Japonska dirka, zaradi pandemije covida-19 prva po letu 2019, je bila že kmalu po štartu (in številnih trkih) prekinjena. Deževno vreme je nadaljevanje preizkušnje prestavilo za skoraj dve uri in pol.
Potem ko so se dirkači vrnili na stezo, so nekaj krogov odpeljali za varnostnim avtomobilom, ko se je ta umaknil, pa je bilo pred njimi še približno 40 minut dirkanja. Verstappnova zmaga nikoli ni bila resnično pod vprašajem, Nizozemec je brez večjih težav zadržal vodilni položaj in še 32 stopil na najvišjo stopničko.
Po pravilih Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) se polovične točke razdelijo, če so dirke skrajšane in se ne nadaljujejo. Ker je bila dirka na Japonskem skrajšana, a se je nadaljevala, so podelili polno število točk – to pomeni, da je ob razpletu Verstappen postal novi stari svetovni prvak.
Tako se je prvič po letu 2011 zgodilo, da se je v Suzuki odločil boj za naslov prvaka. Nazadnje je bil za svetovnega prvaka na Japonskem okronan Sebastian Vettel, ki je tedaj z Red Bullom, tako kot Verstappen, prav tako drugič sedel na motošportni prestol.
"Kaj naj sploh rečem? To je izjemno. Nekaj zelo posebnega je osvojiti naslov tu, pred vsemi predstavniki Honde in japonskimi navijači," je po osvojitvi naslova povedal Verstappen in hitro skočil v objem svoje boljše polovice Kelly Piquet.
Dirka prekinjena že v drugem krogu
Dirko na razmočeni progi je odlično začel Leclerc, ki je hitro zapeljal ob bok Verstappna in ga za trenutek celo prehitel, a je Nizozemec po zunanji strani uvodnega sklopa zavojev obdržal hitrost in zadržal vodilni položaj. Še pred uvodnim zavojem sta trčila Sebastian Vettel (Aston Martin) in Fernando Alonso (Alpine), a sta dirko lahko nadaljevala. Carlos Sainz ml. (Ferrari) je izgubil nadzor nad dirkalnikom in treščil ob zaščitno ogrado, svoj dirkalnik je zaradi težav s pogonskim sklopom ob progi parkiral tudi Alexander Albon (Williams). Na stezo je, razumljivo, zapeljal varnostni avtomobil, dirka pa je bila v drugem krogu nato še prekinjena. Dirkači so večinoma dirkali z gumami za rahel dež, zaradi česar niso imeli najboljšega oprijema na stezi.
Še 40 minut dirkanja
Po prekinitvi je vodstvo dirke sporočilo, da se bo dirka nadaljevala ob 7.50, a je nato zaradi okrepljenih padavin japonsko preizkušnjo prestavilo za nedoločen čas. Vse skupaj je začelo spominjati na lansko dirko v Spa-Francorchampsu. Ob 9.15 so se dirkači vrnili na stezo za varnostnim avtomobilom. Moštvom so po radijskih zvezah sporočali, da je stanje na stezi dejansko zadovoljivo, a največje težave jim je povzročala vidljivost. Zlasti tistim, ki so se gnetli na sredini in na repu kolone. Slabi dve uri in pol po prekinitvi se je dirka vendarle nadaljevala. Varnostni avtomobil se je umaknil, do konca dirke je bilo zaradi omejitve dveh ur še 40 minut. Vodstvo je med prekinitvijo moštvom ukazalo, da na dirkalnike namestijo gume za dež. Po nekaj krogih so se dirkači urno namenili v bokse po gume za rahel dež, med prvimi sta bila tudi Verstappen in Leclerc. Z gumami za rahel dež so bili dirkači od tistih, ki so dirkali z gumami za dež, na krog namreč kar pet sekund hitrejši.
Schumacher dirkače zadrževal za seboj
V boju za zmago se je dirka pravzaprav odločila po postankih, saj je Verstappen dokaj hitro spet prevzel vodstvo, Leclerc pa je obtičal za tedaj drugouvrščenim Mickom Schumacherjem (Haas), ki je bil z gumami za dež občutno počasnejši. Ko je Monačanu vendarle uspelo švigniti mimo, je zaostanek za Verstappnom znašal že zajetnih pet sekund. Schumacher je pozneje življenje zagrenil še Estebanu Oconu (Alpine), Sergiu Perezu (Red Bull), Lewisu Hamiltonu (Mercedes), Vettlu in Alonsu. Pri Haasu so se namreč odločili za tvegano strategijo: računali so na vnovični prihod varnostnega avtomobila, a so čakali zaman. Schumacher je padal po lestvici, dirka se mu je tako rekoč sesula v prah. Po menjavi gum in prihodu iz boksov je zapeljal na rep kolone.
Miren konec za Verstappna
Verstappen se je odpeljal pred tekmeci in hitro si je nabral več kot 10 sekund prednosti pred Leclercom. Ta je med drugim malce stopil s plina, saj je moral paziti na gume. Vnovičnega postanka si ni smel privoščiti, saj bi izgubil kar nekaj mest, s tem pa najverjetneje tudi dokončno vse teoretične možnosti za osvojitev naslova prvaka.
Sijajni boji Ocona in Hamiltona
Precej več pozornosti je ob koncu dirke pritegnil boj Hamiltona in Ocona. Francoz je fantastično branil četrto mesto, Hamilton ga je večkrat napadel v kultnem zavoju 130R, vendar se je dirkač Alpina vselej izvlekel in mu nato v štartno-ciljni ravnini pobegnil. Fantastično dirkanje obeh dirkačev. Medtem je Perez ujel Leclerca, a mu do konca dirke ni uspelo švigniti na drugo mesto. Monačan je sekal zadnjo šikano, kar mu je prineslo petsekundni pribitek in končno tretje mesto.
Dirka za VN Japonske, Suzuka
# | Dirkač | Moštvo | Čas |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 3:01:44,004 |
2 | *Charles Leclerc | Ferrari | +26,763 |
3 | Sergio Perez | Red Bull | 27,066 |
4 | Esteban Ocon | Alpine | 39,685 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 40,326 |
6 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 46,358 |
7 | Fernando Alonso | Alpine | 46,369 |
8 | George Russell | Mercedes | 47,661 |
9 | Nicholas Latifi | Williams | 1:10,143 |
10 | Lando Norris | McLaren | 1:10,782 |
11 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:12,877 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:13,904 |
13 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 1:15,599 |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 1:26,016 |
15 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:26,496 |
16 | Guanjü Džov | Alfa Romeo | 1:47,043 |
17 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:48,091 |
18 | Mick Schumacher | Haas | 1:32,523 |
Odstop: Carlos Sainz ml. (Ferrari), Alexander Albon (Williams) | |||
Najhitrejši krog: Guanjü Džov (1:44,411) | |||
Opomba: Charles Leclerc je sekal zadnjo šikano na dirki, zaradi česar je prejel petsekundni pribitek h končnemu rezultatu (ta ni upoštevan v razpredelnici). |
Skupni vrstni red 2022, dirkači (18/22):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 366 (5) |
2 | Sergio Perez | Red Bull | 253 (3) |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 252 (3) |
4 | George Russell | Mercedes | 207 |
5 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 202 (2) |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 180 (2) |
7 | Lando Norris | McLaren | 101 (1) |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 78 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 65 |
10 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 46 |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 32 |
12 | Daniel Ricciardo | McLaren | 29 |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 23 |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 22 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | 13 |
16 | Mick Schumacher | Haas | 12 |
17 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 11 |
18 | Guanjü Džov | Alfa Romeo | 6 |
19 | Alexander Albon | Williams | 4 |
20 | Nicholas Latifi | Williams | 2 |
21 | Nyck De Vries | Williams | 2 |
22 | Nico Hülkenberg | Aston Martin | 0 |
Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.
Skupni vrstni red 2022, konstruktorji (18/22):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Red Bull | Verstappen, Perez | 619 |
2 | Ferrari | Leclerc, Sainz ml. | 454 |
3 | Mercedes | Hamilton, Russell | 387 |
4 | Alpine | Alonso, Ocon | 143 |
5 | McLaren | Ricciardo, Norris | 130 |
6 | Alfa Romeo | Bottas, Džov | 52 |
7 | Aston Martin | Vettel, Stroll, Hülkenberg | 45 |
8 | Haas | Magnussen, Schumacher | 34 |
9 | AlphaTauri | Gasly, Cunoda | 34 |
10 | Williams | Albon, Latifi, De Vries | 8 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje