Drugo mesto je osvojil njegov največji tekmec v letošnji sezoni Max Verstappen (Red Bull), ki se je dobro upiral, večkrat tudi preveč agresivno, zaradi česar ga je v končnici dirke doletela kazen pribitka petih sekund. Razplet pri vrhu v Džedi pomeni, da sta Hamilton in Verstappen pred zadnjim dirkaškim koncem sezone točkovno izenačena (369,5 točke). Tretje mesto si je v zadnjih metrih dirke v boju z Estebanom Oconom (Alpine) priboril Valtteri Bottas.
Na startu pri vrhu brez sprememb
Po pričakovanjih je Verstappen na startu napadel drugo mesto Bottasa, a je Finec Nizozemca lepo zadržal za seboj in napravil veliko uslugo Hamiltonu, ki je v prvi zavoj dirke brez težav zapeljal kot vodilni. Kakšnih večjih pretresov pri vrhu ni bilo, Sergio Perez (Red Bull) je sicer takoj napadel Charlesa Leclerca (Ferrari), mu za nekaj trenutkov vzel mero, vendar je Monačan ohranil mirne živce in razmeroma mirno zadržal četrto mesto. Med najboljšimi tremi se je hitro vzpostavila razlika sekunde in pol. Ne Bottas ne Verstappen v ravninah posledično nista mogla odpreti zadnjega gibljivega krilca oziroma uporabiti sistema DRS.
Varnostni avtomobil, Verstappen v vodstvo
V 10. krogu je nato Mick Schumacher izgubil nadzor nad zadkom svojega haasa v 22. zavoju, trk je bil neizbežen, Nemec je končal v zaščitni ogradi in poskrbel za prihod varnostnega avtomobila. Mercedesa sta hitro zavila v bokse, kjer so jima namestili najtršo različico gum, medtem ko je Verstappen ostal na stezi in prevzel vodstvo. Pri Red Bullu so sprejeli tvegano odločitev, kaj drugega jim ni preostalo. Morali so izbrati strategijo, ki je bila drugačna od Mercedesove. Kmalu se jim je odločitev izplačala: dirko so namreč v 14. krogu prekinili, saj so želeli zaščitno ogrado ob 22. zavoju še temeljiteje popraviti. To je pomenilo, da so lahko mehaniki Verstappnu med prekinitvijo zamenjali gume. Velik in povsem nepričakovan preobrat!
Po nekaj metrih še druga prekinitev dirke
Ob 19.20, 50 minut po prvem začetku dirke, je pet rdečih luči ob stoječem startu ugasnilo še drugič. Hamilton je, tako kot prvič, začel izjemno, hitro je zapeljal ob bok Verstappna in ga prehitel, a je Nizozemec vrnil udarec in se v uvodnem zavoju kroga na silo prerinil na čelo kolone. Britanec se je moral umakniti, če ni želel tvegati odstopa, a ob tem je predenj zapeljal še Ocon. Kmalu zatem je v ozadju sledil kaos: Leclerc je trčil v Pereza, Nikita Mazepin (Haas) pa je z vso hitrostjo priletel v zadek williamsa Georgea Russlla. Zaradi karbonskih delcev, ki so bili razpršeni po stezi, in odstranjevanja dirkalnikov je bila dirka prekinjena še drugič.
Verstappen presenetil Hamiltona
Direktor dirke Michael Masi je Red Bullu ponudil možnost, da Verstappen Hamiltona za tretji stoječi start spusti predse, v nasprotnem primeru bi odločitev glede Nizozemčeve poteze neposredno po drugem startu predal komisarjem Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA). Ponudbo je avstrijsko moštvo sprejelo. Ocon je začel z najboljšega štartnega položaja, Hamilton z drugega, Verstappen s tretjega. Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima: Britanec se je s Francozom boril za vodstvo, kar je izkoristil Verstappen, ki je za v nasprotju z Mercedesom dirko začel s srednje trdo različico gum in po notranji strani švignil v vodstvo. Ob tem je med Hamiltonom in Oconom prišlo tudi do manjšega stika. Šele v naslednjem krogu je aktualnemu svetovnemu prvaku uspelo prehiteti dirkača Alpina in začeti lov na Verstappna, ki si v enem krogu ni privozil večje časovne prednosti.
Od 23. do 24. kroga so dirkači vozili pod pogoji virtualnega varnostnega avtomobila (morali so zmanjšati hitrost za 40 odstotkov), potem ko je Juki Cunoda razbil sprednje krilce svojega alphataurija. Kmalu zatem nova epizoda VSC-ja, tokrat po trku Sebastiana Vettla (Aston Martin) in Kimija Räikkönena (Alfa Romeo). Do 33. kroga so delavci ob progi odstranili vse karbonske delce dirkalnikov. Ti so z Vettlovega aston martina sicer še vedno leteli, tako da je Nemec dirko tudi predčasno končal.
Hamilton tekmecu ves čas dihal za ovratnik
Hamilton ni popuščal, ves čas je lovil Verstappna, dihal mu je za ovratnik, ni pustil, da bi se Nizozemec v vodstvu preveč odlepil. Nizal je najhitrejše kroge, v ravninah je pridobil nekaj časa, ki pa ga je nato v zavitem delu dirkališča izgubil. Verstappnova prednost se je nenehno gibala pri približno sekundi in pol. V 36. krogu je Hamiltonu vendarle uspelo stopiti zaostanek pod sekundo, na startno-ciljni ravnini je izkoristil sistem DRS in zapeljal ob bok Verstappnu, ki je v prvem zavoju agresivno (u)branil svoj položaj. Zapeljal je s steze in pridobil nekaj časa, zaradi česar ga je pozneje doletela kazen pribitka petih sekund. Obenem je moral Hamiltonu vrniti vodilni položaj, ki ga je sicer kmalu zatem spet zavzel, a ga je dokončno izgubil v 43. krogu. Verstappen je hitro zaostal za več sekund, realnih možnosti za zmago ni imel več.
Dirka za VN Savdske Arabije, Džeda
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 2:06:15,118 |
2 | Max Verstappen | Red Bull | +21,825 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 27,531 |
4 | Esteban Ocon | Alpine | 27,633 |
5 | Daniel Ricciardo | McLaren | 40,121 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 41,613 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 44,475 |
8 | Carlos Sainz | Ferrari | 46,606 |
9 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 58,505 |
10 | Lando Norris | McLaren | 1:01,358 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17,212 |
12 | Nicholas Latifi | Williams | 1:23,249 |
13 | Fernando Alonso | Alpine | 1 krog |
14 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 1 krog |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1 krog |
Odstop: Mick Schumacher (Haas), Sergio Perez (Red Bull), Nikita Mazepin (Haas), George Russell (Williams), Sebastian Vettel (Aston Martin) | |||
Najhitrejši krog: Lewis Hamilton (1:30,734) |
Skupni vrstni red 2021, dirkači (21/22):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 369,5 (4) |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 369,5 (6) |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 218 (3) |
4 | Sergio Perez | Red Bull | 190 (2) |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 158 (1) |
6 | Lando Norris | McLaren | 148 |
7 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 149,5 |
8 | Daniel Ricciardo | McLaren | 115 (1) |
9 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 100 (1) |
10 | Fernando Alonso | Alpine | 77 |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 72 |
12 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 43 |
13 | Lance Stroll | Aston Martin | 34 |
14 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 20 |
15 | George Russell | Williams | 16 |
16 | Kimi Räikkönen | Williams | 10 |
17 | Nicholas Latifi | Alfa Romeo | 7 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 3 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 0 |
20 | Robert Kubica | Alfa Romeo | 0 |
21 | Nikita Mazepin | Haas | 0 |
Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.
Skupni vrstni red 2021, konstruktorji (21/22):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Mercedes | Hamilton, Bottas | 587,5 |
2 | Red Bull | Verstappen, Perez | 559,5 |
3 | Ferrari | Leclerc, Sainz ml. | 307,5 |
4 | McLaren | Norris, Ricciardo | 269 |
5 | Alpine | Alonso, Ocon | 149 |
6 | AlphaTauri | Gasly, Cunoda | 120 |
7 | Aston Martin | Vettel, Stroll | 77 |
8 | Williams | Russell, Latifi | 23 |
9 | Alfa Romeo | Räikkönen, Giovinazzi | 13 |
10 | Haas | Schumacher, Mazepin | 0 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje