Webber je bil po sobotnih kvalifikacijah tako jezen, da se je komaj dotaknil kosila, je razkril njegov oče Alan. V nedeljo je Avstralec dobil svoje zadoščenje. Foto: Reuters
Webber je bil po sobotnih kvalifikacijah tako jezen, da se je komaj dotaknil kosila, je razkril njegov oče Alan. V nedeljo je Avstralec dobil svoje zadoščenje. Foto: Reuters
Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
Vettel je vozil zelo agresivno, meni Hamilton. Z Britancem se gotovo strinja tudi Adrian Sutilk, ki je bl po dirki zelo jezen na rojaka, ki ga je proti koncu dirke prehitel, pri tem pa je prišlo tudi do trka. Foto: Reuters
McLaren
McLaren načrtuje aerodinamične izboljšave za naslednjo dirko v Hockenheimu. Nov difuzor so sicer pripravili že za Silverstone, a se izboljšave (še) niso najbolje obnesle. Foto: EPA
Fernando Alonso
Alonso še ni obupal nad prvenstvom. Foto: Reuters
Michael Schumacher
Schumacher je tako tekmovalen, da se bo, če ne bo začel dosegati (veliko) boljših rezultatov, upokoji, meni Ecclestone. Foto: Reuters

Zmago Marka Webbra je zasenčil spor, ki je že presegel okvire namigovanj. Naj vodstvo moštva še tako zanika, da dajejo prednost Sebastianu Vettlu pred Webbrom, je po VN Velike Britanije kristalno jasno, koga si moštvo želi ob koncu sezone videti okronanega za svetovnega prvaka. Nemcu so tik pred sobotnimi kvalifikacijami namestili izboljšano krilce, ki so ga vzeli z Avstralčevega dirkalnika, saj je Vettel svojega uničil na enem od prostih treningov. Kar je še huje, šef Red Bulla Christian Horner si sploh ni vzel časa, da bi Webbru razložil, zakaj so se odločili za to potezo. Govorice, da lastnik moštva Dieter Mateschitz favorizira Vettla, ki je produkt Red Bulla (kalil se je tudi v 'moštvu B' Toru Rossu), so ponovno dobile krila.

Vettel mu ni ponudil krilc
Po dirki, ko je bilo treba gasiti ogenj, se je Horner izgovarjal, da je Vettel v skupnem seštevku uvrščen pred moštvenim kolegom in da izboljšave pač dobi tisti dirkač, ki je v prednosti. Ker je sezona šele na sredini in predvsem ker je dajanje prednosti enemu dirkaču v moštvu prepovedano, razlaga ni prepričala nikogar, še najmanj Avstralca, ki je po svoji peti zmagi v karieri cinično pripomnil, da ni "slabo za voznika številka 2", in pozneje, da ne bi podaljšal pogodbe, če bi vedel, da bo številka 2. "Nekateri dirkači so mi ponujali sprednja krilca s svojih avtomobilov v paradnem krogu (dirkače pred dirko odpeljejo en krog po stezi, da lahko pozdravijo navijače, op. a.), a sem odvrnil, da bom ostal pri krilcu, ki ga imam," se je šalil 33-letnik. "Seb ni (ponudil krilca, op. a.)", je dodal in jasno nakazal, da so odnosi v moštvo daleč od idealnih.

"Nekateri bi sredi garaže postavili zid"
Razprtije v Red Bullu najbolj ustrezajo njihovim največjim tekmecem – McLarnu, ki rad poudarja, kako koristno je za uspeh moštva, ki vodi tako v posamičnem (Lewis Hamilton) kot konstruktorskem seštevku, da se njegova dirkača dobro razumeta. "Trenutno sva v prijateljskih odnosih, a morda vedno ne bo tako, a skušala bova ohraniti prijateljsko ozračje," je po dirki, ki jo je začel na 14., končal pa na 4. mestu, razlagal Jenson Button. "Zdi se, da si v nekaterih moštvih želijo po sredini garaže postaviti zid, a midva si deliva podatke. To je pomembno. A pri Red Bullu je položaj drugačen," je še dodal.

'Rdeča bika' sta se letos že zapletla maja na VN Turčije, za kar je vodstvo moštva okrivilo Webbra in prvič izzvalo obtožbe o favoriziranju Vettla. Dirkača nista bila daleč od 'bližnjega srečanja' tudi po štartu desete letošnje dirke. Hamilton, ki je začel dirko za Red Bullom ana tretjem mestu, ni mogel verjeti svojim očem. "Mark je peljal naravnost po svoji liniji, drugi dirkalnik pa je zapeljal proti njemu. Uf, bil je zelo agresiven, mislil sem, da se bosta zaletela," je predlanski prvak opisal trenutke po štartu. Webber je zelo dobro štartal, Vettel pa je takoj zapeljal v desno, da bi obranil svoj 'pole position', namesto tega pa ga je ugnal še Hamilton, sam pa je zapeljal ob stezo in nato padel povsem na zadnja mesta . Webber je v ponedeljek na svojem blogu zapisal, da je bila zmaga, zaradi vsega, kar se je dogajalo, še toliko slajša.

Fernando Alonso je prepričan, da Ferrari lahko osvojil prvenstvo, čeprav v Silverstonu ni osvojil nobene točke in za vodilnim McLarnom zaostaja že za 113 točk. Španec je svoje moštvo po (za njih še eni katastrofalni) dirki bodril, da je prvenstvo šele na polovici, predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo pa je pristavil, da je moštvo prestalo že kaj hujšega.

Kvalifikacije dobre, dirka nočna mora
Nekaj razloga za optimizem rdeči sicer imajo. V Silverstonu so na kvalifikacijah pokazali, da so ujeli priključek vsaj z McLarnm, a kaj, ko je nato sledila dirka, ki je privržence poskočnega konjička spominjala bolj na nočno moro. Slabemu štartu Alonsa sta nato sledila trk z moštvenim kolego Filipejem Masso in neregularno prehitevanje Roberta Kubice. Že res, da Poljak dvakratnemu prvaku ni pustil skoraj nič prostora in da ni imel druge izbire, kot da je sekal ovinek, a pravila so jasna in Španec bi moral sicer svojega dobrega prijatelja (če lahko spoh govorimo o prijateljstvu med dirkači) takoj spustiti naprej. Direktor dirke Charlie Whiting je kmalu izrekel kazen – vožnja skozi bokse -, ki pa je prišla ob zelo neugodnem času za Alonsa, ravno ko je na stezo zapeljal varnostni avto in se je kolona zgostila, Alonso pa je padel na zadnje mesto in dirko končal kot 14., le mesto pred Masso. Ferrari je prvič po zadnji lanski dirki v Abu Dabiju končal povsem brez točk. Če se hočejo vrniti v boj za prvaka, bodo morali rdeči izboljšati predvsem svoje predstave med dirko.

Ecclestone: Kriv je dirkalnik
Tudi nekdanji Ferrarijev velezvezdnik Michael Schumacher ponovno ni imel razloga za veselje. Dirko je končal na 9. mestu, medtem ko se je njegov moštveni kolega Nico Rosberg povzpel na najnižjo stopničko zmagovalnega odra. Na prvih devetih dirkah je Nemec dirko pred mlajšim rojakom končal le dvakrat.

Bernie Ecclestone dvomi, da bo Schumacher ostal v formul ena tudi naslednje leto, če se njegovi letošnji rezultati ne bodo izboljšali. Po še eni slab(š)i predstavi, po kateri Nemec za Rosbergom v skupnem seštevku zaostaja že za 54 točk, se je šef formule ena pridružil nekdanjemu trikratnemu svetovnemu prvaku Jackieju Stewartu, ki je prepričan, da se bo oziroma da bi se moral 41-letnik, ki je pogodbo z Mercedes Gp-jem podpisal do leta 2012, vrniti v pokoj. Ecclestone je prepričan, da za slabe rezultate ni kriv sedemkratni prvak, ki je "dobro telesno pripravljen, motiviran in nadarjen, a njegov dirkalnik ni dober". "Če Schumacher ne bo dosegal dobrih rezultatov, dvomim, da bo želel ostati," je prepričan Anglež.

"Kimi bi obogatil formulo ena"
In kdo bi zamenjal Schumacherja (ali Rosberga) pri Mercedesu, če bi se res vrnil v pokoj? Govorice oziroma želje o vrnitvi Kimija Räikkönena ne potihnejo. Šef McLarna Martin Whitmars je prepričan, da bi prisotnost svetovnega prvaka iz leta 2007 obogatila formulo ena. Finca naj bi si v svojem moštvu želel tudi Renault, a zdi se, da je 30-letnik povsem zadovoljen v reliju.