Sebastian Vettel je lani ubranil naslov svetovnega prvaka. Foto: Reuters
Sebastian Vettel je lani ubranil naslov svetovnega prvaka. Foto: Reuters
Mark Webber
Mark Webber lani pri Red Bullu ni bil konkurenčen prvaku Sebastianu Vettlu, saj je edino zmago v sezoni dosegel na zadnji dirki v Braziliji. Foto: EPA
Rubens Barrichello
Rubens Barrichello, ki je v formuli 1 leta 1993 debitiral za volanom Jordanovega dirkalnika, je rekorder po nastopih na dirkah za veliko nagrado, saj je skupaj odpeljal kar 322 dirk, vseeno pa mu nikoli ni uspelo osvojiti naslova svetovnega prvaka. Po lanski sezoni je končal kariero. Foto: Reuters
Morda lahko letos v boju za konstruktorske točke dominacijo štirih velikih ekip uspe razbiti ekipi Lotus. Foto: EPA
Sebastian Vettel
Sezona se bo spet začela v Melbournu. Foto: Reuters
Red Bull
Bo ekipa Red Bull tudi letos nepremagljiva? Foto: EPA
Lewis Hamilton in Jenson Button tvorita izjemen dirkaški dvojec, ki se med seboj dobro razume, zato bosta v Wokingu najbrž sodelovala še kar nekaj let. Foto: Reuters
Miran Ališič
Tudi letos bo dirke formule ena s svojim značilnim slogom komentiranja popestril Miran Ališič. Prva dirka bo to nedeljo ob 7. uri v Melbournu. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Brez Turčije bo letos na koledarju samo še osem evropskih dirk med dvajsetimi preizkušnjami; prva dirka na evropskih tleh bo v začetku maja v Barceloni, zadnja sredi septembra v Monzi. Foto: Reuters
Mark Webber
Ko je leta 2010 na dirki za veliko nagrado Avstralije Mark Webber v dirkalniku red bull renault RB6 neuspešno prehiteval Heikkija Kovalainena in z nosom dirkalnika trčil v zadnjo gumo Finčevega avtomobila, je RB6 dvignilo v zrak in ga obrnilo, Avstralec pa jo je čudežno odnesel brez praske. FIA je ugotovila, da so nosovi dirkalnikov previsoki, zato se lahko pod njimi hitreje zavrtinči zrak, letos pa tako v veljavo stopajo nova pravila o največji dovoljeni višini prednjega dela šasije. Foto: EPA
Lani so se dirkači veliko pritoževali nad novimi gumami, ki so se drastično hitro obrabljale, prevelika pa je bila tudi razlika med mehko in trdo različico, kar 1,5 sekunde na krog. Motošportni direktor Paul Hembery meni, da bo letos ta razlika znašala le še 0,7 sekunde. Foto: EPA
Sebastian Vettel in Jenson Button
Najboljša dirkača lanske sezone: Sebastian Vettel in Jenson Button. Prvak Vettel je imel na koncu kar 122 točk prednosti pred Britancem. Foto: Reuters

Sezona 2012 na področju tehničnih sprememb ne prinaša veliko novosti, saj je krovna avtomobilistična organizacija FIA zgolj nekoliko prilagodila svoj tehnični pravilnik, vseeno pa bo že v "deželi tam spodaj", na dirkališču Albert Park, padlo kar nekaj rekordov. Prvič v zgodovini kraljevskega razreda motošporta bo namreč dirko začelo kar šest nekdanjih svetovnih prvakov, prvič pa bo v eni sezoni na sporedu kar dvajset dirkaških vikendov. Kaj vse morate, preden v Avstraliji prvič letos zahrumijo glasni motorji, še vedeti, si boste lahko na portalu MMC v štirih zgodbah prebrali od ponedeljka do četrtka. Avtor prispevkov je Luka Svetina.

DIRKAČI

Aleja prvakov: Vettel, Alonso, Hamilton, Button, Schumacher in - Raikkonen
Še nikoli se v formuli 1 ni pripetilo, da bi v eni sezoni na stezi med seboj tekmovalo kar šest dirkačev, ki so že osvojili naslov svetovnega prvaka. Da bo karavana formule 1 popravila svoj rekord iz sezone 2010, ko se je med seboj prvič merilo pet nekdanjih šampionov, je poskrbel Kimi Raikkonen, svetovni prvak s Ferrarijem iz leta 2007, ki se po dveh sezonah premora in dokaj neuspešnih poizkusih uveljavitve v seriji svetovnega prvenstva reli in ameriški seriji NASCAR, vrača na teren, ki ga najbolje pozna. Družbo bo že v Avstraliji tako delal Fernandu Alonsu (2005,2006), Lewisu Hamiltonu (2008), Jensonu Buttnu (2009), Michaelu Schumacherju (1994,1995,2000,2001,2002,2003,2004) in aktualnemu branilcu naslova Sebastianu Vettlu (2010,2011).

Hladnokrvni Finec, kot ga zaradi njegove pregovorne hladnosti pod vzdevkom poznajo v svetu motošporta, je letos podpisal dveletno pogodbo z moštvom Lotus, ki je nasledilo dirkaško licenco od Renaulta, kateri se kot samostojni konstruktor poslavlja in bo v prihodnje moštvom zgolj dobavljal motorje formule 1. Dvaintridesetletnik je doslej na dirkah za veliko nagrado zmagal osemnajstkrat, nekdanji dirkač ekip Sauber, McLaren in Ferrari pa bo v sezoni 2012 dirkal s številko 9. Raikkonen se je leta 2009 od Maranella poslovil tudi zaradi nesoglasij z vodstvom italijanske ekipe, dirkač pa vztrajno zanika namigovanja, da v formuli 1 ni bil več dovolj motiviran. Sam zase trdi, da motivacija nikoli ni bila problem, da se po dveh letih odsotnosti v dirkalniku formule 1 spet odlično znajde, in da obnašanje Pirellijevih gum, s katerimi je imel lani veliko težav tudi drugi povratnik Michael Schumacher, dobro razume.

Povsem prenovljena zasedba Toro Rossa, formula 1 brez Italijana
Moštva so v zimskem obdobju ubrala vsaka svojo pot priprav na novo dirkaško sezono; nekateri projekti, ki so lani razočarali navijače, so se že od poletja dalje posvečali razvoju novih avtomobilov, ponekod pa so delodajalci zamenjali tudi dirkaško zasedbo. Povsem spremenjena je letos tako ekipa Toro Rossa, ki sicer ostaja v lasti Avstrijca Dietricha Mateschitza, njegov osebni svetovalec Dr. Helmut Marko pa se je "znebil" Jaimeja Alguersuarija in Sebastiena Buemija ter ju zamenjal z mlajšima dokazovanja željnima mladeničoma, Danielom Ricciardom in Jeanom Ericom Vergnom, sicer prav tako članoma Red Bullove mladinske dirkaške šole. Dva nova dirkača ima tudi Lotus, ki je lani nastopal še pod imenom Renault, saj sta Kimi Raikkonen in Romain Grosjean (slednji je leta 2009 že odpeljal nekaj dirk za Francoze) v sedežu dveh dirkalnikov lotus renault E20 nadomestila Vitalija Petrova in Bruna Senno.

Pravi šok pa so sredi februarja doživeli naši zahodni sosedje, ki so po spletu okoliščin letos ostali brez svojega dirkača v formuli 1. Vitantonio Liuzzi, ki je lani dirkal za nekonkurenčno moštvo Hispanije Racing, je izvisel na račun veterana Pedra de la Rose, od bivšega Team Lotusa, zdaj Caterhama, pa se je moral posloviti tudi veteran Jarno Trulli. Tako bo novi moštveni tekmec Finca Heikkija Kovalainena postal Rus Vitalij Petrov, ki bo zelo koristen za projekt Tonyja Fernandesa tudi s finančne plati, saj bo s seboj v moštvo pripeljal nekaj bogatih ruskih sponzorjev.

Od leta 1969 se ni zgodilo, da ne bi bil v štartni vrsti niti en italijanski dirkač, še najbolj pa se bo lahko z italijansko trobojnico v sezoni 2012 identificiral Daniel Ricciardo, mladi avstralski dirkač Toro Rossa, ki ima italijanske korenine. Za ponosno motošportno nacijo, ki je dala tudi dva svetovna prvaka (Alberto Ascari, Giuseppe Farina), je to hud udarec, ki ga obžalujejo tudi pri Ferrariju, kjer že razmišljajo, kako bi v prihodnjih letih v svoji dirkaški akademiji vendarle vzgojili domačega dirkača, ki bo dovolj dober, da bo sedel celo v rdeči avtomobil. Zadnji je bil leta 1994 Nicola Larini.

Slovo večnega poraženca Rubensa Barrichella
Motošportni nostalgiki bodo morda letos pogrešali tudi brazilskega veterana Barrichella, ki se je moral ob koncu lanske sezone posloviti od Williamsa, kjer ga je nadomestil mlajši rojak Bruno Senna, sicer nečak pokojnega trikratnega svetovnega prvaka Ayrtona Senne. Brazilec, ki je v formuli 1 leta 1993 debitiral za volanom Jordanovega dirkalnika, je rekorder po nastopih na dirkah za veliko nagrado, saj je skupaj odpeljal kar 322 dirk, vseeno pa mu nikoli ni uspelo osvojiti naslova svetovnega prvaka.

Navijači se ga bodo spominjali predvsem kot moštvenega tekmeca Michaela Schumacherja pri Ferrariju v obdobju 2000-2005, svojo zadnjo priložnost postati prvak pa je zamudi leta 2009, ko je v roke nepričakovano dobil šampionski brawn mercedes, a mu je šampionsko zvezdico pred nosom speljal Jenson Button. Za nekatere večni poraženec in "kalimero", ki na stezi ni bil dovolj drzen, za druge pa talentiran dirkač, ki mu zaradi spleta okoliščin ni uspelo udejaniti svojega potenciala, sicer ostaja v svetu motošporta. Odslej ga boste lahko spremljali na ameriških ovalnih stezah serije indycar, kjer bo nastopa za ekipo KV Racing.

Brez sprememb pri "veliki četverici"
Morda lahko letos v boju za konstruktorske točke dominacijo štirih velikih ekip uspe razbiti ekipi Lotus, a dokler ne bo za nami vsaj prvih nekaj dirk, je to težko predvideti. Dejstvo je, da se zaradi zgolj nekaterih tehničnih sprememb v pravilih tudi razmerje moči letos ne bo veliko spreminjalo, zato strokovnjaki napovedujejo, da bodo vso smetano spet pobrali Red Bull, McLaren, Ferrari in Mercedes. Štirim veliki ekipam je skupno, da še naprej zaupajo svoji dirkaški zasedbi, saj se nobena ni odločila za menjavo dirkačev. Imajo pa predvsem trije vozniki morda celo zadnjo priložnost, da se izkažejo.

Mark Webber lani pri Red Bullu ni bil konkurenčen prvaku Sebastianu Vettlu, saj je edino zmago v sezoni dosegel na zadnji dirki v Braziliji, ko ga je Nemec morda tudi namenoma sredi dirke spustil naprej, zato bo letos pod velikim pritiskom dokazati, da je pri 35. letih še dorasel svoji nalogi. Za Felipeja Masso je celo sam predsednik Ferrarija letos večkrat javno dejal, da se mora ponovno začeti boriti za zmage, sicer ga bo po koncu sezone menjal. Brazilec nikakor ni dorasel tekmecu Fernandu Alonsu in je samo še bleda senca samega sebe iz obdobja 2006-2008, ko bi skorajda postal svetovni prvak. Številni poznavalci menijo, da Massa od svoje nesreče na Madžarskem leta 2009, ko je v glavo nesrečno dobil odpadlo vzmet z Barrichellovega dirkalnika in več tednov preležal v komi, ni več isti dirkač, a bo imel vendarle še eno priložnost dokazati nasprotno.

Veliko prahu pa se dviga tudi okoli prihodnosti Michaela Schumacherja. Letos bo začelo teči tretje leto triletne pogodbe, ki jo je po vrnitvi v formulo 1 sedemkratni šampion sklenil z ekipo Mercedes, Kerpenčan pa sodelovanja še ni podaljšal in o tem s sedmo silo niti ne želi govoriti. Toda če bo letos dirkalnik W03 vendarle konkurenčen, se bo Schumi bržčas težko uprl nekoliko daljšem bivanju v Mercedesovem motodomu. Čeprav jih šteje že 43, pa absolutni rekorder po naslovih prvaka potihoma še naprej sanja celo o osmi šampionski zvezdici.

Še najbolj jasna pa je prihodnost dirkačev pri McLarnu; Lewis Hamilton in Jenson Button tvorita izjemen dirkaški dvojec, ki se med seboj dobro razume, zato bosta v Wokingu najbrž sodelovala še kar nekaj let.

MOŠTVA

Stare ekipe, tri nova imena; Marussia, Lotus in Caterham
Tudi letos bo v svetovnem prvenstvu sodelovalo dvanajst ekip, ki so vse v formuli 1 nastopale že v lanski sezoni, čeprat trije projekti pod drugim imenom. Tako bodo letos zraven imena, kot so Caterham, Lotus in Marussia, gre pa samo za novo "preobleko" ekip, ki ostajajo v svojih dosedanjih tovarnah. Caterham je malezijska ekipa, ki je lani dirkala pod imenom Team Lotus, vodi pa jo mogotec Tony Fernandes (od nedavnega tudi solastnik angleškega nogometnega prvoligaša QPR), Lotus pa je naslednik Renaulta, saj se je francoski prozvajalec motorjev kot samostojni konstruktor umaknil. Marussia bo dirkala z rusko licenco, še lani pa se je moštvo imenovalo Virgin Racing.

Renault postaja vodilni dobavitelj motorjev
Čeprav se je umaknil kot samostojni konstruktor, pa Renault v formuli 1 ostaja kot dobavitelj motorjev. Letos bo enote energije pripravljal štirim ekipam; prvakom iz Red Bulla, pa tudi Caterhamu, Lotusu in ponovno Williamsu, ki je prav z motorji francoskega proizvajalca v devetdesetih letih osvojil štiri naslove svetovnega prvaka med dirkači. Tri moštva bo še naprej poganjal Ferrarijev motor (Ferrari, Toro Rosso, Sauber), tri ekipe sodelujejo z Mercedesom (MercedesGP, McLaren in Force India), Cosworthovi motorji pa ostajajo vgrajeni v dirkalnikih ekip HRT in Marussia.

DIRKE

Prvič dvajset dirk za veliko nagrado
Sezona formule 1 še nikoli ni bila tako dolga, kot bo predvidoma letos. Svetovni motošportni svet FIA je lani v začetku decembra na zasedanju v New Delhiju potrdil dvajset velikih nagrad, toliko dirk pa bi moralo biti na sporedu že lani, a je zaradi protivladnih šiitskih protestov in posledičnih nemirov v Bahrajnu premiera sezone odpadla. Letos je VN Bahrajna na stezi Sahir določena šele kot četrta dirka sezone, delček negotovosti pa še vedno obstaja, da dirka vnovič odpade, saj v Manami vlada stroga policijska ura, smrtne žrtve pa se še kar nabirajo. Sicer pa se novo dirkaško leto konec tedna začenja v Avstraliji, veliki finale pa bo konec novembra ponovno v Braziliji na stezi Interlagos (25. november).

Turčija se poslavlja, najmanjši odstotek evropskih dirk v zgodovini
Ker je direktor podjetja FOM Bernie Ecclestone želel podvojiti kotizacijo za organizacijo dirke v Turčiji, tamkajšnja vlada ni želela več podpreti nadaljnje organizacije dirke, ki je tako prvič po letu 2004 ne bo več na koledarju formule 1. Resda je bila steza Carigrajski park locirana na azijski strani največjega turškega mesta, vseeno pa so dirkači in navijači enega boljših dirkališč, ki jih je ustvaril nemški arhitekt Hermann Tilke, vzeli za svojega, evropskega. Brez Turčije bo letos na koledarju samo še osem evropskih dirk med dvajsetimi preizkušnjami; prva dirka na evropskih tleh bo v začetku maja v Barceloni, zadnja sredi septembra v italijanski Monzi.

Vrača se VN Združenih držav Amerike
Prvič po letu 2007 se bo karavana formule 1 spet ustavila tudi na ameriških tleh. Zadnja dirka v ZDA je bila leta 2007 na sporedu v Indianapolisu, na njej pa je v Sauberjevem dirkalniku takrat debitiral tudi Sebastian Vettel, danes dvakratni svetovni prvak. Prizorišče dirke se letos seli v Austin, prestolnico zvezne države Teksas, kjer se pospešeno gradi Steza Amerik, prvo v ZDA izključno za namene formule 1 pripravljeno dirkališče. Brez zapletov tudi tokrat ni šlo, saj je zaradi neplačevanja finančnih obveznosti Ecclestone prekinil pogodbo s tamkajšnjim promotorjem dirke Tavom Hellmundom, a pravočasno našel novega, zato dirka bo. Na sporedu bo kot predzadnja preizkušnja sezone sredi novembra, pred finalom v brazilskem Interlagosu. Stezo je sicer dizajniral Hermann Tilke, lega pa močno spominja na klasične evropske preizkušnje, saj bodo kopirali številne slavne ovinke.

SPREMEMBE TEHNIČNIH PRAVIL

Popolna prepoved pihanega difuzorja
V primerjavi s prejšnjimi sezonami letos spremembe v tehničnem pravilniku FIA niso tako drastične, zato poznavalci formule 1 napovedujejo, da se razmerje moči veliko ne bo spreminjalo. Karte naj bi se tako povsem na novo premešale šele leta 2014, ko bodo z novo pogodbo Concorde v veljavo stopila pravila o novih 1.6 litrskih šestvaljnih turbo motorjih, ko naj bi formula 1 še bolj izgubila pristen zvok glasnih motorjev. Ena ključnih sprememb pred sezono 2012 pa je vendarle prepoved pihanega difuzorja, inovacije, ki jo je v lanski sezoni predstavil Red Bull pod taktirko dizajnerjskega genija Adriana Neweyja.

Sistem pihanega difuzorja je lani dirkačem omogočal večji dinamični izkoristek na dolgih, hitrih ovinkih. Plin je namreč skozi motor proti difuzorju tekel tudi takrat, ko dirkač sploh ni pritiskal na pedalko za plin. Pod avtomobilom se je poviševal podtlak in tako tudi aerodinamična učinkovitost dirkalnika. Tekmeci so poizkušali Red Bull bolj ali manj uspešno kopirat, nekatera moštva (Ferrari) pa svojih rešitev nikoli niso uspela obvladati.
Ker je bil koncept dirkalnika RB7 zgrajen prav okrog sistema pihanega difuzorja, so tekmeci pri FIA glasno protestirali, naj pihanje zraka na difuzor na tovrsten način prepove.

To je krovna organizacija tudi storila na VN Velike Britanije, kjer je Red Bullu pihanje omejila samo na dvajset odstotkov, a so biki glasno protestirali, da se tehničnih pravil sredi sezone ne sme spreminjati. Dosežen je bil dogovor, da se na preostalih dirkah sezone pihanje dovoli, letos pa so izpušni difuzorji v celoti prepovedani. Zanimivo, v Silverstonu se Red Bullova dirkača nista uspela uvrstiti na stopničke, zato tekmeci letos upajo, da bo s prepovedjo pihanega difuzorja izginila tudi večina lanske premoči avstrijske ekipe.

Prepoved ekstremnih preprogramiranj motorja
Letos bo prepovedano tudi ekstremno preprogramiranje delovanja motorjev za uporabo na kvalifikacijah, kar so lani najpogosteje počeli prav pri Red Bullu, dan pozneje pa za dirko delovanje spet programirali na normalno raven. Prepovedano je tudi vplivanje na višino dirkalnika med vožnjo s pomočjo vzmetenja, saj je FIA ugotovila, da so ekipe na ta način kršila člen 3.15 v tehničnem pravilniku.

Stopničasti nos posledica novih pravil o višini prednjega dela avtomobila
Ko je leta 2010 v Valencii Mark Webber v dirkalniku red bull renault RB6 neuspešno prehiteval Heikkija Kovalainena in z nosom dirkalnika trčil v zadnjo gumo Finčevega avtomobila, je RB6 dvignilo v zrak in ga obrnilo, Avstralec pa jo je čudežno odnesel brez praske. FIA je ugotovila, da so nosovi dirkalnikov previsoki, zato se lahko pod njimi hitreje zavrtinči zrak, letos pa tako v veljavo stopajo nova pravila o največji dovoljeni višini prednjega dela šasije.

Nosovi so po novem lahko dvignjeni največ 55 centimetrov od tal, na prvem mestu na šasiji, kjer pravilo ne velja več, pa so moštva tako v želji po večjem aerodinamičnem izkoristku višino avtomobila dvignile. Nastali so stopničasti nosovi, najbolj ekstremen pri Ferrariju, nad katerimi se zgražajo ljubitelji estetike. Moštva so si enotna, da so stopničasti nosovi najboljša možna rešitev novih pravil, edini brez tovrstnega dizajna pa je McLaren (in nekonkurenčna marussia cosworth MR01), ki ga pravila o višini nosu niso prizadela, saj ima že nekaj let ekstremno nizko lego svoje šasije in stopnička sploh ni bila potrebna.

Prepovedana uporaba helija v boksih
Po novem je pri postankih v boksih prepovedano za hitro menjavo gum z avtomatskimi "pištolami" uporabljati helij, pa čeprav je rotacija z njim za trideset odstotkov hitrejša. FIA je uporabo helija prepovedala v želji po varčevanju, saj so bili stroški tega plina previsoki.

Opravljen test trka šasije pogoj za nastop na testiranjih
Letos so morala vsa moštva že pred začetkom predsezonskih testiranj opraviti z vsemi predpisanimi testi trkov šasije, kar pa ni uspelo ekipama HRT in Marussia, zato se slednji z novima dirkalnikoma na testiranjih sploh nista pojavili. FIA je obema dovolila samo tako imenovani filmski dan, namenjen sponzorjem in fotografom, na katerem pa so dirkači lahko skupaj prevozili največ 100 kilometrov.

SPREMEMBE PRAVIL

Vrnitev medsezonskih testiranj
- Zaradi svetovne gospodarske krize je krovna avtomobilistična organizacija leta 2009 prepovedala medsezonska testiranja in moštvom dovolila samo še predsezonske priprave. Letos pa je FIA z moštvi dosegla dogovor, da eno izmed štirih predpisanih predsezonskih testiranj prestavi in tako omogoči medsezonsko "nabiranje kilometrov". Letos smo tako videli tri testiranja, prvi teden v Jerezu in nato dvakrat po štiri dni še v Barceloni, četro testiranje pa bo med prvomajskim premorom na sporedu v italijanskem Mugellu, pred začetkom evropskega dela sezone. Že lani je stezo v Mugellu predlagal Ferrari, saj je v njegovi lasti, "Scuderija" pa bo tako nase prevzela tudi večino organizacijskih stroškov.

Pirelli ima nove gume
Italijanski gumar Pirelli bo kot edini dobavitelj gum moštva z materijalom opremljal drugo leto zapored. Lani so se dirkači veliko pritoževali nad novimi gumami, ki so se drastično hitro obrabljale, prevelika pa je bila tudi razlika med mehko in trdo različico, kar 1,5 sekunde na krog. Motošportni direktor Paul Hembery meni, da bo letos ta razlika znašala le še 0,7 sekunde.

Štiri vrste gum za suho vreme, rdeča supermehka, rumena mehka, bela vmesna in srebrna trda različica, so zadržale svoje prepoznavne barve, novi pa sta barvi za dežne gume. Tako bodo gume za dež modre barve, različica intermediate pa zelene, na različicah gum za dež in gum intermediate bo takpa bo letos viden tudi napis Cinturato, v čast znamenitim gumam iz 50. let 20. stoletja, ko si je Pirelli tudi ustvaril svoje ime v formuli 1. Na mehkih gumah ostaja napis P-Zero, dirkači pa so na predsezonskih testiranjih uspešno preizkusili vse materijale in skupaj prevozili kar 48 987 kilometrov.

Prepoved menjanja dirkaške linije pri branjenju položaja na stezi
Strožja so pravila FIA o vožnji dirkačev zunaj steze. Vsi poizkusi krajšanja bodo letos še bolj striktno kaznovani, dirkači pa pri branjenju položaja na stezi ne bodo smeli več kot enkrat spremeniti svoje smeri vožnje oziroma dirkaške linije. Krovna organizacija se tako želi znebiti primerov, kot je bil lanski v Monzi, ko je Michael Schumacher skorajda dvajset krogov za seboj uspešno zadrževal Lewisa Hamiltona v hitrejšem mclaren mercedesu MP4-26. Dirkači bodo sicer ša naprej lahko prehitevali s pomočjo sistema gibljivega zadnjega krilca DRS, ki ga bodo lahko aktivirali zgolj na tako imenovanih prehitevalni conah, če bodo pred tem na preverjevalni točki za dirkačem pred seboj zaostajali za največ eno sekundo.

Dirka bo lahko dolga največ štiri ure

Lani smo na dirki za veliko nagrado Kanade videli nov rekord v dolžini trajajoče velike nagrade (4 ure, 4 minute in 39 sekund), saj je obilno deževje poskrbelo, da so morali gledalci skorajda dve uri čakati na nadaljevanje preizkušnje. Prejšnja pravila so določala, da so lahko organizatorji dirko prekinili za največ dve uri, zato bi lahko v teoriji ob večkratni prekinitvi dirka trajala celo do osem ur. To letos ne bo več mogoče, saj bo po novem dirka skupaj s prekinitvami lahko trajala največ štiri ure.

Zaostali dirkači bodo lahko nadoknadili "svoj krog"
V primeru, ko bo na stezi varnostni avtomobil, bodo lahko letos za krog zaostali dirkači izkoristili novo pravilo, ki jim omogoča ponovno vključitev v vodilni krog. Tako bodo lahko prehitevali vodilne dirkače pred seboj, dokler jih ne ujamejo v vodilnem krogu.

FOTA brez Ferrarija in Red Bulla
Zaradi nestrinjanj z delovanjem Združenja ekip formule 1 sta iz organizacije lani po koncu sezone izstopila Ferrari in Red Bull, vseeno pa bodo druga moštva ostala v FOTI. Člani že prej niso bili niti Sauber, Toro Rosso in HRT, saj niso želeli plačevati visoke članarine, predsednik združenja pa ostaja šef McLarna Martin Whitmarsh. Po slovesu Rubensa Barrichella ima sicer novega predsednika tudi Združenje dirkačev formule 1; to je veteran Hispanije Racing Pedro de la Rosa.

MMC bo sicer za vas v prihodnjih dneh pripravil še tri zgodbe, da boste pred začetkom sezone 2012 z vsem na tekočem. V torek si bomo tako privoščili vpogled v dvanajst moštev in preverili njihove možnosti v letošnji sezoni, v sredo bomo predstavili veliko nagrado Avstralije in pokukali v njeno bogato zgodovino, v četrtek pa sledi še pregled zadnjih napovedi dirkačev pred začetkom sezone 2012, ki jih bodo tudi našim novinarjem zaupali na novinarski konferenci v paddocku formule 1 v Albert Parku.