Jani Brajkovič je v zadnjem tednu Vuelte že treniral za kronometer, ki bo na svetovnem prvenstvu na sporedu 21. septembra. Foto: Reuters
Jani Brajkovič je v zadnjem tednu Vuelte že treniral za kronometer, ki bo na svetovnem prvenstvu na sporedu 21. septembra. Foto: Reuters
Jani Brajkovič
"Vso sezono sem dirkal z 58 kilogrami, potem pa sem imel pogoj, da moram imeti na štartu Vuelte 60 kg. Ta dva kilograma vleči s seboj 14 dni, to naredi razliko." Foto: MMC RTV SLO/T. O.
Juan Jose Cobo
Letošnjo Dirko po Španiji je presenetljivo dobil Juan Jose Cobo, Brajkovič pa je z 22. mestom postavil svojo drugo najboljšo uvrstitev na tritedenskih dirkah. Foto: Reuters

Brajkovič je pred petimi leti na Vuelti presenetljivo nosil majico vodilnega in napovedal, da se bo v nekaj letih boril za zmago na eni od največjih tritedenskih dirk. Na letošnji Dirki po Franciji mu je načrte prekrižal padec, zato smo pričakovali, da bo dobro pripravljenost unovčil na španskem krogu. Toda 22. mesto je manj od pričakovanj in zdaj Brajkoviču ostane le še kronometer na svetovnem prvenstvu. Njegova usoda v naslednji sezoni je še precej negotova, saj se je ekipa RadioShack združila z Leopardom, zato Brajkovič na Touru gotovo ne bo prva violina.



Kakšen je vaš komentar Dirke po Španiji, ki ste jo končali na 22. mestu?
To je veliko razočaranje in treba bo analizirati, zakaj se je to zgodilo. Ciljal sem vsaj na deseterico. Ko sem videl, da to ni realnost, sem spremenil taktiko in treniral za svetovno prvenstvo. Nisem se več naprezal za rezultat, ker mi je bilo vseeno, ali končam etapo 15. ali 35.

Zakaj zadnji teden niste poskušali opozoriti nase s kakšno vrhunsko etapno uvrstitvijo?
Ni tako preprosto, kot je videti na televiziji. Vsak dan se je v prvih 50 ali 60 kilometrih odvijala huda borba za beg. Poskušal sem nekajkrat, vendar mi ni uspelo. Mislim, da je bila ta borba in sploh celotno dirkanje težje kot na primer lani na Touru. Le eno etapo smo nekaj časa vozili počasi, sicer pa se je prav v vsaki etapi dirkalo na polno.

Toda v prvi polovici dirke je bilo še vse v redu in je kazalo, da je deseterica dosegljiva. Kaj se je dogajalo v 14. etapi in dan kasneje, ko ste skupaj izgubili 15 minut?
Dva slaba dneva sem imel in vsega je bilo konec. Šlo mi je vse po načrtih, potem pa sem na vzponu na Somiedo zaostal pet minut in mi je padla motivacija. Ko sem videl, da je konec boja za vrh, spustiš ritem. Vsaj pri meni je to verjetno slabost, ampak če je daleč pred tabo 20 kolesarjev, je težko iti 100-odstotno proti cilju.

Vodja vaše ekipe RadioShack Johan Bruyneel vam je ukazal, da morate dirkati s 60 kilogrami. Je bilo to za vas obremenjujoče?
To je bila gotovo ena izmed napak. Vso sezono sem dirkal z 58 kilogrami, potem pa sem imel pogoj, da moram imeti na štartu Vuelte 60 kg. Ta dva kilograma vleči s seboj 14 dni, to naredi razliko.

Pa je Bruyneel priznal napako?
Ne, nismo se niti o tem pogovarjali, ker so se začele pojavljati govorice o združitvi in je moral v Luksemburg, tako da je imel veliko pomembnega dela.

Kako ste sprejeli novico, da se združujeta Leopard in RadioShack?
Mislim, da zame ta združitev ni optimalna, saj bodo imeli še dva ali trije kolesarji pred menoj prednost na Touru. Moram se še pogovoriti, na katerih dirkah bom nastopal. Jasno, da bi rad naredil tudi nekaj zase.

Kritiki menijo, da niste kolesar za tritedenske dirke. Razmišljate, da bi spremenili tekmovalne cilje in se raje osredotočili na enotedenske dirke, kjer ste že dosegali izjemne uspehe?
Ne, Tour bo tudi naslednje leto eden od ciljev, bi pa rad nekaj naredil tudi na kakšni spomladanski dirki. Mislim, da na tritedenskih dirkah nimam težav z regeneracijo, kar je bistveno. Letošnje Vuelte tako nisem končal povsem izčrpen, zadnje dni sem se fizično dobro počutil. Problem je bila psiha. Ko sem videl, da nisem več v igri za najvišja mesta, mi je vse padlo dol.

Priložnost za novo dokazovanje boste imeli že kmalu. Kaj pričakujete od svetovnega prvenstva na Danskem?
Mislim, da bi lahko kronometer dobro odpeljal. Cestna dirka ni zame, bom pa vsekakor pomagal. Upam na dobro vreme. Kronometer je precej ravninski, takšen profil mi sicer ne ustreza najbolj, ampak z dobro formo se da dobro odpeljati. Realen cilj je deseterica. Že v soboto potujemo na Dansko, časa za ogled trase bo dovolj.