Že dolgo ni bila dirka formule ena tako razburljiva. Morda v največji meri prav zaradi tega, ker tokrat vrha nista krojila mercedesa, Lewis Hamilton in Valtteri Bottas. Za zmago sta se udarila Charles Leclerc in Max Verstappen, ki ljubiteljev tega športa nista pustila ravnodušnih.
Zlasti končni zmagovalec Verstappen je spisal krasno zgodbo, potem ko je po zamočenem štartu in padcu iz prve štartne vrste na osmo mesto vstal kot feniks iz pepela in si dva kroga pred koncem dirke zagotovil šesto zmago v karieri.
Farsa, ki je trajala kar tri ure
Toda zmagovalec avstrijske preizkušnje v Spielbergu pravzaprav ni bil dokončno potrjen še kar nekaj časa po koncu, saj je komisija Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) pod drobnogled vzela Verstappnov prehitevalni manever iz 69. kroga, ko je še drugič napadel Leclercov ferrari in ga v tretjem zavoju izrinil s steze. Po farsi, ki je sledila – komisarji so za končno odločitev potrebovali več kot tri ure (!) –, je sin Josa Verstappna le obdržal prvo mesto. Pri Ferrariju se na odločitev komisarjev ne mislijo pritožiti.
Kaj je sploh bistvo formule ena?
"To je pač brezkompromisno dirkanje. V nasprotnem primeru lahko ostanemo kar doma," je po dirki o dogodku iz 69. kroga dejal Max Verstappen in dal komisarjem jasno vedeti, kaj si misli o morebitni kazni. "Če takšne poteze niso dovoljene v dirkaškem svetu, kakšen je potem sploh smisel formule ena? Mislim, da ne bi smel biti kaznovan. Težava tistega zavoja je greben. Ko tam zaviraš malce pozneje, je tvoj dirkalnik zaradi tega grebena malce manj stabilen. Dirkalnik na zunanji strani mora v takšnem primeru malce počakati z zavijanjem. Bil sem že pred njim. Trčil je vame, ker je hotel zavoj izpeljati normalno, a prostora za kaj takega ni bilo več," je še povedal 21-letnik, ki je na krilih izjemnih nizozemskih navijačev spisal eno najlepših, morda celo najlepšo zgodbo v letošnji sezoni.
Tu velja omeniti še veliko vrnitev Carlosa Sainza, ki je z mclarnom avstrijsko dirko začel z zadnjega štartnega položaja, končal pa na sijajnem osmem mestu!
Leclerc: Max ni pustil dovolj prostora
Seveda se mnenje Charlesa Leclerca razlikuje. Monačan si je v soboto privozil drugi najboljši štartni položaj v karieri, suvereno je odpeljal vso dirko, že je okušal slast svoje krstne zmage v kraljici motošporta, ko je v zaključku avstrijske dirke Verstappen iz kroga v krog v njegovih vzvratnih ogledalih postajal vse večji in večji. Prvi napad dirkača Red Bulla mu je še uspelo odbiti, pri drugem je moral priznati premoč. Res pa je, da je moral ob tem zapeljati s steze. "Bil sem na zunanji strani zavoja. Že krog predtem je bil podoben položaj, pa ni bilo nobenih težav. Pustil je dovolj prostora ob izhodu iz zavoja. Tokrat ne. Posledično sva trčila in zaradi tega sem moral zapeljati s steze, s tem pa sem izgubil veliko dragocenega časa, zmaga je splavala po vodi. Škoda," je dejal mladi dirkač Ferrarija, ki bo priložnost za prvo zmago iskal čez slabih 14 dni v Silverstonu.
Leclerc je vseeno športno čestital zmagovalcu in dodal, da bi ga ta najverjetneje tako ali tako prehitel. "Toda ne prehiteva se na takšen način," je še dodal.
Hamilton: Tu nam že leta ne gre dobro
Mercedesa v boju za zmago nista odigrala vidnejše vloge, tretjeuvrščeni Valtteri Bottas je ciljno črto prečkal dobrih 18 sekund za zmagovalcem. Finec je za šest točk stopil zaostanek za moštvenim kolegom v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena. "Dirko sem začel dobro, nadaljevanje pa je bilo zaradi pregrevanja pogonskega sklopa malce težje. Ves čas smo morali imeti to pod nadzorom, vseeno smo na koncu skupaj osvojili lepo število točk. Po hitrosti bi se lahko borili za zmago, a zaradi pregretega motorja smo morali malce upočasniti," je dejal Bottas. Nič kaj veliko razlogov za veselje pa ni imel svetovni prvak Lewis Hamilton, ki je dirko končal na zanj poraznem petem mestu. "Že pred dirko smo vedeli, da bomo v težavah. Dirkači Ferrarija in Red Bulla so lahko ves čas držali nogo na plinu, mi tega nismo mogli storiti. Tu nam že leta in leta ne gre dobro. Ne razumem, zakaj se nismo za to dirko bolje pripravili. Imeli smo težave s pregrevanjem motorja, kar nas je danes stalo lepo število točk," je dejal Britanec.
Njegova izjava, da Mercedes v Spielbergu ne dosega želenih rezultatov, sicer ne drži. Odkar se je formula ena vrnila na Red Bull Ring leta 2014, je moštvo iz Brackleyja na šestih dirkah zmagalo štirikrat – je pa res, da je Hamilton v Avstriji na najvišjo stopničko stopil le enkrat, in sicer leta 2016.
Anketa: Kakšno je vaše mnenje?
Zaključek dirke je dvignil veliko prahu. Kot rečeno, več kot tri ure so komisarji FIE potrebovali, da so sporočili uradno odločitev glede končnega razpleta. Na koncu so presodili, da krivde za trk v 69. krogu ne morejo pripisati nobenemu od vpletenih dirkačev, vse skupaj so označili za dirkaški incident. Mnenja so deljena. Nekateri menijo, da bi morali komisarji vselej puščati tovrstne dvoboje, drugi so prepričani, da morajo pravila veljati za vse enako – in če je bil Sebastian Vettel v Montrealu letos kaznovan s petimi sekundami pribitka za manever, pri katerem ni prišlo niti do stika, bi moral biti tudi Verstappen. Tudi v preteklosti so bili enaki manevri kaznovani. Kaj menite vi?
Zmagovalci vseh dirk za VN Avstrije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2019 | Max Verstappen | Red Bull | Spielberg |
2018 | Max Verstappen | Red Bull | |
2017 | Valtteri Bottas | Mercedes | |
2016 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2015 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2014 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | David Coulthard | McLaren | |
2000 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1999 | Eddie Irvine | Ferrari | |
1998 | Mika Häkkinen | McLaren | |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Alain Prost | McLaren | |
1985 | Alain Prost | McLaren | |
1984 | Niki Lauda | McLaren | |
1983 | Alain Prost | Renault | |
1982 | Elio de Angelis | Lotus | |
1981 | Jacques Laffite | Ligier | |
1980 | Jean-Pierre Jabouille | Renault | |
1979 | Alan Jones | Williams | |
1978 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1977 | Alan Jones | Shadow | |
1976 | John Watson | Penske | |
1975 | Vittorio Brambilla | March | |
1974 | Carlos Reutemann | Brabham | |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus | |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus | |
1971 | Jo Siffert | BRM | |
1970 | Jacky Ickx | Ferrari | |
1964 | Lorenzo Bandini | Ferrari | Zeltweg |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje