Promet v Los Angelesu je vedno gost. Foto: AP
Promet v Los Angelesu je vedno gost. Foto: AP

Los Angeles, ki je OI nazadnje gostil leta 1984, je rojstni kraj sodobnega sistema avtocest, vendar njegova desetletja trajajoča romanca z avtomobili terja davek, vključno z zastoji in pogosto slabo kakovostjo zraka. V mestu, ki torej slovi po svoji strastni avtomobilski kulturi in razvpitem prometu, pa se v okviru olimpijskih iger, ki se bodo tam dogajale leta 2028, obetajo zelene spremembe

"Načrtujemo razširitev sistema javnega prevoza, da bi imeli olimpijske igre brez avtomobilov," je dejala losangeleška županja Karen Bass na tiskovni konferenci v Parizu in pojasnila, da "igre brez avtomobilov" pomenijo, da bodo obiskovalci morali uporabiti javni prevoz, da pridejo do olimpijskih prizorišč v mestu. Izjema so sicer večja prizorišča, kot so stadiona SoFi in Dodger ter Los Angeles Memorial Coliseum in Rose Bowl, ta bodo najverjetneje dovoljevala parkiranje.

Bass je dodala, da so v želji, da čim večje število spodbudijo k uporabi javnega prevoza, že začeli izboljševati svoje prevozne sisteme, obenem pa bodo z razširitvijo sistema javnega prevoza ustvarili nova delovna mesta. Vlada ZDA je prejšnji mesec v pričakovanju iger obljubila 900 milijonov dolarjev za pomoč pri izboljšanju mestnega železniškega in avtobusnega sistema. Načrtujejo, da bo mesto uporabilo tudi 3000 avtobusov, ki so mu jih posodili iz vse države, da bi zmanjšalo prometne zastoje.

Poleg novih prevozov naj bi oblasti v upanju, da bo prometnih zamaškov čim manj, podjetja spodbujale k temu, da njihovim zaposlenim med 17 olimpijskimi dnevi dovolijo delati od doma.