Nekdanjega predsednika Mednarodne avtomobilistične zveze Maxa Mosleyja skrbi prihodnost formule ena. Za to ga sicer ni preveč skrbelo, ko je pod njegovim vodstvom potekala sporna prodaja komercialnih pravic podjetju, katerega direktor je bil njegov dobri prijatelj in stari znanec Bernie Ecclestone. Foto: EPA
Nekdanjega predsednika Mednarodne avtomobilistične zveze Maxa Mosleyja skrbi prihodnost formule ena. Za to ga sicer ni preveč skrbelo, ko je pod njegovim vodstvom potekala sporna prodaja komercialnih pravic podjetju, katerega direktor je bil njegov dobri prijatelj in stari znanec Bernie Ecclestone. Foto: EPA

Jasno je, da eni ekipi ne boš dovolil, da bi imela večji motor, a če ima petkrat več denarja, je to tako, kot da bi ga imela. S športnega vidika je to nepravično in nesprejemljivo.

Max Mosley
Caterham
Moštvo Caterham je ob koncu lanske sezone bankrotiralo. Foto: EPA

74-letni Britanec, ki je pred leti dvignil ogromno prahu zaradi seksškandala, se je kot predsednik FIE vrsto let zavzemal za zajezitev stroškov v kraljici motošporta, a mu to nikoli ni popolnoma uspelo. Tudi njegov naslednik Jean Todt je pri vsem tem neuspešen.

Medtem pa se stroški, ki jih imajo moštva v formuli ena, iz sezone v sezono večajo. Lani sta bankrotirala Caterham in Marussia (drugi se je sicer uspelo delno vrniti), letos je zaradi finančnih težav večji del zimskih testiranj izpustilo moštvo Force India.

Petkrat več denarja je kot večji motor
"Vsaj polovica moštev v formuli ena ne more več tekmovati, saj nima dovolj denarja - in to je zelo narobe," je za nemško tiskovno agencijo DPA dejal Mosley in nadaljeval: "Jasno je, da eni ekipi ne boš dovolil, da bi imela večji motor, a če ima petkrat več denarja, je to tako, kot da bi ga imela. S športnega vidika je to nepravično in nesprejemljivo. To težavo bomo začeli reševati, ko bo sklenjen neki dogovor."

Glede rešitev se morajo strinjati vsi
Mosley si želi, da bi se predstavniki vseh moštev usedli za skupno mizo in pogovorili o prihodnosti in prepotrebnih spremembah. "Toda glede rešitev se morajo strinjati vsi. Brez polne podpore to - žal - ne bo izvedljivo," je pojasnil Mosley in poudaril, da je za finančne težave kriv tehnološki napredek in nove tehnologije, ki so zelo zapletene in predvsem drage. "Od 90 do 95 odstotkov vsega dogajanja poteka stran od oči javnosti. Formula ena se je zelo spremenila. Morda celo preveč," je povedal Mosley, ki pa je sicer delno tudi sam kriv za stanje, v katerem se je znašel elitni razred motošporta.

Jasno je, da eni ekipi ne boš dovolil, da bi imela večji motor, a če ima petkrat več denarja, je to tako, kot da bi ga imela. S športnega vidika je to nepravično in nesprejemljivo.

Max Mosley