Velik poznavalec bencinskih športov. ki komentira dirke na Radiu Slovenija, meni, da sta Brawn in Toyota najbolje izkoristila nove predpise, veliko vprašanje pa je, kaj bo prineslo nadaljevanje sezone. Razlike med dirkalniki so namreč tako majhne, da lahko že "izum" kakšne malenkosti povsem obrne začetno sliko.
Prehitevanj smo že na prvih dveh dirkah videli več, kot v celotni prejšnji sezoni. Kje tiči razlog za tak preobrat?
Za to sta dva vzroka. Prvi in najpomembnejši je, da je prišlo do spremembe predpisov in takih tehničnih sprememb, da so vsi začeli iz nule. Razlika med dirkalniki je zdaj minimalna. Drugi pa je, da se zaradi spremembe krilc zdaj veliko lažje prehiteva iz zavetrja.
Kakšna je pri tem vloga KERS-a?
Kljub dodatni teži 30 kilogramov, kolikor ta sistem tehta, je prednost dikalnikov s Kersom velika. Lahko se ga uporabi za 6,5 sekunde v vsakem krogu, to pa prinese 80 konjev dodatne moči. Čeprav ga vsa moštva nimajo, pa sem prepričan, da ga bodo vsa kmalu uvedla. Zdaj se dikači na ta sistem navajajo. Ko ga bodo osvojili, bo KERS nepogrešljiv.
Od kje tolikšna premoč Brawna in Toyote? Vas je tak začetek sezone presenetil?
Brawn in Toyota sta najbolje izkoristila nove predpise. To je značilnost novih obdobij. Osebno me tak začetek sezone ni presenetil. V formuli ena zadnjih 6, 7 sezon ni več outsiderjev. Tehnične spremembe so letos res zaznamovale svet formule ena. Ne gre za evolucijo starih avtmobilov, ampak za revolucijo. Vsa moštva so dobila nepopisan list papirja in morala sestaviti dirkalnik. Zdaj ni več toliko pomembna aerodinamika, v ospredje prihajajo druge stvari. Tudi KERS je (bo) zelo pomemben.
Kako komentirate krizo Ferrarija?
Izkazalo se je, da je bil Ross Brawn odločilna figura. Od njegovega odhoda naprej je pri Ferrariju kriza. Kadar koli so Italijani sami skrbeli za avto, niso naredili nič. Do prihoda Brawna v moštvo, so 20 let čakala na naslov prvaka. Zdaj je v ekipi tudi težko psihološko stanje, ki se čuti še pri čistilkah.
Kdo je za vas prvi favorit letošnje sezone?
Prišla je potrditev, da je tehnika absolutno nad dirkačem. V odstotkih bi rekel 70:30. Seveda mora dirkač v ključnih trenutkih pravilno odreagirati, a odloča tehnika. Če bi dali zadnjega v zmagovalni avto, bi bil na koncu zagotovo med petimi. Zaenkrat dajem prednost enemu izmed Brawnovih avtomobilov. Vprašanje pa je, kaj bo prinesla Evropa, ko bodo ekipe doma in bodo "izumljale" novosti. Razlike so namreč tako majhne, da lahko že malenkost poruši ravnovesje.
Kaj pričakujete 14. aprila, ko bo padla odločitev o spornih difuzorjih?
Mislim, da bo zmagala pamet in da Ferrari nima takega vpliva v Mednarodni avtomobilistični organizaciji. Upam, da bo ostalo tako, kot je, in da Brawna, Toyote in Williamsa ne bodo diskvalificirali.
Se vam zdi, da Fia že preveč posega v formulo ena?
Preveč je komplikacij. Bistveno bi bilo, da se za vrstni red ve takoj po tekmi. Tudi če se razglasitev zmagovalca začne pol ure pozneje. Fia ima zadosti ljudi in bi morala uradne izide potrditi takoj, ne pa da čakamo na končni vrstni red po nekaj dni. Tudi kazni bi morale veljati za vnaprej in ne za nazaj. Če je kdo kršil pravila, naj se mu prepove nastop na naslednji dirki, ne pa da vseskozi spreminjajo vrstni red. Predpisi bi morali biti taki, da jih razume tudi stara mama. To imajo v ZDA odlično urejeno in po njih bi se morali zgledovati.
R. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje