Zaradi prevelikega zaostajanja za varnostnim avtomobilom (več kot 10 dolžin dirkalnika) so komisarji Fie kaznovali Sebastiana Vettla z vožnjo skozi boks. Foto: Reuters
Zaradi prevelikega zaostajanja za varnostnim avtomobilom (več kot 10 dolžin dirkalnika) so komisarji Fie kaznovali Sebastiana Vettla z vožnjo skozi boks. Foto: Reuters
Mark Webber
Mark Webber je z zmago prevzel vodstvo v skupnem seštevku. Foto: Reuters

Čeprav letos spremljamo zanimivo prvenstvo, v katerem se kar pet dirkačev še vedno skoraj povsem enakovredno bori za naslov svetovnega prvaka, se vse od začetka sezone vseskozi zdi, da je letos moštvo Red Bulla tisto, ki lahko prvenstvo osvoji ali zapravi. Avstrijsko moštvo ima po zaslugi izjemnega konstruktorja, Angleža Adriena Neweya, tehnično še vedno prednost pred tekmeci, čeprav se je po Veliki nagradi Nemčije že zdelo, da se je ta tehnična premoč stopila.

Posul se je s pepelom
Zato je vso sezono najzanimiveje spremljati prav interni moštveni dvoboj med izkušenim Markom Webbrom in mladim Sebastienom Vettlom. Znotraj moštva si nasproti stojita zelo različna dirkaška temperamenta, ki oba lahko poskrbita za zmagovito formulo. Mladi Vettel je večinoma hitrejši, toda izkušeni Webber v nasprotju z njim ne dela napak, kar je bilo odločilno tudi za včerajšnji razplet. Nepremišljeni Vettel je spet krilil z rokami po napaki, za katero je bil kriv sam, nato pa se je moral spet posuti s pepelom in ugotoviti, da mora razloge za izgubljenih 10 točk iskati pri sebi.

Dozoreti bo moral še letos
Ker se v formuli ena tehnično razmerje moči med moštvi kar hitro spreminja, bi bilo letos napačno reči, da ima Vettel še leta in leta časa, da umiri svoj temperament in da se otrese napak, ki ga neutrudno spremljajo. Preveč enostavno je reči, da je njegov naslov svetovnega prvaka le vprašanje časa. Formula ena je imela že ogromno talentov, večina jih sploh nikoli ni dobila priložnosti dirkati v konkurenčnem dirkalniku, le peščica jih je dobila možnost, da so se borili celo za naslov prvaka. Zato bo moral kljub le 23 letom dozoreti že letos, saj je v formuli ena značilno, da naslove prvakov večinoma osvajajo »profesorji«.

Počitek za dirkače, ne tudi za inženirje
V formuli ena zdaj sledijo štiritedenske počitnice, ki bodo počitnice le za del karavane. Večina inženirjev bo namreč garala, da bi izničila tehnično prevlado Red Bullovih dirkalnikov, vihravemu Vettlu pa priporočamo, da si prinese na plažo zanimivo čtivo - podrobna pravila svetovnega prvenstva formule ena -, da ne bo na koncu sezone moral naslova dejansko prepustiti profesorjem.

Igor Tominec, Jutranja športna zgodba Vala 202