Max Verstappen je takole v Las Vegasu proslavil četrti naslov svetovnega prvaka v formuli ena. Mesto v zvezni državi Nevada je četrtič gostilo dirko formule ena. In še zanimivost – na štirih dirkah je bil še tretjič odločen boj za prvaka. Pred Verstappnom na letošnji dirki je naslov prvaka v Las Vegasu leta 1981 osvojil Nelson Piquet ter Keke Rosberg leta 1982. Foto: EPA
Max Verstappen je takole v Las Vegasu proslavil četrti naslov svetovnega prvaka v formuli ena. Mesto v zvezni državi Nevada je četrtič gostilo dirko formule ena. In še zanimivost – na štirih dirkah je bil še tretjič odločen boj za prvaka. Pred Verstappnom na letošnji dirki je naslov prvaka v Las Vegasu leta 1981 osvojil Nelson Piquet ter Keke Rosberg leta 1982. Foto: EPA

Verstappen se veseli četrtega naslova svetovnega prvaka, s čimer se je na večni lestvici izenačil s 'profesorjem' Alainom Prostom in še enim nekdanjim Red Bullovim dirkačem Sebastianom Vettlom. A v primerjavi z lansko se je moral Nizozemec v letošnji sezoni veliko bolj potruditi.

Sprva je kazalo, da se bo sezona razpletla podobno kot prejšnja, ko je Red Bullov niz zmag za eno dirko prekinil zgolj Carlos Sainz mlajši, ki je s fantastično taktično vožnjo dobil ulično dirko pod žarometi za VN Singapurja v Marina Bayu.

Red Bull RB20 je bil na uvodu sezone najhitrejši dirkalnik v karavani formule ena, a sledili so temni meseci, v katerih so v boju s tisočinkami sekunde zavladali pri McLarnu in Ferrariju. Avstrijsko moštvo si je na vse kriplje prizadevalo najti hitrost, ki je dirkalnik krasila na uvodnih dirkah sezone, a zaman. Na koncu mu je vendarle uspelo zadržati Landa Norrisa za seboj in osvojiti dirkaški naslov. Za konstruktorski naslov ni imelo pravih možnosti zaradi izjemno slabih predstav drugega dirkača Red Bulla, Sergia Pereza. Foto: EPA
Red Bull RB20 je bil na uvodu sezone najhitrejši dirkalnik v karavani formule ena, a sledili so temni meseci, v katerih so v boju s tisočinkami sekunde zavladali pri McLarnu in Ferrariju. Avstrijsko moštvo si je na vse kriplje prizadevalo najti hitrost, ki je dirkalnik krasila na uvodnih dirkah sezone, a zaman. Na koncu mu je vendarle uspelo zadržati Landa Norrisa za seboj in osvojiti dirkaški naslov. Za konstruktorski naslov ni imelo pravih možnosti zaradi izjemno slabih predstav drugega dirkača Red Bulla, Sergia Pereza. Foto: EPA

Pravzaprav nič ni kazalo, da bi tekmeci pozimi znatno stopili zaostanek za Red Bullom. Verstappen je leto 2024 v Bahrajnu začel tako, kot je končal leto 2023 – z zmago. Resda je v Avstraliji, tretji dirki sezone, zaradi odstopa utrpel redko točkovno ničlo, a takoj se je vrnil na zmagovita pota z zmagami na VN Japonske in VN Kitajske.

V nadaljevanju sezone se je nato zgodil zasuk: Red Bullov imperij se je začel počasi krhati, o čemer smo pisali tudi na našem portalu, čeprav tedaj še zdaleč ni kazalo, da bi lahko avstrijskemu moštvu kdor koli resno ogrozil oba naslova prvaka. A McLaren in Ferrari sta s paketi izboljšav med sezono bolj ali manj zadela v polno, še posebej pa to velja za britansko moštvo, ki se je naenkrat ponašalo z najboljšima dirkalnikoma v karavani.

Lando Norris je začel pridno topiti zaostanek za vodilnim Verstappnom, ki nikakor ni več našel poti na najvišjo stopničko. Obetal se je neizprosen boj za prvo mesto v skupnem seštevku, nekaj časa je celo kazalo na veliko presenečenje, a sledil je brazilski konec tedna, kjer je Verstappen s pravo mojstrovino v dežju oziroma eno najboljših predstav v bogati zgodovini formule ena deklasiral tekmece in dosegel še 62. zmago v karieri.

S tem je največjemu tekmecu znova pobegnil na varno razdaljo, v zavetje 62 točk naskoka, in le še vprašanje časa je bilo, kdaj si bo tudi teoretično zagotovil naslov in razblinil upe vseh privržencev kultnega britanskega moštva iz Wokinga. To je storil v Las Vegasu, kjer si je po težki sezoni, polni negotovosti in bitk z red bullom RB20 končno lahko dal duška.

Lando Norris je bil letos največji izzivalec Maxa Verstappna v boju za naslov svetovnega prvaka. Britanec, ki je v Miamiju dosegel svojo prvo zmago v elitnem motošportnem razredu, je sicer prikazal nekaj izvrstnih predstav, a teh je bilo premalo, da bi lahko posegel po večni slavi. Vprašanje je tudi, ali je bila to njegova največja in morda tudi edina priložnost za naslov prvaka pri McLarnu, kjer, kot kaže, več stavijo na drugega dirkača Oscarja Piastrija. Foto: EPA
Lando Norris je bil letos največji izzivalec Maxa Verstappna v boju za naslov svetovnega prvaka. Britanec, ki je v Miamiju dosegel svojo prvo zmago v elitnem motošportnem razredu, je sicer prikazal nekaj izvrstnih predstav, a teh je bilo premalo, da bi lahko posegel po večni slavi. Vprašanje je tudi, ali je bila to njegova največja in morda tudi edina priložnost za naslov prvaka pri McLarnu, kjer, kot kaže, več stavijo na drugega dirkača Oscarja Piastrija. Foto: EPA
Mlada dirkaška zasedba Lando Norris in Oscar Piastri je McLarnu letos prinesla naslov konstruktorskega svetovnega prvaka, prvega za kultno britansko moštvo iz Wokinga po letu 1998, ko sta dirkala še Mika Häkkinen in David Coulthard. Foto: EPA
Mlada dirkaška zasedba Lando Norris in Oscar Piastri je McLarnu letos prinesla naslov konstruktorskega svetovnega prvaka, prvega za kultno britansko moštvo iz Wokinga po letu 1998, ko sta dirkala še Mika Häkkinen in David Coulthard. Foto: EPA

Norris nepričakovano v boju za naslov

Sezona 2024 je poskrbela za številne zgodbe, začenši s svetovnim podprvakom Norrisom. Ta se je letos nepričakovano znašel v boju za naslov. Morda je od njega javnost prehitro pričakovala preveč. Navsezadnje je šele letos prvič okusil slast zmage, ko si je podredil tekmece v Miamiju in utišal vse zlobne jezike, ki so mu na družbenih omrežjih nadeli vzdevek Lando NoWins (angl. 'BrezZmage'). Bil je blizu naslova, a hkrati tudi zelo daleč. S prstom je najlažje pokazati na njegove pomanjkljivosti, še posebej na dirkah, kjer mu prevečkrat ni uspelo najboljšega startnega položaja pretopiti v zmago. Izstopajo napake v Silverstonu med VN Velike Britanije, (nerazumljiv) moštveni ukaz v Budimpešti, po katerem je zmago brez boja predal moštvenemu tekmecu Oscarju Piastriju, pa dirka v Monzi, kjer je prav Piastriju že v uvodnem krogu prelahko oddal vodilni položaj. In še bi lahko naštevali, a dejstvo je, da je največjo škodo utrpel na uvodnih petih dirkah, ko je imel na voljo še betarazličico mclarna MCL38. Tedaj si je za Verstappnom nabral že 52 točk zaostanka, ki mu jih do konca sezone ni uspelo več stopiti.

Sorodna novica Boj za naslov prvaka ali kako se je McLaren ustrelil v koleno

Uspeh pride s sebičnostjo in brez kompromisov

Norris je odličen dirkač, vendar nima (še) šampionske žilice, s katero bi zares osvojil kraljico motošporta. Ta iz elitnega nabora snubcev izbira sebične, brezkompromisne dirkače, kar Norris (za zdaj) še ni. V drugi polovici sezone je imel na voljo najhitrejši dirkalnik, a da bi zares lahko premagal Verstappna, bi moral imeti še hitrejšega. Imeti zgolj hitrejši dirkalnik za boj proti Verstappnu, ki že pri 27 letih velja za enega najdominantnejših dirkačev v zgodovini, v sezoni, dolgi 25 dirkaških koncev tedna (ne smemo pozabiti, Nizozemec ima izjemen odstotek zmag tudi na sprintih), preprosto ni dovolj. Vsaj za Britančevo trenutno raven dirkanja. Je pa kljub vsemu letos nanizal nekaj izjemnih predstav, od katerih še najbolj izstopa veličastna zmaga na Maxovem dvorišču v Zandvoortu, kjer je domača oranžna falanga navijačev lahko le nemo iz kroga v krog spremljala popolno nemoč njihovega ljubljenca, ki je na koncu za zmagovalcem zaostal neverjetnih 23 sekund! To je bila brezhibna predstava, na kateri lahko Bristolčan (z)gradi samozavest za prihodnje sezone.

Po koncu sezone bo Lewis Hamilton v moštvu Scuderia Ferrari zamenjal Carlosa Sainza mlajšega. Španski dirkač je za moštvo iz Maranella nanizal štiri zmage. Leta 2022 je prvič med elito stopil na najvišjo stopničko v Silverstonu (VN Velike Britanije), lani je bil najboljši v Marina Bayu (VN Singapurja). Letos se je podpisal pod dve zmagi: VN Avstralije v Melbournu in VN Ciudada de Mexica v mehiški prestolnici. Foto: EPA
Po koncu sezone bo Lewis Hamilton v moštvu Scuderia Ferrari zamenjal Carlosa Sainza mlajšega. Španski dirkač je za moštvo iz Maranella nanizal štiri zmage. Leta 2022 je prvič med elito stopil na najvišjo stopničko v Silverstonu (VN Velike Britanije), lani je bil najboljši v Marina Bayu (VN Singapurja). Letos se je podpisal pod dve zmagi: VN Avstralije v Melbournu in VN Ciudada de Mexica v mehiški prestolnici. Foto: EPA
Charles Leclerc bo v novi sezoni dobil novega moštvenega kolega Hamiltona. Monačan je član Ferrarija od leta 2019, z italijanskim kolektivom je slavil osem zmag, nazadnje s simultanko v Austinu (VN ZDA). Foto: EPA
Charles Leclerc bo v novi sezoni dobil novega moštvenega kolega Hamiltona. Monačan je član Ferrarija od leta 2019, z italijanskim kolektivom je slavil osem zmag, nazadnje s simultanko v Austinu (VN ZDA). Foto: EPA

Hamilton bo dobil dober dirkalnik ...

Leto 2025 prinaša nove razburljive boje, saj gre pričakovati, da bodo moštva še bolj izenačena kot letos. Veliko pozornosti pa bo ob McLarnu in Red Bullu nedvomno požel tudi Ferrari, ki je še pred začetkom letošnje sezone naznanil prihod Lewisa Hamiltona. Ta je po 12 sezonah zapustil Mercedes, s katerim je osvojil šest naslovov svetovnega prvaka, in se prvič v karieri podal zares v neznano – v tujino. Ferrarijevi paketi izboljšav so bili delno uspešni. V Barceloni so z novim dnom izboljšali podtlak dirkalnika, ki pa je v hitrih zavojih zaradi poskakovanja postal precej nestabilen.

V nadaljevanju sezone so v Maranellu vzroke za težave razumeli in jih odpravili, kar se je poznalo tudi na rezultatih: gladka zmaga Charlesa Leclerca v Austinu in zadnja Sainzova zmaga za poskočnega konjička že teden dni pozneje v Ciudadu de Mexicu. Razvoj gre v pravo smer in to je lahko Hamiltonu v veliko tolažbo.

... in še boljšega moštvenega tekmeca

Malce manj se lahko tolaži s tem, da bo postal moštveni kolega odličnega Leclerca, ki lahko s prestopom sedemkratnega svetovnega prvaka zgolj pridobi. Hamilton pri 39 letih ni več na vrhuncu moči, Monačan prav tako precej bolje pozna ustroj v Maranellu, številni so tudi prepričani, da bo imel Britanec po dolgem času znova pravega tekmeca v moštvu, čeprav je letos George Russell dobil moštveni dvoboj v svetovnem prvenstvu. Hamilton se bo moral hitro znajti v novem okolju, če želi uspešno izzvati in premagati drugega Ferrarijevega dirkača, a nagrada je, seveda, zelo mamljiva: s pravim razvojem in tudi pravimi paketi izboljšav med sezono se lahko spusti v boj za rekordni osmi naslov svetovnega prvaka. In to s Ferrarijem, ki na novi naslov dirkaškega svetovnega prvaka čaka že vse od leta 2007. Bo dirkaškemu veteranu iz Stevenagea uspelo prekiniti post in postati številka ena kolektiva z največ trofejami v formuli ena?


Izidi sezone 2024

VELIKA NAGRADAKVALIFIKACIJE1. MESTO2. MESTO3. MESTO
VN BahrajnaMax VerstappenMax VerstappenSergio PerezCarlos Sainz ml.
VN Savdske ArabijeMax VerstappenMax VerstappenSergio PerezCharles Leclerc
VN AvstralijeMax VerstappenCarlos Sainz ml.Charles LeclercLando Norris
VN JaponskeMax VerstappenMax VerstappenSergio PerezCarlos Sainz ml.
VN KitajskeMax VerstappenMax VerstappenLando NorrisSergio Perez
VN MiamijaMax VerstappenLando NorrisMax VerstappenCharles Leclerc
VN Emilije-RomanjeMax VerstappenMax VerstappenLando NorrisCharles Leclerc
VN MonakaCharles LeclercCharles LeclercOscar PiastriCarlos Sainz ml.
VN KanadeGeorge RussellMax VerstappenLando NorrisGeorge Russell
VN ŠpanijeLando NorrisMax VerstappenLando NorrisLewis Hamilton
VN AvstrijeMax VerstappenGeorge RussellOscar PiastriCarlos Sainz ml.
VN Velike BritanijeGeorge RussellLewis HamiltonMax VerstappenLando Norris
VN MadžarskeLando NorrisOscar PiastriLando NorrisLewis Hamilton
VN BelgijeMax VerstappenLewis HamiltonOscar PiastriCharles Leclerc
VN NizozemskeLando NorrisLando NorrisMax VerstappenCharles Leclerc
VN ItalijeLando NorrisCharles LeclercOscar PiastriLando Norris
VN AzerbajdžanaCharles LeclercOscar PiastriCharles LeclercGeorge Russell
VN SingapurjaLando NorrisLando NorrisMax VerstappenOscar Piastri
VN ZDALando NorrisCharles LeclercCarlos Sainz ml.Max Verstappen
VN Ciudada de MexicaCarlos Sainz ml.Carlos Sainz ml.Lando NorrisCharles Leclerc
VN Sao PaulaLando NorrisMax VerstappenPierre GaslyEsteban Ocon
VN Las VegasaGeorge RussellGeorge RussellLewis HamiltonCarlos Sainz ml.
VN KatarjaMax VerstappenMax VerstappenCharles LeclercOscar Piastri
VN Abu DabijaLando NorrisLando NorrisCarlos Sainz ml.Charles Leclerc

Kanadski milijarder Lawrence Sheldon Strulović, bolje znan kot Lawrence Stroll, je lastnik moštva Aston Martin. Možu, čigar premoženje je ocenjeno na 3,6 milijarde evrov, je letos uspel velik podvig: v ekipo mu je uspelo zvabiti enega največjih strokovnjakov za aerodinamiko v zgodovini formule ena Adriana Neweyja. Ta je po dolgih letih zapustil Red Bull in podpisal pogodbo, ki je preprosto ni mogel zavrniti. Namreč, na leto mu bo prinesla 36 milijonov evrov, vključuje pa tudi različne bonuse in delnice. Tu se porajata predvsem dve vprašanji: bo Neweyju uspelo v kratkem ustvariti dirkalnik, s katerim se bo Aston Martin lahko spustil v boj za naslov dirkaškega ter konstruktorskega prvaka, in v kolikšni meri se bo Neweyjeva odsotnost poznala pri Red Bullu. Foto: EPA
Kanadski milijarder Lawrence Sheldon Strulović, bolje znan kot Lawrence Stroll, je lastnik moštva Aston Martin. Možu, čigar premoženje je ocenjeno na 3,6 milijarde evrov, je letos uspel velik podvig: v ekipo mu je uspelo zvabiti enega največjih strokovnjakov za aerodinamiko v zgodovini formule ena Adriana Neweyja. Ta je po dolgih letih zapustil Red Bull in podpisal pogodbo, ki je preprosto ni mogel zavrniti. Namreč, na leto mu bo prinesla 36 milijonov evrov, vključuje pa tudi različne bonuse in delnice. Tu se porajata predvsem dve vprašanji: bo Neweyju uspelo v kratkem ustvariti dirkalnik, s katerim se bo Aston Martin lahko spustil v boj za naslov dirkaškega ter konstruktorskega prvaka, in v kolikšni meri se bo Neweyjeva odsotnost poznala pri Red Bullu. Foto: EPA

Starejši Stroll z genialno potezo ...

Še en Britanec se bo skušal v letu 2025, predvsem pa v sezonah zatem, izkazati v kraljici motošporta. In tokrat ne gre za dirkača, temveč za posameznika, ki je imel po odhodu iz Red Bulla ogromno snubcev. Na koncu se je odločil za selitev v grofijo Northamptonshire, kjer je v Silverstonu sedež njegovega novega moštva. Adrian Newey je postal glavni dizajner moštva Aston Martin. Ponudba, ki mu jo je na mizo položil kanadski milijarder in lastnik moštva Lawrence Stroll, je bila enostavno predobra, da bi jo zavrnil. Velemojster aerodinamike bo po poročanju otoških medijev na leto zaslužil približno 30 milijonov britanskih funtov oziroma 36 milijonov evrov, kar vključuje tudi bonuse in delnice. S tem je postal eden najbolje plačanih posameznikov v svetu formule ena, zaslužil bo celo več kot velika večina dirkačev, z izjemo Hamiltona in Verstappna. Aston Martin se namerava v prihodnjih letih z njim spustiti v boj za naslov konstruktorskega in dirkaškega prvaka.

Prizor, ki si po koncu sezone vsekakor zasluži omembo. Takole je Lance Stroll nasedel v peščenem izletnem območju pred začetkom dirke v Sao Paulu, potem ko je v deževnih razmerah zletel na asfaltirano izletno območje. Iz neznanega razloga se je želel na stezo vrniti čez zaplato peska, kjer je nato tudi obtičal in odstopil. Ves trud, ki so ga v popravilo dirkalnika po nesreči med kvalifikacijami vložili mehaniki, je bil zaman še pred prižigom rdečih luči, ki sporočajo začetek dirke. Stroll trdno sedi v sedežu aston martina, večina ljubiteljev kraljice motošporta pa je prepričana, da je del svetovnega prvenstva zgolj zato, ker je sin lastnika moštva. Foto: EPA
Prizor, ki si po koncu sezone vsekakor zasluži omembo. Takole je Lance Stroll nasedel v peščenem izletnem območju pred začetkom dirke v Sao Paulu, potem ko je v deževnih razmerah zletel na asfaltirano izletno območje. Iz neznanega razloga se je želel na stezo vrniti čez zaplato peska, kjer je nato tudi obtičal in odstopil. Ves trud, ki so ga v popravilo dirkalnika po nesreči med kvalifikacijami vložili mehaniki, je bil zaman še pred prižigom rdečih luči, ki sporočajo začetek dirke. Stroll trdno sedi v sedežu aston martina, večina ljubiteljev kraljice motošporta pa je prepričana, da je del svetovnega prvenstva zgolj zato, ker je sin lastnika moštva. Foto: EPA

... mlajši Stroll iz napake v napako

Toda malce bo moral prevetriti dirkaško zasedbo. Fernando Alonso je dokazal, da pri 43 letih še ni za odpis, veliko več dvomov sproža Lance Stroll, sicer sin lastnika moštva, ki si po mnenju številnih ljubiteljev tega športa ne zasluži mesta med elitno dvajseterico dirkačev. Težko je najti protiargument, še posebej po njegovi absurdno slabi predstavi na dirki v Sao Paulu, kjer je imel srečo, da so mu mehaniki sploh popravili uničen dirkalnik, ki ga je razbil v kvalifikacijah. In kako je Kanadčan, ki se je v karieri trikrat povzpel na oder za zmagovalce, poplačal njihov trud na nedeljski dirki? V krogu za ogrevanje je zletel s steze na asfaltirano izletno območje, nato pa je ob vračanju na stezo iz povsem nerazumnega razloga zapeljal v pesek ter tam obtičal. Poteza, zaradi katere je postal tarča posmeha na družbenih omrežjih – in poteza, ki mora preprosto biti uvrščena v enega izmed vrhuncev sezone, čeprav v negativnem smislu.

Ljubitelji formule ena so se morali letos
Ljubitelji formule ena so se morali letos "posloviti" od Daniela Ricciarda, ki je po singapurski dirki izgubil sedež pri moštvu RB, razvojnem kolektivu Red Bulla. Avstralski veteran si je od sezone veliko obetal, a želenih rezultatov preprosto ni dosegal. Še več, moštveni kolega Juki Cunoda je bil boljši, večkrat se je dokopal do točk za svetovno prvenstvo. Dnevi med elito so bili karizmatičnemu dirkaču iz Pertha šteti že dalj časa, po novi točkovni ničli v Singapurju (18. mesto) so se mu pri RB-ju končno zahvalili za sodelovanje. Ricciardo je po odhodu iz Red Bulla leta 2018 zdrsnil v pozabo, zadnji pravi podvig mu je uspel pred tremi leti, ko je z mclarnom dobil dirko za VN Italije v Monzi. Foto: EPA
Red Bullov vodja programa za razvoj dirkačev dr. Helmut Marko je znan po svoji neizprosnosti. Ne mara povprečnosti, zanj je za silo sprejemljivo le najboljše. V preteklosti je pokazal hladnokrvnost z zamenjavami dirkačev z danes na jutri, pri menjavi Daniela Ricciarda je naletel na določen odpor vodje moštva Red Bull Christiana Hornerja. A tudi ta na koncu, po nekaj mesecih, ni mogel več rešiti 35-letnega Avstralca. Foto: EPA
Red Bullov vodja programa za razvoj dirkačev dr. Helmut Marko je znan po svoji neizprosnosti. Ne mara povprečnosti, zanj je za silo sprejemljivo le najboljše. V preteklosti je pokazal hladnokrvnost z zamenjavami dirkačev z danes na jutri, pri menjavi Daniela Ricciarda je naletel na določen odpor vodje moštva Red Bull Christiana Hornerja. A tudi ta na koncu, po nekaj mesecih, ni mogel več rešiti 35-letnega Avstralca. Foto: EPA

Zbogom, Ricciardo. Se vidimo – kmalu.

Verstappen je na novinarski konferenci v Singapurju dejal, da si marsikdo ne zasluži mesta v formuli ena. Poleg njega je sedel Stroll, ki je le nemo zrl predse. Podobno mnenje imajo številni ljubitelji formule ena, ki so se morali tisti konec tedna posloviti od karizmatičnega Daniela Ricciarda. Tega so dali na čevelj pri Red Bullovem razvojnem moštvu Racing Bulls, potem ko ni dosegal želenih rezultatov. Sezona se za Avstralca ni razpletla po pričakovanjih. Pred uvodno dirko v Bahrajnu je bil prepričan, da bo z dobrimi predstavami pritegnil pozornost Helmuta Marka in se morda uvrstil v ožji izbor za vroči sedež pri Red Bullu, a usoda je hotela drugače. No, pozornost Marka je dobil, a ne takšne, ki bi si jo želel – Avstrijec ga je namreč želel odžagati iz moštva že nekaj mesecev predtem. Le trikrat se mu je uspelo dokopati do točk za svetovno prvenstvo, njegova najboljša uvrstitev pa je bila 8. mesto v Montrealu – prizorišču, kjer je pred desetimi leti z Red Bullom dosegel krstno zmago v formuli ena. Daleč po lestvici navzdol je padel Daniel, odkar je zapustil moštvo iz Milton Keynesa, težko je verjeti, da se bo v bližnji prihodnosti vrnil na steze formule ena, a 35-letnik iz Pertha se nima česa bati.

Tržno je izjemno zanimiv, v svojih vrstah si ga želijo številne ekipe iz drugih motošportnih razredov, navsezadnje ga številni vidijo tudi v vlogi sokomentatorja ali analitika na televiziji. Čeprav (vsaj) v letu 2025 ne bo dirkal po progah formule ena, se bo zagotovo večkrat pojavil. Če ne drugje, pa v paddocku.

Od leta 2026 bo tekmoval tudi Cadillac

Leto 2024 je poskrbelo za še eno odmevno novico: formuli ena se bo v sezoni 2026 pridružilo novo, 11. moštvo. Kot konstruktor bo v kraljici motošporta nastopil General Motors pod blagovno znamko Cadillac, pozneje bo v šport vstopil še kot dobavitelj pogonskih sklopov. Iz ameriške multinacionalke so medtem že sporočili, da bo kot član upravnega odbora v moštvu služil svetovni prvak iz leta 1978 Mario Andretti, ki je sicer neuspešno meril na preboj v formulo ena z lastnim moštvom. Kaj to pomeni za dirkaški trg in ali se bodo v formulo ena vrnila stara, znana dirkaška imena? Morda prav Ricciardo? Čas bo povedal svoje.

Max Verstappen se je v drugi polovici sezone boril z vse močnejšimi tekmeci, z moštvom, dirkalnikom red bull RB20 in mediji. Zaradi njega se je prelilo veliko črnila, a najboljše je prihranil za konec z vrhuncem na dirki za VN Sao Paula, kjer je s pravo mojstrovino v dežju poskrbel za veličastno zmago, ki ji v vsej zgodovini formule ena skoraj ni para. S 17. startnega mesta se je v neizprosnih in težkih pogojih prebil v ospredje, nato pa nizal najhitrejše kroge kot po tekočem traku. Z zmago v Braziliji je najboljše odgovoril vsem, ki so dvomili o njegovih dirkaških sposobnostih. Foto: EPA
Max Verstappen se je v drugi polovici sezone boril z vse močnejšimi tekmeci, z moštvom, dirkalnikom red bull RB20 in mediji. Zaradi njega se je prelilo veliko črnila, a najboljše je prihranil za konec z vrhuncem na dirki za VN Sao Paula, kjer je s pravo mojstrovino v dežju poskrbel za veličastno zmago, ki ji v vsej zgodovini formule ena skoraj ni para. S 17. startnega mesta se je v neizprosnih in težkih pogojih prebil v ospredje, nato pa nizal najhitrejše kroge kot po tekočem traku. Z zmago v Braziliji je najboljše odgovoril vsem, ki so dvomili o njegovih dirkaških sposobnostih. Foto: EPA

Verstappnova mojstrovina v dežju za anale

Za konec pa nekaj odstavkov namenimo še njegovemu dolgoletnemu moštvenemu kolegu pri Red Bullu, Verstappnu. Za njim je sezona, polna vzponov in padcev. Zagotovo si po uvodnih petih dirkah ni predstavljal, da bo po zmagi v Barceloni 23. junija na novo uvrstitev na najvišjo stopničko čakal vse do 3. novembra v Sao Paulu. Deset dirk je čakal na polivanje s šampanjcem z najvišje stopničke, a na nobeni nedeljski preizkušnji se ni uvrstil nižje od 6. mesta. Trikrat je bil drugi, enkrat tretji. Za njegove standarde precej slabo, a najbolje je prihranil za Sao Paulo, kjer se je vrnil kot feniks iz pepela. Če kje, potem je v Sao Paulu mogoče poseči po čudežih. Spomnimo, na dirki leta 2012 je Vettla po stiku z Brunom Senno zavrtelo takoj po startu. Dirko je nadaljeval krepko na začelju kolone, a se mu je do konca uspelo preriniti do 6. mesta, kar je zadostovalo, da je za pičle tri točke ubranil naslov prvaka pred Alonsom. Ali pa dirka leta 2021, ki jo je Hamilton začel z 10. startnega mesta in jo v napetem boju za naslov prvaka z Verstappnom tudi dobil.

Verstappen v Sao Paulu naredil velik korak proti novemu naslovu prvaka

A ne v dežju. Ne na takšen način. Ne s 17. startnega položaja. To, kar je Verstappen letos pokazal v Sao Paulu, je bila čista dirkaška poezija. Četudi je imel nekaj sreče z varnostnim avtomobilom oziroma s prekinitvijo dirke zaradi prenevarnih razmer na stezi. "Sreča, ne talent," je kot vzrok za zmago navedel njegov največji tekmec Norris po dirki in si prislužil kar nekaj kritik. Navsezadnje so Verstappnovo mojstrstvo priznali tako rekoč vsi ljubitelji formule ena, tudi Britančevi navijači in privrženci McLarna.

Verstappen med dirko za VN Las Vegasa, po kateri si je zagotovil četrti zaporedni naslov svetovnega prvaka. S tem je postal drugi najmlajši dirkač s štirimi naslovi v zgodovini formule ena. Dosežek najmlajšega v tej kategoriji, Sebastiana Vettla, je
Verstappen med dirko za VN Las Vegasa, po kateri si je zagotovil četrti zaporedni naslov svetovnega prvaka. S tem je postal drugi najmlajši dirkač s štirimi naslovi v zgodovini formule ena. Dosežek najmlajšega v tej kategoriji, Sebastiana Vettla, je "zamudil" za deset mesecev. V Las Vegasu je med drugim začel 207. zaporedno dirko v formuli ena, s čimer je na tretjem mestu po številu zaporednih nastopov zamenjal svetovnega prvaka iz leta 2016 Nica Rosberga. Pred njim sta le še Daniel Ricciardo (232 zaporednih startov dirk med VN Velike Britanije 2011 in VN Abu Dabija 2022) in Lewis Hamilton (265 – od VN Avstralije 2007 do VN Bahrajna 2020). Foto: EPA
Sorodna novica Kako je Max Verstappen postal grešni kozel kraljice motošporta

Nizozemčev boj s krovno zvezo

"Kje so vsi britanski novinarji," pa se je na novinarski konferenci po brazilski preizkušnji porogljivo spraševal Verstappen, ki je imel celotno sezono na hrbtu narisano tarčo. Zaradi izrečene kletvice med novinarsko konferenco v Marina Bayu, s katero je eksplicitno opisal stanje njegovega dirkalnika in nezadovoljstvo z njim, se je znašel v velikih težavah. Ne le, da so ga britanski mediji, ki so bili mestoma že prav neokusno na McLarnovi oziroma Norrisovi strani, zaradi neprimernega obnašanja večkrat raztrgali, nanj se je spravila tudi krovna organizacija, Mednarodna avtomobilistična FIA, ki ga je javno izpostavila, osramotila in mu naložila kazen družbenokoristnega dela. Verstappen je udarec po prstih sprejel cinično. Uprl se je na svoj način, izbral silenzio stampa za novinarske konference pod okriljem zveze, obširneje je spregovoril šele v paddocku pred zbrano množico sedme sile. Zaradi nekoliko slabših predstav in dejstva, da red bull ni bil več najhitrejši dirkalnik v karavani, so se Nizozemcu številni navijači, ki so naveličani monotonosti, privoščljivo smejali.

Nizozemčev žur do poznih dopoldanskih ur

A kdor se zadnji smeje, se najslajše smeje – in največji nasmešek na obrazu je imel Verstappen v Las Vegasu, kjer si je s taktično dovršeno vožnjo zagotovil še četrti naslov svetovnega prvaka med elito. S tem se je na večni lestvici izenačil z legendarnima Prostom in Vettlom. Hočeš nočeš je pri 27 letih osvojil tako rekoč že vse in se z zlatimi črkami zapisal v zgodovino tega športa. V Las Vegasu si je privoščil veliko zabavo, očividci so ga po osvojenem naslovu videli prešerne volje še v poznih dopoldanskih urah prihodnjega dne. Breme mu je padlo z ramen, lahko si je privoščil nekaj sprostitve. Udeležiti se je moral še dveh dirkaških koncev tedna, nato pa se je odpravil na zaslužen oddih z dolgoletno partnerico Kelly Piquet, s katero sicer pričakuje tudi naraščaj. Kljub vsemu pa bo moral kaj kmalu misli usmeriti v prihodnje leto, v katerem bo lovil dosežek Juana Manuela Fangia oziroma peti naslov svetovnega prvaka. Po letošnjem razpletu ima zdaj na hrbtu verjetno še večjo tarčo, a Nizozemec zagotovo še ni izrekel zadnje besede ...


Skupni vrstni red sezone 2024, dirkači (24/24):

#DirkačMoštvoTočke
1Max VerstappenRed Bull437
2Lando NorrisMcLaren374
3Charles LeclercFerrari356
4Oscar PiastriMcLaren292
5Carlos Sainz ml.Ferrari290
6George RussellMercedes245
7Lewis HamiltonMercedes223
8Sergio PerezRed Bull 152
9Fernando AlonsoAston Martin70
10Pierre GaslyAlpine42
11Nico HülkenbergHaas41
12Juki CunodaRB30
13Lance StrollAston Martin24
14Esteban OconAlpine23
15Kevin MagnussenHaas16
16Alexander AlbonWilliams12
17Daniel RicciardoRB12
18Oliver BearmanFerrari, Haas7
19Franco ColapintoWilliams5
20Guanjü DžovSauber4
21Liam LawsonRB4
22Valtteri BottasSauber0
23Logan SargeantWilliams0
24Jack DoohanAlpine0

Skupni vrstni red sezone 2024, konstruktorji (24/24):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1McLarenNorris, Piastri666
2FerrariLeclerc, Sainz ml., Bearman652
3Red BullVerstappen, Perez589
4MercedesHamilton, Russell468
5Aston MartinAlonso, Stroll94
6AlpineGasly, Ocon65
7HaasHülkenberg, Magnussen, Bearman58
8RBCunoda, Lawson, Ricciardo46
9WilliamsAlbon, Colapinto, Sargeant17
10SauberBottas, Džov4

Seznam vseh svetovnih prvakov v zgodovini formule ena

SezonaDirkaški prvak (moštvo)Konstruktorski prvak
1950Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo)/
1951Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)/
1952Alberto Ascari (Ferrari)/
1953Alberto Ascari (Ferrari)/
1954Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes)/
1955Juan Manuel Fangio (Mercedes)/
1956Juan Manuel Fangio (Ferrari)/
1957Juan Manuel Fangio (Maserati)/
1958Mike Hawthorn (Ferrari)Vanwall
1959Jack Brabham (Cooper)Cooper
1960Jack Brabham (Cooper)Cooper
1961Phil Hill (Ferrari)Ferrari
1962Graham Hill (BRM)BRM
1963Jim Clark (Lotus)Lotus
1964John Surtees (Ferrari)Ferrari
1965Jim Clark (Lotus)Lotus
1966Jack Brabham (Brabham)Brabham
1967Denny Hulme (Brabham)Brabham
1968Graham Hill (Lotus)Lotus
1969Jackie Stewart (Matra)Matra
1970Jochen Rindt (Lotus)Lotus
1971Jackie Stewart (Tyrrell)Tyrrell
1972Emerson Fittipaldi (McLaren)Lotus
1973Jackie Stewart (Tyrrell)Lotus
1974Emerson Fittipaldi (McLaren)McLaren
1975Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1976James Hunt (McLaren)Ferrari
1977Niki Lauda (Ferrari)Ferrari
1978Mario Andretti (Lotus)Lotus
1979Jody Scheckter (Ferrari)Ferrari
1980Alan Jones (Williams)Williams
1981Nelson Piquet (Brabham)Williams
1982Keke Rosberg (Williams)Ferrari
1983Nelson Piquet (Brabham)Ferrari
1984Niki Lauda (McLaren)McLaren
1985Alain Prost (McLaren)McLaren
1986Alain Prost (McLaren)Williams
1987Nelson Piquet (Williams)Williams
1988Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1989Alain Prost (McLaren)McLaren
1990Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1991Ayrton Senna (McLaren)McLaren
1992Nigel Mansell (Williams)Williams
1993Alain Prost (Williams)Williams
1994Michael Schumacher (Benetton)Williams
1995Michael Schumacher (Benetton)Benetton
1996Damon Hill (Williams)Williams
1997Jacques Villeneuve (Williams)Williams
1998Mika Häkkinen (McLaren)McLaren
1999Mika Häkkinen (McLaren)Ferrari
2000Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2001Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2002Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2003Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2004Michael Schumacher (Ferrari)Ferrari
2005Fernando Alonso (Renault)Renault
2006Fernando Alonso (Renault)Renault
2007Kimi Räikkönen (Ferrari)Ferrari
2008Lewis Hamilton (McLaren)Ferrari
2009Jenson Button (Brawn)Brawn
2010Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2011Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2012Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2013Sebastian Vettel (Red Bull)Red Bull
2014Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2015Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2016Nico Rosberg (Mercedes)Mercedes
2017Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2018Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2019Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2020Lewis Hamilton (Mercedes)Mercedes
2021Max Verstappen (Red Bull)Mercedes
2022Max Verstappen (Red Bull)Red Bull
2023Max Verstappen (Red Bull)Red Bull
2024Max Verstappen (Red Bull)McLaren