Letošnja sezona je po zimskih testiranjih veliko obetala, a dobili smo precej enosmerni promet. Red Bull je bil ob novih predpisih preprosto razred zase. 18 dirk in kar 14 zmag za avstrijsko moštvo, od teh jih je 12 zbral Max Verstappen, ki je tako osvojil dovolj točk, da je že štiri dirke pred koncem ubranil naslov svetovnega prvaka.
Edini, ki so zares lahko vrgli rokavico Red Bullu, so bili pri Ferrariju, kjer pa so zlasti pri strateških odločitvah med dirkanjem storili odločno preveč napak. Tudi sicer se zdi, da prvi dirkač Charles Leclerc še ni dovolj zrel za sam vrh kraljice motošporta. Monačan bo morda za naslov potreboval še kakšno leto ali dve.
Čeprav je sezono odprl z zmago, na svojem računu pa je imel že dve po treh preizkušnjah, se je nato vse obrnilo v Imoli, kjer je Verstappen začel svoj pohod proti vrhu. Dobil je pet od naslednjih šestih dirk, ob koncu prvega in začetku drugega dela sezone je nato nanizal še pet zaporednih zmag in le še vprašanje časa je bilo, kdaj si bo tudi teoretično zagotovil svoj drugi naslov.
Prvo priložnost je imel že v Singapurju, a jo je po slabih kvalifikacijah – za zadnji hitri poskus mu je zmanjkalo goriva – zapravil. Nova priložnost se mu je ponudila v deževni Suzuki, kjer je v nedeljo dirkal brez napak, pogumno je na uvodu dirke ubranil vodilni položaj in ga suvereno zadržal do konca. Ko je po pribitku petih sekund po dirki Sergio Perez z drugega mesta izrinil Leclerca, se je Nizozemčevo slavje v deželi vzhajajočega sonca lahko začelo.
Verstappen zelo čustven po osvojitvi naslova
"To je noro. Prevevajo me zelo mešana čustva. Osvojili sem naslov svetovnega prvaka, kakšno leto je za nami! To je neverjetno," je takoj, ko je izvedel, da si je tudi teoretično zagotovil vrh skupnega seštevka za svetovno prvenstvo v kraljici motošporta, dejal Verstappen. "Zelo sem hvaležen vsem, ki so na kakršen koli način prispevali k uspehu. Celotna ekipa je vse leto delovala brezhibno. Poleg tega se je delo, ki smo ga vsako leto opravljali s Hondo, izboljševalo in obrestovalo. Zelo sem čustven, še posebej tukaj v Suzuki. Ponosen sem na to, kar nam je uspelo," je nadaljeval. Na vprašanje, glede razlike med krstnim in drugim naslovom, je odgovoril: "Prvi je bil bolj čustven, drugi pa je lepši. Zdaj si moramo zagotoviti še naslov svetovnega prvaka v konstruktorskem seštevku, sezone še ni konec."
Perez: Boji s Charlesom so bili naporni
Verstappnov najbližji zasledovalec v prvenstvu je zdaj njegov moštveni kolega Sergio Perez, ki ima na drugem mestu pred tretjeuvrščenim Leclercom točko naskoka. "Danes je dan za Maxa, to je odličen rezultat zanj, odličen rezultat za Hondo, odličen dan za naše moštvo, za vse nas," je uvodoma dejal Mehičan in dodal: "Boji s Charlesom so bili na progi naporni. Sicer pa je bila to dobra dirka. Zelo smo se borili. Na koncu sem ga še zadnjič napadel, nato je zavil s steze, kar je bila edina možnost. Kazen petih sekund pribitka, ki jo je prejel, je bila po moji oceni poštena." Perez je letos na svoj račun slišal kar nekaj kritik, a s svojimi predstavami je lahko več kot zadovoljen. Zmagal je dvakrat, od tega je v žep pospravil dve ulični dirki, vključno z najprestižnejšo v Monte Carlu. Pri Red Bullu so lahko z njegovim prispevkom več kot zadovoljni.
Leclerc: Bilo je le še vprašanje časa
Veliki osmoljenci so letos pri Ferrariju. Dirkalnik so imeli dovolj dober za naskok na vrh, a večkrat so se med dirkami z nerazumnimi taktičnimi odločitvami 'ustrelili v koleno'. Svoje je na trenutke dodala tudi Leclercova zaletavost, kar so pri Red Bullu pridno izkoristili in jim pobegnili. "Od 5. kroga naprej je šlo vse samo še navzdol. Res sem imel težave z gumami, po štirih krogih so se popolnoma uničile. Tokrat sem imel res veliko težav. Sicer pa Maxu čestitam za naslov prvaka," je povedal in pristavil: "Maxov letošnji naslov prvaka je bil samo še vprašanje časa. Vsi smo pričakovali, da bo znova postal svetovni prvak. Zdaj lahko le še izkoristimo teh nekaj dirk do konca sezone, da postanemo boljša ekipa."
Hamilton še vedno upa na preobrat
Sila povprečno sezono ima letos Lewis Hamilton, ki je v Mercedesovi prevladi v hibridni dobi formule ena nanizal šest naslovov svetovnega prvaka. Dirkalnik moštva iz Brackleyja ni med najhitrejšimi, kar se pozna na letošnjih rezultatih, Britanec po 18 dirkah še vedno ostaja brez zmage. "V moštvu se vsi zavedamo težav, ki jih imamo z letošnjim dirkalnikom. Verjamem, da kot ekipa nismo prešli od svetovnih prvakov do tega, da ne znamo izdelati šampionskega dirkalnika. Ne dvomim, da bomo naslednje leto močnejši in da bomo imeli na voljo boljši dirkalnik. Ali nam bo uspelo odpraviti vse težave, ki so nas pestile letos? To bomo pa še videli," je bil po japonski dirki za Sky Sports jedrnat sedemkratni svetovni prvak, ki je Verstappnu sicer takoj čestital za ubranitev naslova.
Zmagovalci vseh dirk za VN Japonske:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2022 | Max Verstappen | Red Bull | Suzuka |
2019 | Valtteri Bottas | Mercedes | |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2011 | Jenson Button | McLaren | |
2010 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2008 | Fernando Alonso | Renault | Fudži |
2007 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | Suzuka |
2005 | Kimi Räikkönen | McLaren | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2000 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1999 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1996 | Damon Hill | Williams | |
1995 | Michael Schumacher | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Ayrton Senna | McLaren | |
1992 | Riccardo Patrese | Williams | |
1991 | Gerhard Berger | McLaren | |
1990 | Nelson Piquet | Benetton | |
1989 | Alessandro Nannini | Benetton | |
1988 | Ayrton Senna | McLaren | |
1987 | Gerhard Berger | Ferrari | |
1977 | James Hunt | McLaren | Fudži |
1976 | Mario Andretti | Lotus |
Vsi svetovni prvaki v zgodovini formule ena:
Sezona | Dirkaški prvak (moštvo) | Konstruktorski prvak |
1950 | Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo) | / |
1951 | Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) | / |
1952 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1953 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1954 | Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes) | / |
1955 | Juan Manuel Fangio (Mercedes) | / |
1956 | Juan Manuel Fangio (Ferrari) | / |
1957 | Juan Manuel Fangio (Maserati) | / |
1958 | Mike Hawthorn (Ferrari) | Vanwall |
1959 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1960 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1961 | Phil Hill (Ferrari) | Ferrari |
1962 | Graham Hill (BRM) | BRM |
1963 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1964 | John Surtees (Ferrari) | Ferrari |
1965 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1966 | Jack Brabham (Brabham) | Brabham |
1967 | Denny Hulme (Brabham) | Brabham |
1968 | Graham Hill (Lotus) | Lotus |
1969 | Jackie Stewart (Matra) | Matra |
1970 | Jochen Rindt (Lotus) | Lotus |
1971 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Tyrrell |
1972 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | Lotus |
1973 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Lotus |
1974 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | McLaren |
1975 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1976 | James Hunt (McLaren) | Ferrari |
1977 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1978 | Mario Andretti (Lotus) | Lotus |
1979 | Jody Scheckter (Ferrari) | Ferrari |
1980 | Alan Jones (Williams) | Williams |
1981 | Nelson Piquet (Brabham) | Williams |
1982 | Keke Rosberg (Williams) | Ferrari |
1983 | Nelson Piquet (Brabham) | Ferrari |
1984 | Niki Lauda (McLaren) | McLaren |
1985 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1986 | Alain Prost (McLaren) | Williams |
1987 | Nelson Piquet (Williams) | Williams |
1988 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1989 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1990 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1991 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1992 | Nigel Mansell (Williams) | Williams |
1993 | Alain Prost (Williams) | Williams |
1994 | Michael Schumacher (Benetton) | Williams |
1995 | Michael Schumacher (Benetton) | Benetton |
1996 | Damon Hill (Williams) | Williams |
1997 | Jacques Villeneuve (Williams) | Williams |
1998 | Mika Häkkinen (McLaren) | McLaren |
1999 | Mika Häkkinen (McLaren) | Ferrari |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2003 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2004 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2005 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2006 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2007 | Kimi Räikkönen (Ferrari) | Ferrari |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) | Ferrari |
2009 | Jenson Button (Brawn) | Brawn |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2016 | Nico Rosberg (Mercedes) | Mercedes |
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2018 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2019 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2020 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2021 | Max Verstappen (Red Bull) | Mercedes |
2022 | Max Verstappen (Red Bull) | ? |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje