Najuspešnejše moštvo v zgodovini formule ena se je po neuspešnem sestanku med Mednarodno avtomobilistično zvezo (Fia), Združenjem ekip formule ena (FOTA) in vodjo elitnega bencinskega športa Bernijem Ecclestonom obrnilo na visoko prizivno sodišče v Parizu, pod katerega pristojnost spada svetovna krovna organizacija.
Korenček in palica za (ne)ubogljive
Predmet spora je prostovoljna omejitev proračuna za sezono 2010, ki bi moštva, ki bi sprejela mejo 45 mio. evrov (brez plač dirkačev in promocijskih stroškov), nagradila z večjo svobodo pri tehničnih prvinah bolidov in manj omejenim testiranjem med potekom sezone. Medtem ko bi bila moštva z neomejenim proračunom močno omejena s številnimi zahtevami Fie.
Resnične grožnje ali blefiranje?
Ferrari je omenjeni pravilnik za prihodnjo sezono označil za nesprejemljivega, saj bi spremenil svetovno prvenstvo v dvorazredno tekmovanje. Če omejitev proračuna in z njimi povezanih pravil ne bodo spremenili, naj bi italijansko moštvo zapustilo formulo ena.
"Nihče ne bi smel postavljati svojih interesov nad interese športa, v katerem tekmuje. Fia, moštva in naši komercialni partnerji bodo zdaj nadaljevali delo, da bi zagotovili čimboljši položaj formule ena prihodnje leto in v prihodnosti," je odločitev sodišča komentiral predsednik Fie Max Mosley.
Ferrari uživa podporo vplivne trojice
Podobno stališče kot Italijani imajo še Renault, Toyota in Red Bull. Ecclestone in Mosley sta revolucionarne spremembe predlagala v želji po zmanjšanju gromozanskih stroškov moštev formule ena, ki so med svetovno gospodarsko krizo postali tako rekoč nesprejemljivi. Drugi razlog je bilo tudi povečanje števila moštev.
Čas za sporazum se izteka
Ugoden znak, dase bodo na koncu vseeno sporazumeli, bi lahko bil podaljšan rok za prijavo moštev za sodelovanje v svetovnem prvenstvu 2010. Rok za prijavo poteče že 29. maja.
Pikro Ferrarijevo sporočilo za javnost
"Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos, iSport: to so imena moštev, ki bi tekmovala v dvorazredni formuli ena, kot si jo želi Max Mosley," so še pred uradno objavo razsodbe zapisali v Maranellu, majhnem severnoitalijanskem mestecu, kjer stoji matična tovarna slovitega "pokončnega konjička".
"Ali lahko ima svetovno prvenstvo z moštvi, kot so ta, z vsem dolžnim spoštovanjem, enako vrednost kot današnja formula ena, v kateri tekmuje Ferrari, pomemben proizvajalec avtomobilov in moštvo, ki je ustvarjalo zgodovino tega športa?" so neposredni pri razočaranem Ferrariju.
Bomo čez leto dni še spremljali formulo ena, kot jo poznamo danes?
T. G.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje