je kar malce zamerilo.
35-letni kolesar iz Novega mesta je bil pred leti sposoben krojiti vrh na enodnevnih dirkah ali na etapah največjih dirk. Leta 2006, ko je Jani Brajkovič vozil v zlati majici, je bil na Vuelti tretji, prav tako tretje mesto je izvlekel na eni od etap Gira. Leta 2006 je cestno dirko svetovnega prvenstva končal na 7. mestu in nato podpisal obetavno pogodbo z Discovery Channelom.
Toda januarja 2007 se je na cesti med Šentjernejem in Novim mestom zgodila huda nesreča. Nepreviden voznik osebnega avtomobila je trčil v ekipo Adrie Mobila, najhuje pa jo je skupil Murn, ki je imel večkratni zlom noge. Vseeno se je vrnil na kolo, toda prejšnjih uspehov ni bil več sposoben ponoviti. Zadnje tri sezone je zastopal barve Adrie Mobila.
Se je bilo težko odločiti, da končate športno pot?
Zadnji dve leti sem vedel, da se kariera končuje, saj po nesreči nisem prišel na prejšnjo raven. Leto po poškodbi sem še imel upanje, da se bom vrnil, ob koncu pa sem bil kapetan pri Adrii Mobilu in skrbel, da je ekipa na tekmah ubrano delovala. Poleti sem že vedel, da bo to moja zadnja sezona.
Najbrž je svojo vlogo odigrala tudi družina, kajne?
Seveda. Imam otroka, stara tri in štiri leta. Otroci odraščajo le enkrat. Če te takrat ni zraven, ne boš nikoli.
Kako zgodaj ste začeli trenirati? Je bil v mladosti v igri še kakšen drug šport?
Poskusil sem vse športe, v 4. ali 5. razredu osnovne šole pa sem že vrtel kolo.
Dolenjski kolesarji ste zelo povezani z Milanom Erženom, ampak vi se najbrž niste kalili pod njegovo taktirko ...
Z Milanom, ki je pet let starejši, sem v bistvu še dirkal skupaj pri Krki Telekom. Imeli pa smo takrat bolgarskega trenerja, ki je ugotovil, da imam velik potencial.
Kakšna je bila sprememba, ko ste precej mladi odšli v tujino, najprej v ekipo Mobilvetta?
Prepuščen si samemu sebi. Nisi doma, veliko si na poti. Doma si se usedel na kolo in si bil na dirki, ni bilo treba nič razmišljati.
Ste se italijanščine hitro naučili?
Saj sem bil prisiljen. Prve priprave sem imel že decembra. Prej sem nekaj malega sicer znal povedati, ampak v ekipi nihče ni znal angleško in treba se je bilo naučiti. V dveh mesecih sem že znal govoriti tekoče italijansko.
Ste bili z moštvenimi kolegi v dobrih odnosih?
Ja, bili so v redu fantje, imel sem dobre odnose in se še zdaj slišimo.
Je bilo veliko padcev in smole v karieri?
V bistvu je bila samo ta nesreča, ko me je zbil avto. Preostali padci so del tega športa.
Je bil voznik, ki je povzročil nesrečo, kaznovan?
Ne vem.
Ste dobili odškodnino?
Za zdaj še ne. Mora biti še obravnava na sodišču.
Boste čutili trajne posledice padca?
Čakajo me še zdravniške preiskave glede strukture kosti. Vsako leto imam kakšen zlom, letos sem si na primer pri običajnem padcu zlomil kolk, lani medenično kost. Zdravnik mi je rekel, da imam zaradi vijakov oslabljene kosti.
Pri ekipi Discovery Channel ste imeli čast kolesariti z Lanceom Armstrongom ...
Bil sem tudi pri njem na zabavi s fundacijo Livestrong v njegovi novi vili v Austinu v Teksasu.
Kakšen je bil občutek, kot ste bili z njim, za kakšno osebnost gre?
Zdel se mi je kot kakšen filmski zvezdnik.
Je bil med treningom prijazen, dostopen ali zvezdniški?
Ne! Če si zvezdniški, ne moreš biti kolesar.
Res? Mario Cipollini je bil vendarle nastopaški in je deloval zelo zvezdniško.
No, morda zvezdnik navzven, sicer pa so to običajni fantje.
Koliko je v kolesarstvu talenta in koliko garanja?
Pri mladincih se še da storiti nekaj s talentom, pa morda prva tri leta med člani. Potem pa - samo delo.
Ste na treningih vedno naredili, kar je zahteval trener?
Če si kaj izpustil, si samo samemu sebi delal škodo.
Bili ste na vseh velikih tekmovanjih, manjka vam le Dirka po Franciji. Zakaj niste bili nikoli na Touru?
Res, Tour je edina dirka, ki je nisem vozil in tega mi je najbolj žal. Vse enodnevne klasike sem vozil najmanj enkrat in vse tudi končal. Če me takrat ne bi zbil avto, bi šel tudi na Tour. Tisto leto je Alberto Contador zmagal.
Kaj menite o Contadorju in zgodbi, da je pozitiven dopinški test posledica zaužitega mesa?
Sploh ne spremljam več in me niti ne zanima. Vedno več je politike v kolesarstvu, zaradi gospodarske krize je položaj vedno težji.
Ampak - mar ni žalostno, da nekoga slavimo kot junaka, mesec pozneje pa izvemo, da si je pomagal na nepošten način?
Prav zaradi tega mi ni več do kolesarstva. Skoraj vse najboljše kolesarje dobijo na dopingu, Cancellari pa so celo očitali, da je vozil s kolesom, v katerega je imel vgrajen motor. Saj sploh ne veš, kaj je res in kaj ne.
Je kolesarstvo donosen šport? Ste dovolj zaslužili, se da od tega živeti do konca življenja?
Kje pa. No, razen če si kolesar tipa Alberto Contador.
Je 7. mesto na svetovnem prvenstvu vaš največji uspeh kariere?
Recimo.
Je bila kolajna daleč?
Ne ravno kolajna, bi pa lahko izvlekel 4. mesto. Malce drugače bi moral odpeljati zadnji kilometer in pol, pa bi bil blizu. Ampak razpravljati o tem je nesmiselno.
Kako daleč ste s študijem?
Narediti moram še en izpit na gradbeni fakulteti in diplomo. Vpisal sem se pri 17 letih, nato sem za 15 let prekinil šolanje, ker sem šel v tujino. Med kariero seveda ni možnosti za študij, če si na najvišji ravni dirkanja. V Adrii Mobilu pa so bili razumevajoči, lahko sem hodil na predavanja in zadnja tri leta še študiral.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje