. TORO ROSSO 31 7. RED BULL 28 8. WILLIAMS 26

S. J./T. V.