V Šanghaju je vse pripravljeno na obisk karavane formule ena. Foto: EPA
V Šanghaju je vse pripravljeno na obisk karavane formule ena. Foto: EPA

Dirka za VN Kitajske mi je všeč. Tu mi je lani uspelo narediti kar nekaj lepih prehitevalnih manevrov. Prvi štirje zavoji na tem dirkališču so nekaj posebnega. Zelo všeč mi je tudi šesti zavoj.

Max Verstappen
F1-proga, Šanghaj
Proga, ki je dolga 5,451 km, ima kar nekaj dolgih ravnin, ob koncu katerih so ostri zavoji - Tilkejev zaščitni znak. Foto: MMC RTV SLO/Mitja Lisjak
Rubens Barrichello
Rubens Barrichello je dobil krstno dirko za VN Kitajske leta 2004. Foto: EPA

Z dirkalnikom še nismo popolnoma zadovoljni, prostora za napredek je še kar nekaj. Za Kitajsko imamo na voljo kar nekaj 'agresivnih' strategij in upam, da bodo uspešne, tako kot so bile v Bahrajnu.

Romain Grosjean
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton je lani vodil praktično od štarta do cilja in je suvereno že četrtič zmagal v Šanghaju. Foto: EPA


Po dveh letošnjih dirkah ima v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo na vrhu Nico Rosberg 17 točk prednosti pred drugouvrščenim Lewisom Hamiltonom (oba Mercedes), tretji je Daniel Ricciardo (Red Bull), četrti Kimi Räikkönen (Ferrari), nekoliko presenetljivo pa je na petem mestu Romain Grosjean z novim moštvom Haas.

Na dirkah za VN Kitajske v Šanghaju je najuspešnejši Hamilton, ki je zmagal štirikrat (v sezonah 2008, 2011, 2014 in 2015), zmagi manj ima Fernando Alonso (2005 in 2013). Med konstruktorji so najuspešnejši Ferrari s štirimi zmagami (2004, 2006, 2007 in 2013) ter McLaren (2008, 2010, 2011) in Mercedes, ki jih imata po tri (2013, 2014, 2015).
Verstappnu proga zelo odgovarja
"Dirka za VN Kitajske mi je všeč. Tu mi je lani uspelo narediti kar nekaj lepih prehitevalnih manevrov. Prvi štirje zavoji na tem dirkališču so nekaj posebnega. Zelo všeč mi je tudi šesti zavoj," je dejal Max Verstappen, ki je lani navduševal z odlično predstavo na kitajski preizkušnji. "Žal sem imel lani na koncu dirke težave z dirkalnikom in sem dirko končal ob progi. Letos bom poskušal to izbiti iz glave in storiti vse, da prispem v cilj," je še dodal Nizozemec.
Grosjean: Upam, da se strategija obnese
Letos je za največje presenečenje poskrbelo moštvo Haas, ki je že na krstni dirki osvojilo točke, dirkač Grosjean pa v dirkaškem seštevku po dveh dirkah kotira zelo visoko. "Dirke se že veselim, saj bomo preizkusili prvo nadgradnjo dirkalnika in zanima me, ali se bo obnesla. Z dirkalnikom še nismo popolnoma zadovoljni, prostora za napredek je še kar nekaj. Za Kitajsko imamo na voljo kar nekaj 'agresivnih' strategij in upam, da bodo uspešne, tako kot so bile v Bahrajnu," z optimizmom v prihodnost pred nedeljsko dirko zre Grosjean, ki je - kot kaže - s prestopom v Haas izbral pravo odločitev.
Dirkališče, ki je zraslo iz močvirja
Dirkališče, ki bo v nedeljo ob 8.00 gostilo 13. dirko za VN Kitajske, leži v okrožju Džjading. V pičlih 18 mesecih je približno tri tisoč inženirjev tamkajšnje močvirje izsušilo in zgradilo moderno dirkališče, ki je stalo približno 450 milijonov dolarjev. Krstna dirka leta 2004 je na prizorišče zvabila več kot 200 tisoč gledalcev. Tedaj so karte razgrabili kot vroče žemljice, čeprav je najcenejša stala toliko, kolikor je povprečni tedenski zaslužek (40 ameriških zelencev). V zadnjih letih je obiskanost dirk v Šanghaju precej upadla. Tako kot mnogo drugih je tudi to dirkališče oblikoval Hermann Tilke. Proga, ki je dolga 5,451 km, ima kar nekaj dolgih ravnin, ob koncu katerih so ostri zavoji - Tilkejev zaščitni znak. Med zavojema 13 in 14 lahko dirkači zlahka presežejo hitrost 300 km/h. Celotno dirkališče, vključno s tribunami in drugimi objekti, zavzema 5,3 kvadratnega kilometra.

Barrichello dobil krstno dirko
Le dva tedna po uspehu v Monzi je brazilski dirkač Rubens Barrichello s ferrarijem zmagal tudi na prvem VN-ju Kitajske v Šanghaju. Barrichello je vodil od štarta do cilja, ničesar ni prepustil naključju, z zmago si je zagotovil naslov svetovnega podprvaka. Drugi je ciljno črto prečkal Jenson Button (BAR), tretji pa Räikkönen (McLaren). Dobri dve uri pred začetkom krstne dirke za VN Kitajske so gostitelji presenetili z veličastnim odprtjem, ki je bil nepričakovan celo za tako veliko tekmovanje, kot je formula ena, in spominjal je na majhno olimpijsko slovesnost.
Mercedesa lani premočna
Lansko dirko je dobil Hamilton, to je bila zanj že četrta zmaga v Šanghaju. Po porazu v Maleziji tokrat mercedesa nista dovolila presenečenja. Hamilton in Rosberg sta dirko odpeljala suvereno in brez napak, ferrarija sta z njima držala stik le v prvi polovici dirke, v drugi, ko so bili dirkalniki zaradi manjše količine goriva že lažji, pa sta se mercedesa že odlepila. Prostora za veliko taktiziranja ni bilo, vsi najboljši so opravili po dva postanka. Verstappen, ki je vso dirko navduševal s prehitevalnimi manevri, je nato štiri kroge pred koncem - ko je uspešno držal osmo mesto - zaradi okvare Renaultovega pogonskega sklopa parkiral svojo toro rosso na štartno-ciljni ravnini. Na stezo je zapeljal varnostni avtomobil, ki je le še pospremil Hamiltona do zmage.

Dirka za VN Kitajske, Šanghaj

Petek ob 4.00:
PRVI PROSTI TRENING
Ob 8.00:
DRUGI PROSTI TRENING

Sobota ob 6.00:
TRETJI PROSTI TRENING
Ob 9.00:
KVALIFIKACIJE

Nedelja ob 8.00:
DIRKA

Dirka za VN Kitajske mi je všeč. Tu mi je lani uspelo narediti kar nekaj lepih prehitevalnih manevrov. Prvi štirje zavoji na tem dirkališču so nekaj posebnega. Zelo všeč mi je tudi šesti zavoj.

Max Verstappen

Z dirkalnikom še nismo popolnoma zadovoljni, prostora za napredek je še kar nekaj. Za Kitajsko imamo na voljo kar nekaj 'agresivnih' strategij in upam, da bodo uspešne, tako kot so bile v Bahrajnu.

Romain Grosjean