Sebastian Vettel se je vodilnemu Lewisu Hamiltonu približal na 12 točk. Foto: EPA
Sebastian Vettel se je vodilnemu Lewisu Hamiltonu približal na 12 točk. Foto: EPA
Fernando Alonso
Fernando Alonso je pred domačimi navijači ostal z dolgim nosom. Na koncu je bil 8. Foto: EPA

Zaradi tehničnih težav in napak se mu je vselej nekje zalomilo, po nedeljski zmagi v Valencii pa je vodstvo v svetovnem prvenstvu, ki mu ga ob koncu sezone mnogi pripisujejo, spet na dosegu roke. Še več pozornosti je požel njegov moštveni kolega pri Red Bullu Mark Webber, ki je po spektakularni nesreči in prevračanju nepoškodovan zlezel iz razbitega bolida in še enkrat potrdil vero v to, da so današnji dirkalniki skoraj neuničljivi.

Varnostni avtomobil vnesel zmedo
Medtem ko se je Webber lahko zahvaljeval višjim silam za srečen razplet dogodka, so se preostali dirkači v vročici dirke ubadali z razlago pravil vožnje za varnostnim avtomobilom. Ta namreč na progo ni zapeljal pred vodilnega Vettla, ampak na sredo kolone, kar je vneslo precejšnjo zmedo. Nekateri so varnostni avtomobil prehitevali, kar konec koncev pravila predvidevajo, če kolona ni razvrščena v dejanskem vrstnem redu, nekateri pa so oklevali in tako izgubili precej mest.

Največ izgubil Ferrari
Drugouvrščeni Hamilton je bil nato kaznovan tako, da to sploh ni bila kazen, saj ni izgubil nobenega položaja, podobno mila kazen pa je doletela tudi devet drugih dirkačev, ki so jim na koncu pribili pet sekund, kar je le malenkostno spremenilo vrstni red. Fernando Alonso, denimo, je napredoval z devetega na osmo mesto, kar je slaba tolažba, saj bi v dirki dosegel bistveno več, morda celo zmagovalni oder, če bi po vzoru tekmecev pohitel v bokse in se nato sprijaznil z malenkostnimi petimi sekundami pribitka.

5-sekundna kazen sploh ne obstaja
Kje so našli petsekundno kazen, se sprašuje kopica ljubiteljev formule 1 po svetu, kajti pravilnik takšne kazni sploh ne predvideva. 16. člen pravil svetovnega prvenstva formule 1 namreč predvideva kazen vožnje skozi bokse (kakršno je včeraj dobil Hamilton), kazen 10-sekundnega postanka v boksih ali izgubo določenega števila štartnih položajev na naslednji dirki. Če je kazen izrečena po dirki, je lahko 20- ali 30-sekundna, petsekundna kazen pa ne obstaja, čeprav bi morda ustrezala dejansko pridobljeni prednosti, ki so si jo dirkači ustvarili.

Pravilnik krojijo po svoje
Vsem, ki že dalj časa spremjajo formulo 1, je jasno, da so kazni v tem tekmovanju vedno izrekali neenakomerno. Včasih je kdo dobil hudo kazen za manjši prekršek, včasih je bilo obratno, vedno pa je bilo očitno, da kazni izrekajo tako, da bo prvenstvo dlje zanimivo. Ko se izreče kazen, ki je ni v pravilniku, pa tekmovanje postane farsa, saj potem pravilnik sploh ni potreben in naj se tekmovalna žirija po posvetovanju s promotorjem Berniejem Ecclestonom vsakič odloči po svoje.

Jutranja športna zgodba Igorja Tominca, Val 202