Pretekli konec tedna so bile vse oči uperjene v Hamiltona. Jasno je bilo, da je na zmenku z zgodovino, saj je imel prvič v karieri priložnost, da popolnoma sam zasede vrh večne lestvice po številu zmag v kraljici motošporta.
Na prostih treningih se ni najbolje znašel, moštveni kolega Bottas je dobil vse tri, a še enkrat se je zgodilo, da je Britanec največ pokazal tedaj, ko je bilo to najpomembnejše – v kvalifikacijah in na dirki. V soboto si je privozil 97. 'pole position' v karieri, dan pozneje je po številu dirk postal še najuspešnejši dirkač vseh časov.
Čeprav sprva ni kazalo, da bo serijski zmagovalec okusil slast zmage v Portimau. Zaradi rahlega pršenja na štartu je uvodna kroga odpeljal precej previdno, ni želel preveč tvegati, zdrsnil je na tretje mesto. Ko pa se je proga enkrat posušila, je stopil na plin, brez večjih težav opravil s tekmeci in se odpeljal rekordni zmagi naproti.
Le sanjal je lahko o tem rekordu
"O takšnem dosežku sem včasih lahko le sanjal. Ko sem prišel k Mercedesu, nisem imel kristalne krogle, ki bi mi povedala, kaj vse me čaka. Tu smo iz vsakega dne poskusili iztržiti največ, vsi veslamo v isto smer. Z menoj sta danes še oče in mačeha, to je zelo dober dan. Potreboval bom kar nekaj časa, da bom vse skupaj dojel. Vseeno sem na današnji dirki še vedno držal plin do konca, tudi ob prečkanju ciljne ravnine, še vedno sem imel dirkaško mentaliteto. Trenutno ne najdem pravih besed, s katerimi bi opisal svoje razpoloženje, morda pozneje," je po dirki povedal presrečni Hamilton, ki je 92. zmago dosegel na svoji 262 dirki (Schumacher je rekordno 91. zmago dosegel na svoji 248 dirki).
Težave z nestabilnostjo dirkalnika in – krči
Hamilton je v zadnjih letih neštetokrat ponovil, da je za njegove zmage zelo zaslužna predvsem uigrana ekipa, na čelu s Totom Wolffom, tudi tokrat je nekaj lepih besed namenil vsem, ki so na kakršen koli način vpleteni v zlato Mercedesovo zgodbo, nato pa se je dotaknil še dirke same. "Danes se je vse vrtelo okrog temperature gum. Odločili smo se za srednje trdo različico gum, bil sem prepričan, da smo z nastavitvami zadeli v polno, a v 7. zavoju uvodnega kroga je dirkalnik močno zaneslo. Nisem vedel, kaj se utegne zgoditi v naslednjih zavojih, zato sem stopil s plina, dirkal previdneje in Maxa (Verstappna) spustil predse. Upal sem, da se mi bo uspelo v nadaljevanju vrniti v ospredje, in to se je k sreči tudi zgodilo," je povedal dirkač iz Stevenagea.
Na koncu dirke po radijski zvezi tožil zaradi bolečin in krčev. "To je zelo fizičen šport. Zgrabil me je krč v desni nogi. To, da sem dvignil nogo s pedala in jo nato sunkovito spet spustil, je bilo zelo boleče. Zelo je bolelo, a moral sem se prebiti tudi skozi to. Je, kar je," je še dodal.
Wolff: Lewis preprosto izstopa!
Z dosežkom svojega varovanca je bil nadvse zadovoljen tudi Toto Wolff. Alfa in omega Mercedesa je ob Hamiltonu eden glavnih razlogov za uspeh Mercedesa v hibridni dobi. "Kdo bi si mislil, da bomo dosegli takšno nerealno število zmag, ko smo začeli ta projekt leta 2013! Zasluge gredo predvsem Lewisu. Je zelo strasten v tem športu, vsi se napajamo iz njegove energije. Je nadarjen in zelo spreten. Preprosto izstopa," je povedal in dodal: "To sezono dirka še posebej izjemno. Veliko se uči, poskuša razumeti. Na današnji dirki je popolnoma razumel, kako se bodo 'obnašale' gume, kaj mora storiti. Po prvih nekaj krogih je dirkal precej mirno, potem pa je prestavil v višjo prestavo in nič ga ni več moglo ustaviti. Naravnost izjemno."
Bottas ne ve, kam je izginila vsa hitrost
Manj razlogov za zadovoljstvo je imel njegov moštveni kolega in največji tekmec v skupnem seštevku Valtteri Bottas. Resda je prikazal odlično formo na prostih treningih in tudi v prvih delih kvalifikacij, a v najpomembnejših trenutkih je bil Britanec pač boljši. Tudi na dirki, ko se je do vodstva dokopal v 20. krogu in ga obdržal do konca. Finec je po dirki priznal, da težav z gumami ni imel veliko, precej več preglavic mu je povzročala hitrost dirkalnika. "Uvodni krog je bil dober, nekateri dirkači so imeli na svojih dirkalnikih nameščeno najmehkejšo različico gum in so bili v rahli prednosti. Vesel sem bil, da sem se lahko prebil v vodstvo, potem pa mi nikakor ni uspelo več razviti želene hitrosti. Res ne vem, zakaj. Želel sem odbiti vse napade Lewisa, a tega nisem mogel storiti. Res sem se trudil, danes bi moral biti hitrejši. Prvi postanek sem želel opraviti pozneje, da bi mi lahko namestili najmehkejšo različico gum, a menim, da tudi to ne bi kaj prida pomagalo," je povedal Bottas, ki nikakor ne najde recepta za uspeh proti uglednejšemu in uspešnejšemu moštvenemu kolegu.
Verstappen s slabim oprijemom težko (ob)držal stik
Že pred dirko je bilo jasno, da bo največjo nevarnost Mercedesu na Portugalskem predstavljal Max Verstappen, ki pa zaradi obrabe gum ni mogel prav dolgo držati stik z najboljšima. Vseeno je bil z razpletom zadovoljen, dosegel je že devete stopničke v letošnji sezoni. "Na začetku dirke sem imel zelo slab oprijem. Želel sem se nekako rešiti, a potem trčil s Sergiem (Perezom). Ni mi pustil dovolj prostora, pravzaprav se je sam izločil. Po tem sem dirkal več ali manj svojo dirko. Ko sem opravil postanek, je bil oprijem na stezi neprimerno boljši, a tedaj je bil zaostanek za najboljšima že prevelik," je pojasnil. "Tretje mesto smo si povsem zaslužili," je sklenil. Nizozemec je v letošnji sezoni vsako dirko, ki jo je odpeljal do konca, končal na odru za zmagovalce (trikrat je odstopil).
Akcija v kraljici motošporta se nadaljuje že ta konec tedna v kultni Imoli, kjer je na sporedu dirka za VN Emilije-Romanje. Tokratni dirkaški konec tedna ni sestavljen iz treh, temveč dveh dni. V soboto bodo dirkači opravili zgolj en prosti trening, nato bodo ob 14. uri na vrsti že kvalifikacije. Dirka se bo začela v nedeljo ob 13.10.
Zmagovalci vseh dirk za VN Portugalske:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | Portimao |
1996 | Jacques Villeneuve | Williams | Estoril |
1995 | David Coulthard | Williams | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Michael Schumacher | Benetton | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Riccardo Patrese | Williams | |
1990 | Nigel Mansell | Ferrari | |
1989 | Gerhard Berger | Ferrari | |
1988 | Alain Prost | McLaren | |
1987 | Alain Prost | McLaren | |
1986 | Nigel Mansell | Williams | |
1985 | Ayrton Senna | Lotus | |
1984 | Alain Prost | McLaren | |
1960 | Jack Brabham | Cooper | Porto |
1959 | Stirling Moss | Cooper | Monsanto |
1958 | Stirling Moss | Vanwall | Porto |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje