Verstappen se veseli četrtega naslova svetovnega prvaka, s čimer se je na večni lestvici izenačil s 'profesorjem' Alainom Prostom in še enim nekdanjim Red Bullovim dirkačem Sebastianom Vettlom. A v primerjavi z lansko se je moral Nizozemec v letošnji sezoni veliko bolj potruditi.
Sprva je kazalo, da se bo sezona razpletla podobno kot prejšnja, ko je Red Bullov niz zmag za eno dirko prekinil zgolj Carlos Sainz mlajši, ki je s fantastično taktično vožnjo dobil ulično dirko pod žarometi za VN Singapurja v Marina Bayu.
Pravzaprav nič ni kazalo, da bi tekmeci pozimi znatno stopili zaostanek za Red Bullom. Verstappen je leto 2024 v Bahrajnu začel tako, kot je končal leto 2023 – z zmago. Resda je v Avstraliji, tretji dirki sezone, zaradi odstopa utrpel redko točkovno ničlo, a takoj se je vrnil na zmagovita pota z zmagami na VN Japonske in VN Kitajske.
V nadaljevanju sezone se je nato zgodil zasuk: Red Bullov imperij se je začel počasi krhati, o čemer smo pisali tudi na našem portalu, čeprav tedaj še zdaleč ni kazalo, da bi lahko avstrijskemu moštvu kdor koli resno ogrozil oba naslova prvaka. A McLaren in Ferrari sta s paketi izboljšav med sezono bolj ali manj zadela v polno, še posebej pa to velja za britansko moštvo, ki se je naenkrat ponašalo z najboljšima dirkalnikoma v karavani.
Lando Norris je začel pridno topiti zaostanek za vodilnim Verstappnom, ki nikakor ni več našel poti na najvišjo stopničko. Obetal se je neizprosen boj za prvo mesto v skupnem seštevku, nekaj časa je celo kazalo na veliko presenečenje, a sledil je brazilski konec tedna, kjer je Verstappen s pravo mojstrovino v dežju oziroma eno najboljših predstav v bogati zgodovini formule ena deklasiral tekmece in dosegel še 62. zmago v karieri.
S tem je največjemu tekmecu znova pobegnil na varno razdaljo, v zavetje 62 točk naskoka, in le še vprašanje časa je bilo, kdaj si bo tudi teoretično zagotovil naslov in razblinil upe vseh privržencev kultnega britanskega moštva iz Wokinga. To je storil v Las Vegasu, kjer si je po težki sezoni, polni negotovosti in bitk z red bullom RB20 končno lahko dal duška.
Norris nepričakovano v boju za naslov
Sezona 2024 je poskrbela za številne zgodbe, začenši s svetovnim podprvakom Norrisom. Ta se je letos nepričakovano znašel v boju za naslov. Morda je od njega javnost prehitro pričakovala preveč. Navsezadnje je šele letos prvič okusil slast zmage, ko si je podredil tekmece v Miamiju in utišal vse zlobne jezike, ki so mu na družbenih omrežjih nadeli vzdevek Lando NoWins (angl. 'BrezZmage'). Bil je blizu naslova, a hkrati tudi zelo daleč. S prstom je najlažje pokazati na njegove pomanjkljivosti, še posebej na dirkah, kjer mu prevečkrat ni uspelo najboljšega startnega položaja pretopiti v zmago. Izstopajo napake v Silverstonu med VN Velike Britanije, (nerazumljiv) moštveni ukaz v Budimpešti, po katerem je zmago brez boja predal moštvenemu tekmecu Oscarju Piastriju, pa dirka v Monzi, kjer je prav Piastriju že v uvodnem krogu prelahko oddal vodilni položaj. In še bi lahko naštevali, a dejstvo je, da je največjo škodo utrpel na uvodnih petih dirkah, ko je imel na voljo še betarazličico mclarna MCL38. Tedaj si je za Verstappnom nabral že 52 točk zaostanka, ki mu jih do konca sezone ni uspelo več stopiti.
Uspeh pride s sebičnostjo in brez kompromisov
Norris je odličen dirkač, vendar nima (še) šampionske žilice, s katero bi zares osvojil kraljico motošporta. Ta iz elitnega nabora snubcev izbira sebične, brezkompromisne dirkače, kar Norris (za zdaj) še ni. V drugi polovici sezone je imel na voljo najhitrejši dirkalnik, a da bi zares lahko premagal Verstappna, bi moral imeti še hitrejšega. Imeti zgolj hitrejši dirkalnik za boj proti Verstappnu, ki že pri 27 letih velja za enega najdominantnejših dirkačev v zgodovini, v sezoni, dolgi 25 dirkaških koncev tedna (ne smemo pozabiti, Nizozemec ima izjemen odstotek zmag tudi na sprintih), preprosto ni dovolj. Vsaj za Britančevo trenutno raven dirkanja. Je pa kljub vsemu letos nanizal nekaj izjemnih predstav, od katerih še najbolj izstopa veličastna zmaga na Maxovem dvorišču v Zandvoortu, kjer je domača oranžna falanga navijačev lahko le nemo iz kroga v krog spremljala popolno nemoč njihovega ljubljenca, ki je na koncu za zmagovalcem zaostal neverjetnih 23 sekund! To je bila brezhibna predstava, na kateri lahko Bristolčan (z)gradi samozavest za prihodnje sezone.
Hamilton bo dobil dober dirkalnik ...
Leto 2025 prinaša nove razburljive boje, saj gre pričakovati, da bodo moštva še bolj izenačena kot letos. Veliko pozornosti pa bo ob McLarnu in Red Bullu nedvomno požel tudi Ferrari, ki je še pred začetkom letošnje sezone naznanil prihod Lewisa Hamiltona. Ta je po 12 sezonah zapustil Mercedes, s katerim je osvojil šest naslovov svetovnega prvaka, in se prvič v karieri podal zares v neznano – v tujino. Ferrarijevi paketi izboljšav so bili delno uspešni. V Barceloni so z novim dnom izboljšali podtlak dirkalnika, ki pa je v hitrih zavojih zaradi poskakovanja postal precej nestabilen.
V nadaljevanju sezone so v Maranellu vzroke za težave razumeli in jih odpravili, kar se je poznalo tudi na rezultatih: gladka zmaga Charlesa Leclerca v Austinu in zadnja Sainzova zmaga za poskočnega konjička že teden dni pozneje v Ciudadu de Mexicu. Razvoj gre v pravo smer in to je lahko Hamiltonu v veliko tolažbo.
... in še boljšega moštvenega tekmeca
Malce manj se lahko tolaži s tem, da bo postal moštveni kolega odličnega Leclerca, ki lahko s prestopom sedemkratnega svetovnega prvaka zgolj pridobi. Hamilton pri 39 letih ni več na vrhuncu moči, Monačan prav tako precej bolje pozna ustroj v Maranellu, številni so tudi prepričani, da bo imel Britanec po dolgem času znova pravega tekmeca v moštvu, čeprav je letos George Russell dobil moštveni dvoboj v svetovnem prvenstvu. Hamilton se bo moral hitro znajti v novem okolju, če želi uspešno izzvati in premagati drugega Ferrarijevega dirkača, a nagrada je, seveda, zelo mamljiva: s pravim razvojem in tudi pravimi paketi izboljšav med sezono se lahko spusti v boj za rekordni osmi naslov svetovnega prvaka. In to s Ferrarijem, ki na novi naslov dirkaškega svetovnega prvaka čaka že vse od leta 2007. Bo dirkaškemu veteranu iz Stevenagea uspelo prekiniti post in postati številka ena kolektiva z največ trofejami v formuli ena?
Izidi sezone 2024
VELIKA NAGRADA | KVALIFIKACIJE | 1. MESTO | 2. MESTO | 3. MESTO | |
VN Bahrajna | Max Verstappen | Max Verstappen | Sergio Perez | Carlos Sainz ml. | |
VN Savdske Arabije | Max Verstappen | Max Verstappen | Sergio Perez | Charles Leclerc | |
VN Avstralije | Max Verstappen | Carlos Sainz ml. | Charles Leclerc | Lando Norris | |
VN Japonske | Max Verstappen | Max Verstappen | Sergio Perez | Carlos Sainz ml. | |
VN Kitajske | Max Verstappen | Max Verstappen | Lando Norris | Sergio Perez | |
VN Miamija | Max Verstappen | Lando Norris | Max Verstappen | Charles Leclerc | |
VN Emilije-Romanje | Max Verstappen | Max Verstappen | Lando Norris | Charles Leclerc | |
VN Monaka | Charles Leclerc | Charles Leclerc | Oscar Piastri | Carlos Sainz ml. | |
VN Kanade | George Russell | Max Verstappen | Lando Norris | George Russell | |
VN Španije | Lando Norris | Max Verstappen | Lando Norris | Lewis Hamilton | |
VN Avstrije | Max Verstappen | George Russell | Oscar Piastri | Carlos Sainz ml. | |
VN Velike Britanije | George Russell | Lewis Hamilton | Max Verstappen | Lando Norris | |
VN Madžarske | Lando Norris | Oscar Piastri | Lando Norris | Lewis Hamilton | |
VN Belgije | Max Verstappen | Lewis Hamilton | Oscar Piastri | Charles Leclerc | |
VN Nizozemske | Lando Norris | Lando Norris | Max Verstappen | Charles Leclerc | |
VN Italije | Lando Norris | Charles Leclerc | Oscar Piastri | Lando Norris | |
VN Azerbajdžana | Charles Leclerc | Oscar Piastri | Charles Leclerc | George Russell | |
VN Singapurja | Lando Norris | Lando Norris | Max Verstappen | Oscar Piastri | |
VN ZDA | Lando Norris | Charles Leclerc | Carlos Sainz ml. | Max Verstappen | |
VN Ciudada de Mexica | Carlos Sainz ml. | Carlos Sainz ml. | Lando Norris | Charles Leclerc | |
VN Sao Paula | Lando Norris | Max Verstappen | Pierre Gasly | Esteban Ocon | |
VN Las Vegasa | George Russell | George Russell | Lewis Hamilton | Carlos Sainz ml. | |
VN Katarja | Max Verstappen | Max Verstappen | Charles Leclerc | Oscar Piastri | |
VN Abu Dabija | Lando Norris | Lando Norris | Carlos Sainz ml. | Charles Leclerc |
Starejši Stroll z genialno potezo ...
Še en Britanec se bo skušal v letu 2025, predvsem pa v sezonah zatem, izkazati v kraljici motošporta. In tokrat ne gre za dirkača, temveč za posameznika, ki je imel po odhodu iz Red Bulla ogromno snubcev. Na koncu se je odločil za selitev v grofijo Northamptonshire, kjer je v Silverstonu sedež njegovega novega moštva. Adrian Newey je postal glavni dizajner moštva Aston Martin. Ponudba, ki mu jo je na mizo položil kanadski milijarder in lastnik moštva Lawrence Stroll, je bila enostavno predobra, da bi jo zavrnil. Velemojster aerodinamike bo po poročanju otoških medijev na leto zaslužil približno 30 milijonov britanskih funtov oziroma 36 milijonov evrov, kar vključuje tudi bonuse in delnice. S tem je postal eden najbolje plačanih posameznikov v svetu formule ena, zaslužil bo celo več kot velika večina dirkačev, z izjemo Hamiltona in Verstappna. Aston Martin se namerava v prihodnjih letih z njim spustiti v boj za naslov konstruktorskega in dirkaškega prvaka.
... mlajši Stroll iz napake v napako
Toda malce bo moral prevetriti dirkaško zasedbo. Fernando Alonso je dokazal, da pri 43 letih še ni za odpis, veliko več dvomov sproža Lance Stroll, sicer sin lastnika moštva, ki si po mnenju številnih ljubiteljev tega športa ne zasluži mesta med elitno dvajseterico dirkačev. Težko je najti protiargument, še posebej po njegovi absurdno slabi predstavi na dirki v Sao Paulu, kjer je imel srečo, da so mu mehaniki sploh popravili uničen dirkalnik, ki ga je razbil v kvalifikacijah. In kako je Kanadčan, ki se je v karieri trikrat povzpel na oder za zmagovalce, poplačal njihov trud na nedeljski dirki? V krogu za ogrevanje je zletel s steze na asfaltirano izletno območje, nato pa je ob vračanju na stezo iz povsem nerazumnega razloga zapeljal v pesek ter tam obtičal. Poteza, zaradi katere je postal tarča posmeha na družbenih omrežjih – in poteza, ki mora preprosto biti uvrščena v enega izmed vrhuncev sezone, čeprav v negativnem smislu.
Zbogom, Ricciardo. Se vidimo – kmalu.
Verstappen je na novinarski konferenci v Singapurju dejal, da si marsikdo ne zasluži mesta v formuli ena. Poleg njega je sedel Stroll, ki je le nemo zrl predse. Podobno mnenje imajo številni ljubitelji formule ena, ki so se morali tisti konec tedna posloviti od karizmatičnega Daniela Ricciarda. Tega so dali na čevelj pri Red Bullovem razvojnem moštvu Racing Bulls, potem ko ni dosegal želenih rezultatov. Sezona se za Avstralca ni razpletla po pričakovanjih. Pred uvodno dirko v Bahrajnu je bil prepričan, da bo z dobrimi predstavami pritegnil pozornost Helmuta Marka in se morda uvrstil v ožji izbor za vroči sedež pri Red Bullu, a usoda je hotela drugače. No, pozornost Marka je dobil, a ne takšne, ki bi si jo želel – Avstrijec ga je namreč želel odžagati iz moštva že nekaj mesecev predtem. Le trikrat se mu je uspelo dokopati do točk za svetovno prvenstvo, njegova najboljša uvrstitev pa je bila 8. mesto v Montrealu – prizorišču, kjer je pred desetimi leti z Red Bullom dosegel krstno zmago v formuli ena. Daleč po lestvici navzdol je padel Daniel, odkar je zapustil moštvo iz Milton Keynesa, težko je verjeti, da se bo v bližnji prihodnosti vrnil na steze formule ena, a 35-letnik iz Pertha se nima česa bati.
Tržno je izjemno zanimiv, v svojih vrstah si ga želijo številne ekipe iz drugih motošportnih razredov, navsezadnje ga številni vidijo tudi v vlogi sokomentatorja ali analitika na televiziji. Čeprav (vsaj) v letu 2025 ne bo dirkal po progah formule ena, se bo zagotovo večkrat pojavil. Če ne drugje, pa v paddocku.
Od leta 2026 bo tekmoval tudi Cadillac
Leto 2024 je poskrbelo za še eno odmevno novico: formuli ena se bo v sezoni 2026 pridružilo novo, 11. moštvo. Kot konstruktor bo v kraljici motošporta nastopil General Motors pod blagovno znamko Cadillac, pozneje bo v šport vstopil še kot dobavitelj pogonskih sklopov. Iz ameriške multinacionalke so medtem že sporočili, da bo kot član upravnega odbora v moštvu služil svetovni prvak iz leta 1978 Mario Andretti, ki je sicer neuspešno meril na preboj v formulo ena z lastnim moštvom. Kaj to pomeni za dirkaški trg in ali se bodo v formulo ena vrnila stara, znana dirkaška imena? Morda prav Ricciardo? Čas bo povedal svoje.
Verstappnova mojstrovina v dežju za anale
Za konec pa nekaj odstavkov namenimo še njegovemu dolgoletnemu moštvenemu kolegu pri Red Bullu, Verstappnu. Za njim je sezona, polna vzponov in padcev. Zagotovo si po uvodnih petih dirkah ni predstavljal, da bo po zmagi v Barceloni 23. junija na novo uvrstitev na najvišjo stopničko čakal vse do 3. novembra v Sao Paulu. Deset dirk je čakal na polivanje s šampanjcem z najvišje stopničke, a na nobeni nedeljski preizkušnji se ni uvrstil nižje od 6. mesta. Trikrat je bil drugi, enkrat tretji. Za njegove standarde precej slabo, a najbolje je prihranil za Sao Paulo, kjer se je vrnil kot feniks iz pepela. Če kje, potem je v Sao Paulu mogoče poseči po čudežih. Spomnimo, na dirki leta 2012 je Vettla po stiku z Brunom Senno zavrtelo takoj po startu. Dirko je nadaljeval krepko na začelju kolone, a se mu je do konca uspelo preriniti do 6. mesta, kar je zadostovalo, da je za pičle tri točke ubranil naslov prvaka pred Alonsom. Ali pa dirka leta 2021, ki jo je Hamilton začel z 10. startnega mesta in jo v napetem boju za naslov prvaka z Verstappnom tudi dobil.
A ne v dežju. Ne na takšen način. Ne s 17. startnega položaja. To, kar je Verstappen letos pokazal v Sao Paulu, je bila čista dirkaška poezija. Četudi je imel nekaj sreče z varnostnim avtomobilom oziroma s prekinitvijo dirke zaradi prenevarnih razmer na stezi. "Sreča, ne talent," je kot vzrok za zmago navedel njegov največji tekmec Norris po dirki in si prislužil kar nekaj kritik. Navsezadnje so Verstappnovo mojstrstvo priznali tako rekoč vsi ljubitelji formule ena, tudi Britančevi navijači in privrženci McLarna.
Nizozemčev boj s krovno zvezo
"Kje so vsi britanski novinarji," pa se je na novinarski konferenci po brazilski preizkušnji porogljivo spraševal Verstappen, ki je imel celotno sezono na hrbtu narisano tarčo. Zaradi izrečene kletvice med novinarsko konferenco v Marina Bayu, s katero je eksplicitno opisal stanje njegovega dirkalnika in nezadovoljstvo z njim, se je znašel v velikih težavah. Ne le, da so ga britanski mediji, ki so bili mestoma že prav neokusno na McLarnovi oziroma Norrisovi strani, zaradi neprimernega obnašanja večkrat raztrgali, nanj se je spravila tudi krovna organizacija, Mednarodna avtomobilistična FIA, ki ga je javno izpostavila, osramotila in mu naložila kazen družbenokoristnega dela. Verstappen je udarec po prstih sprejel cinično. Uprl se je na svoj način, izbral silenzio stampa za novinarske konference pod okriljem zveze, obširneje je spregovoril šele v paddocku pred zbrano množico sedme sile. Zaradi nekoliko slabših predstav in dejstva, da red bull ni bil več najhitrejši dirkalnik v karavani, so se Nizozemcu številni navijači, ki so naveličani monotonosti, privoščljivo smejali.
Nizozemčev žur do poznih dopoldanskih ur
A kdor se zadnji smeje, se najslajše smeje – in največji nasmešek na obrazu je imel Verstappen v Las Vegasu, kjer si je s taktično dovršeno vožnjo zagotovil še četrti naslov svetovnega prvaka med elito. S tem se je na večni lestvici izenačil z legendarnima Prostom in Vettlom. Hočeš nočeš je pri 27 letih osvojil tako rekoč že vse in se z zlatimi črkami zapisal v zgodovino tega športa. V Las Vegasu si je privoščil veliko zabavo, očividci so ga po osvojenem naslovu videli prešerne volje še v poznih dopoldanskih urah prihodnjega dne. Breme mu je padlo z ramen, lahko si je privoščil nekaj sprostitve. Udeležiti se je moral še dveh dirkaških koncev tedna, nato pa se je odpravil na zaslužen oddih z dolgoletno partnerico Kelly Piquet, s katero sicer pričakuje tudi naraščaj. Kljub vsemu pa bo moral kaj kmalu misli usmeriti v prihodnje leto, v katerem bo lovil dosežek Juana Manuela Fangia oziroma peti naslov svetovnega prvaka. Po letošnjem razpletu ima zdaj na hrbtu verjetno še večjo tarčo, a Nizozemec zagotovo še ni izrekel zadnje besede ...
Skupni vrstni red sezone 2024, dirkači (24/24):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 437 |
2 | Lando Norris | McLaren | 374 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 356 |
4 | Oscar Piastri | McLaren | 292 |
5 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 290 |
6 | George Russell | Mercedes | 245 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 223 |
8 | Sergio Perez | Red Bull | 152 |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin | 70 |
10 | Pierre Gasly | Alpine | 42 |
11 | Nico Hülkenberg | Haas | 41 |
12 | Juki Cunoda | RB | 30 |
13 | Lance Stroll | Aston Martin | 24 |
14 | Esteban Ocon | Alpine | 23 |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 16 |
16 | Alexander Albon | Williams | 12 |
17 | Daniel Ricciardo | RB | 12 |
18 | Oliver Bearman | Ferrari, Haas | 7 |
19 | Franco Colapinto | Williams | 5 |
20 | Guanjü Džov | Sauber | 4 |
21 | Liam Lawson | RB | 4 |
22 | Valtteri Bottas | Sauber | 0 |
23 | Logan Sargeant | Williams | 0 |
24 | Jack Doohan | Alpine | 0 |
Skupni vrstni red sezone 2024, konstruktorji (24/24):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | McLaren | Norris, Piastri | 666 |
2 | Ferrari | Leclerc, Sainz ml., Bearman | 652 |
3 | Red Bull | Verstappen, Perez | 589 |
4 | Mercedes | Hamilton, Russell | 468 |
5 | Aston Martin | Alonso, Stroll | 94 |
6 | Alpine | Gasly, Ocon | 65 |
7 | Haas | Hülkenberg, Magnussen, Bearman | 58 |
8 | RB | Cunoda, Lawson, Ricciardo | 46 |
9 | Williams | Albon, Colapinto, Sargeant | 17 |
10 | Sauber | Bottas, Džov | 4 |
Seznam vseh svetovnih prvakov v zgodovini formule ena
Sezona | Dirkaški prvak (moštvo) | Konstruktorski prvak |
1950 | Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo) | / |
1951 | Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) | / |
1952 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1953 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1954 | Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes) | / |
1955 | Juan Manuel Fangio (Mercedes) | / |
1956 | Juan Manuel Fangio (Ferrari) | / |
1957 | Juan Manuel Fangio (Maserati) | / |
1958 | Mike Hawthorn (Ferrari) | Vanwall |
1959 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1960 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1961 | Phil Hill (Ferrari) | Ferrari |
1962 | Graham Hill (BRM) | BRM |
1963 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1964 | John Surtees (Ferrari) | Ferrari |
1965 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1966 | Jack Brabham (Brabham) | Brabham |
1967 | Denny Hulme (Brabham) | Brabham |
1968 | Graham Hill (Lotus) | Lotus |
1969 | Jackie Stewart (Matra) | Matra |
1970 | Jochen Rindt (Lotus) | Lotus |
1971 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Tyrrell |
1972 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | Lotus |
1973 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Lotus |
1974 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | McLaren |
1975 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1976 | James Hunt (McLaren) | Ferrari |
1977 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1978 | Mario Andretti (Lotus) | Lotus |
1979 | Jody Scheckter (Ferrari) | Ferrari |
1980 | Alan Jones (Williams) | Williams |
1981 | Nelson Piquet (Brabham) | Williams |
1982 | Keke Rosberg (Williams) | Ferrari |
1983 | Nelson Piquet (Brabham) | Ferrari |
1984 | Niki Lauda (McLaren) | McLaren |
1985 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1986 | Alain Prost (McLaren) | Williams |
1987 | Nelson Piquet (Williams) | Williams |
1988 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1989 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1990 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1991 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1992 | Nigel Mansell (Williams) | Williams |
1993 | Alain Prost (Williams) | Williams |
1994 | Michael Schumacher (Benetton) | Williams |
1995 | Michael Schumacher (Benetton) | Benetton |
1996 | Damon Hill (Williams) | Williams |
1997 | Jacques Villeneuve (Williams) | Williams |
1998 | Mika Häkkinen (McLaren) | McLaren |
1999 | Mika Häkkinen (McLaren) | Ferrari |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2003 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2004 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2005 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2006 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2007 | Kimi Räikkönen (Ferrari) | Ferrari |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) | Ferrari |
2009 | Jenson Button (Brawn) | Brawn |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2016 | Nico Rosberg (Mercedes) | Mercedes |
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2018 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2019 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2020 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2021 | Max Verstappen (Red Bull) | Mercedes |
2022 | Max Verstappen (Red Bull) | Red Bull |
2023 | Max Verstappen (Red Bull) | Red Bull |
2024 | Max Verstappen (Red Bull) | McLaren |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje