Foto:
Foto:
Kimi Räikkönen je eden od kandidatov za sam vrh.
Juan Pablo Montoya ob Williamsovem bolidu
Alfa in omega formule ena Bernie Ecclestone v pogovoru z ženo Slavico
Michael Schumacher se je v Melbournu preizkusil tudi v vožnji z gokartom.
Pred prvo dirko je večina moštev optimističnih. Kako bo 24. oktobra v Sao Paolu?

Kot že tolikokrat do zdaj so vodilni možje poskrbeli za spremembe, ki naj bi prinesle še dodaten čar in izenačenost. Velika premoč Ferrarija izpred dveh let je bila v prejšnji sezoni izničena. Michael Schumacher je sicer osvojil rekordni šesti naslov, toda Kimi Räikkönen je za njim zaostal le za dve točki. V lovu na Nemca se najpogosteje omenja Williams, ki je za novo sezono pripravil revolucionarni dirkalnik s kratkim nosom in z dvojno povezavo s sprednjim krilcem.

Nevarnost pri Williamsu pa preži drugje. Medtem ko ima Michael vdanega pomočnika Rubensa Barrichella, pa Juan Pablo Montoya in Ralf Schumacher nista v idiličnih odnosih. Ključna bo tako vloga Franka Williamsa, ki bo moral na eni strani krotiti temperament Kolumbijca (že podpisal pogodbo z McLarnom za leto 2005), na drugi pa se ukvarjati z večno nezadovoljnim mlajšim Schumacherjem in njegovo lakomnostjo pri podaljšanju pogodbe.

Nekako v senci ostaja tretji izmed velikih McLaren, ki na testiranjih ni blestel. Tako Räikkönen kot David Coulthard sta vodjem moštva že izrazila svoje nezadovoljstvo. Korak naprej naj bi naredil tudi Renault (Fernando Alonso, Jarno Trulli), ki napoveduje, da bo mešal štrene povsem na vrhu.

Preostala moštva se bodo borila za drobtinice, ki jim jih bodo prepustili "veliki". Tudi letos naj bi imele Michelinove pnevmatike prednost pred Bridgestonovimi, kar bo tako kot lani hendikep za Ferrari. Še bolj kot to pa bo pomembna vzdržljivost motorja, kjer je italijansko moštvo pojem za vse.

Novost sta dirki v Bahreinu in na Kitajskem, svoj ognjeni krst v najprestižnejšemu motošportu pa bodo doživeli Avstrijec Christian Klein ter Italijana Gianmaria Bruni in Giorgio Pantano.

Schumacher, Montoya in Räikkönen optimisti
"Lačen sem zmag, tako kot na začetku kariere. Znova želim osvojiti naslov. Pripravljen sem. Počutim se sveže in motiviran sem kot ponavadi. Vsakič ko se usedem v dirkalnik, se počutim več kot dobro. Pošteno povedano, počutim se veliko bolj mlad, kot v resnici sem," je na tiskovni konferenci v Melbournu povedal prvi favorit za naslov, 35-letni Michael Schumacher.

Samozavesten je na jugu Avstralije tudi Montoya. Da bo Ferrari znova močan, se seveda zaveda, a vseeno cilja na sam vrh. "Poskusil bom osvojiti prvenstvo. Težko že čakam začetek. Zimska testiranja so naporna, toda po njih nikoli ni jasno, kakšen je položaj moštva," je dejal Kolumbijec.

Räikkönen je prav tako optimist. "Tako dobro pripravljen in motiviran še nisem bil, zato mislim, da se bom lahko za zmage boril od začetka," pravi 24-letni Finec.

Spremembe:
1. Za cel konec tedna ima dirkač na razpolago le en motor. Če motor odpove in ga morajo zamenjati, dirkač zaradi tega izgubi deset mest v štartni vrsti.

2. Prepovedana sta avtomatski menjalnik in štartna avtomatika (launch control).

3. Prvi del kvalifikacij je prestavljen na soboto. V vsakem delu bo moral dirkač prevoziti en krog. Na progi bo sam. Za prvi del kvalifikacij bodo vrstni red nastopov določali izidi prejšnje dirke. V drugem delu kvalifikacij bo kot zadnji na vrsti najboljši iz prvega dela. Če se v prvem delu dirkač ne bo uvrstil, ne bo imel pravice nastopa v drugem.

4. V petek in soboto bosta na sporedu po dva treninga. Dosedanje možnosti za dodatne priprave v petek zjutraj ni več, zato pa lahko moštva z izjemo najboljših štirih v petek na progo pošljejo po tri dirkalnike. Tretji bolid bo lahko pobarvan v drugačnih barvah, vozil pa ga bo lahko dirkač, ki v zadnjih dveh sezonah ni nastopil na več kot šestih dirkah. V soboto bosta na sporedu dva treninga po 45 minut. Izbiro pnevmatik mora moštvo opraviti še pred prvim sobotnim treningom.

5. O kaznih za trčenje med dirkami bodo odločali šele po koncu posamezne tekme.

Na treningu prevlada Ferrarija
Michael Schumacher in Rubens Barrichello sta na drugem petkovem treningu premagala vso konkurenco za več kot sekundo. Poleg tega je Schumacher za več kot sekundo popravil rekord kroga. Prejšnjega je pred dvema letoma postavil Barrichello.

Drugi petkov trening:                 
 1. M. SCHUMACHER    Ferrari  1:24,718
 2. R. BARRICHELLO   Ferrari   + 0,108
 3. J. TRULLI        Renault     1,039
 4. J. BUTTON        BAR         1,068
 5. F. ALONSO        Renault     1,135
 6. R. SCHUMACHER    Williams    1,164
 7. J.-P. MONTOYA    Williams    1,488
 8. D. COULTHARD     McLaren     1,497
 9. M. WEBBER        Jaguar      1,594
10. K. RÄIKKÖNEN     McLaren     1,861
11. G. FISICHELLA    Sauber      1,883
12. T. SATO          BAR         2,249
                                      
Prve kvalifikacije: sobota ob 4.00    
Druge kvalifikacije: sobota ob 5.00   
Dirka: nedelja ob 4.00               
Spored sezone 2004:
7. 3.: AVSTRALIJA/Melbourne 21. 3.: MALEZIJA/Kuala Lumpur 4. 4.: BAHREIN/Bahrein 25. 4.: SAN MARINO/Imola 9. 5.: ŠPANIJA/Barcelona 23. 5.: MONAKO/Monte Carlo 30. 5.: EVROPA/Nürburgring 13. 6.: KANADA/Montreal 20. 6.: ZDA/Indianapolis 4. 7.: FRANCIJA/Magny Cours 11. 7.: VELIKA BRITANIJA/Silverstone 25. 7.: NEMČIJA/Hockenheim 15. 8.: MADŽARSKA/Budimpešta 29. 8.: BELGIJA/Spa 12. 9.: ITALIJA/Monza 26. 9.: KITAJSKA/Šanghaj 10.10.: JAPONSKA/Suzuka 24.10.: BRAZILIJA/Sao Paolo

Vozniki, moštva, pnevmatike:
1 M. SCHUMACHER NEM/Ferrari Bridgestone
 2 R. BARRICHELLO BRA/Ferrari  Bridgestone   
 3 J.-P. MONTOYA  KOL/Williams Michelin
 4 R. SCHUMACHER  NEM/Williams Michelin
 5 D. COULTHARD    VB/McLaren  Michelin
 6 K. RÄIKKÖNEN   FIN/McLaren  Michelin
 7 J. TRULLI      ITA/Reanault Michelin
 8 F. ALONSO      ŠPA/Renault  Michelin
 9 J. BUTTON       VB/Bar      Michelin
10 T. SATO        JAP/Bar      Michelin
11 G. FISICHELLA  ITA/Sauber   Bridgestone   
12 F. MASSA       BRA/Sauber   Bridgestone   
14 M. WEBBER      AVS/Jaguar   Michelin
15 C. KLEIN       AVT/Jaguar   Michelin
16 C. DA MATTA    BRA/Toyota   Michelin
17 O. PANIS       FRA/Toyota   Michelin
18 N. HEIDFELD    NEM/Jordan   Bridgestone   
19 G. PANTANO     ITA/Jordan   Bridgestone   
20 G. BRUNI       ITA/Minardi  Bridgestone   
21 Z. BAUMGARTNER MAD/Minardi  Bridgestone 
Prvaki v formuli ena od leta 1987: 

2003: M. SCHUMACHER Ferrari 2002: M. SCHUMACHER Ferrari 2001: M. SCHUMACHER Ferrari 2000: M. SCHUMACHER Ferrari 1999: M. HÄKKINEN Mclaren 1998: M. HÄKKINEN Mclaren 1997: J. VILLENEUVE Williams 1996: D. HILL Williams 1995: M. SCHUMACHER Benetton 1994: M. SCHUMACHER Benetton 1993: A. PROST Williams 1992: N. MANSELL Williams 1991: A. SENNA McLaren 1990: A. SENNA McLaren 1989: A. PROST McLaren 1988: A. SENNA McLaren 1987: N. PIQUET Williams