Datum dirke: | 23. junij 2019 |
Kraj: | Circuit Paul Ricard, Le Castellet, Francija |
Dolžina kroga: | 5,842 km |
Število krogov: | 53 |
Dolžina dirke: | 309,690 km |
Zadnji zmagovalec: | 2019 - Lewis Hamilton (Mercedes) |
Prva VN na prizorišču: | 1971 |
Rekord kroga: | 1:32,740 - Sebastian Vettel (2019) |
Kar deset let so francoski ljubitelji elitnega razreda motošporta čakali na domačo dirko. Po kultnem Magny Coursu, kjer so več ali manj spremljali zmagovanje Michaela Schumacherja, je Mednarodna avtomobilistična zveza FIA dirko za VN Francije dodelila Le Castelletu.
Gre za prizorišče, ki je prvo dirko za VN Francije gostilo leta 1971. Pozneje se je pri organiziranju dirk izmenjavalo z Dijonom, od leta 1991 je VN Francije dom našla v Magny Coursu. Doslej je VN Francije gostilo 16 dirkališč.
Leta 1950 v Reimsu slavil Fangio
Dirka za VN Francije ima dolgo zgodovino. Prvič so jo organizirali leta 1906, prva dirka, ki je štela za svetovno prvenstvo formule ena, pa je bila izpeljana leta 1950. Dobil jo je legendarni Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo), ki je v Reimsu za dobrih 25 sekund ugnal edinega resnega tekmeca, moštvenega kolega Luigija Fagiolija. Britanec Peter Whitehead je s ferrarijem na tretjem mestu zaostal kar za tri kroge!
V Le Castelletu prvi do zmage Stewart
Dirkališče Paula Ricarda je prvo dirko formule ena za VN Francije gostilo leta 1971. Po zaslugi testiranja vzdržljivosti gum si je najboljši štartni položaj v kvalifikacijah priboril Škot Jackie Stewart (Tyrrell), ki je vodilni položaj na dirki tudi ubranil. Drugi je bil domačin in Stewartov moštveni kolega Francois Cevert, kar nekoliko presenetljivo pa je tretje mesto z lotusom osvojil Brazilec Emerson Fittipaldi, ki je francosko preizkušnjo začel v hudih bolečinah s 17. mesta.
Proge v izletnih območjih delijo navijače
Progo v Le Castelletu v največji meri zaznamujejo štiri dolge ravnine, kjer do izraza pride predvsem moč pogonskih sklopov dirkalnikov. Dirkališče je bilo zgrajeno leta 1970, do danes je bilo že večkrat prenovljeno, nazadnje za sezono 2018. Krog v formuli ena je dolg 5,842 km in ima 15 zavojev. Proga je znana tudi po unikatnih izletnih območjih, ki so obarvani z modrimi in črnimi progami. Nekaterim je to všeč, drugi to prezirajo. Za sezono 2019 so spremenili mesto vhoda v bokse. V bokse so dirkači zavili na začetku štartno-ciljne ravnine, v novi sezoni bodo k svojim moštvom zavili med 14. in 15. zavojem. Dirkališče nosi ime francoskega industrijalca Paula Ricarda, ki je živel med letoma 1909 in 1997.
"Schumi" pobral kar osem zmag
V Franciji so po dirkah formule ena največkrat slišali nemško himno v Schumacherjevo čast. Legendarni dirkač je dobil kar osem dirk za VN Francije (1994, 1995, 1997, 1998, 2001, 2002, 2004 in 2006). Dve manj je dobil v Franciji priljubljeni Alain Prost (1981, 1983, 1988, 1989, 1990 in 1993), po štirikrat sta slavila Fangio (1950, 1951, 1954 in 1957) in Nigel Mansell (1986, 1987, 1991 in 1992). Med konstruktorji je daleč najuspešnejši Ferrari, ima 17 zmag (1952, 1953, 1956, 1958, 1959, 1961, 1968, 1975, 1990, 1997, 1998, 2001, 2002, 2004, 2006, 2007 in 2008), na drugem mestu je z osmimi zmagami Williams (1980, 1986, 1987, 1991, 1992, 1993, 1996 in 2003).
Zmagovalci vseh dirk za VN Francije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | Le Castellet |
2018 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2008 | Felipe Massa | Ferrari | Magny Cours |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2006 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2005 | Fernando Alonso | Renault | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Ralf Schumacher | Williams | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2000 | David Coulthard | McLaren | |
1999 | Heinz-Harald Frentzen | Jordan | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1996 | Damon Hill | Williams | |
1995 | Michael Schumacher | Benetton | |
1994 | Michael Schumacher | Benetton | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | McLaren | Le Castellet |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Alain Prost | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Nigel Mansell | Williams | |
1985 | Nelson Piquet | Brabham | |
1984 | Niki Lauda | McLaren | Dijon |
1983 | Alain Prost | Renault | Le Castellet |
1982 | Rene Arnoux | Renault | |
1981 | Alain Prost | Renault | Dijon |
1980 | Alan Jones | Williams | Le Castellet |
1979 | Jean-Pierre Jabouille | Renault | Dijon |
1978 | Mario Andretti | Lotus | Le Castellet |
1977 | Mario Andretti | Lotus | Dijon |
1976 | James Hunt | McLaren | Le Castellet |
1975 | Niki Lauda | Ferrari | |
1974 | Ronnie Peterson | Lotus | Dijon |
1973 | Ronnie Peterson | Lotus | Le Castellet |
1972 | Jackie Stewart | Tyrrell | Saint-Genes-Champanelle |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell | Le Castellet |
1970 | Jochen Rindt | Lotus | Saint-Genès-Champanelle |
1969 | Jackie Stewart | Matra | |
1968 | Jacky Ickx | Ferrari | Rouen |
1967 | Jack Brabham | Brabham | Le Mans |
1966 | Jack Brabham | Brabham | Reims |
1965 | Jim Clark | Lotus | Saint-Genès-Champanelle |
1964 | Dan Gurney | Brabham | Rouen |
1963 | Jim Clark | Lotus | Reims |
1962 | Dan Gurney | Porsche | Rouen |
1961 | Giancarlo Baghetti | Ferrari | Reims |
1960 | Jack Brabham | Cooper | |
1959 | Tony Brooks | Ferrari | |
1958 | Mike Hawthorn | Ferrari | |
1957 | Juan Manuel Fangio | Maserati | Rouen |
1956 | Peter Collins | Ferrari | Reims |
1954 | Juan Manuel Fangio | Mercedes | |
1953 | Mike Hawthorn | Ferrari | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | Rouen |
1951 | Luigi Fagioli Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo | Reims |
1950 | Juan Manuel Fangio | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje