Po podatkih revije Forbes si Super Bowl v povprečju vsako leto po svetu ogleda okrog 160 milijonov ljudi, zato tudi ne preseneča dejstvo, da so vstopnice za večurni spektakel tačas najbolj iskani koščki papirja v ZDA. Cene so temu primerne: nekaj dni pred začetkom velikega dogodka v povprečju stanejo 8904 ameriške dolarje oziroma 8080 evrov.
Ljubitelji ameriškega nogometa, še posebej navijači obeh finalistov sezone, so navalili na spletne strani podjetij za prodajo in distribucijo vstopnic. Hitro so spoznali, da bodo morali na sekundarnem trgu v žepe seči zelo globoko. Najcenejšo vstopnico je eno izmed omenjenih podjetij ponujalo za 4644 dolarjev oziroma 4214 evrov, za najdražje pa je treba odšteti vrtoglavih 70.153 ameriških zelencev ali 63.269 evrov.
Seveda v Miami Gardensu, kjer bo letos odigran Super Bowl, ponujajo tudi skupinske pakete za 18 oseb, ki bodo v času tekme nastanjene v nadstandardni loži. Cena? 439 tisoč dolarjev (396.824 evrov).
Letos najdražji Super Bowl vseh časov
Letos so že tako visoke cene vstopnic zrasle v nebo. Številni razlog za to vidijo predvsem v finalistih, ki v zadnjih letih nista redna udeleženca Super Bowlov. 49ersi so od leta 1994 do danes v finalu igrali zgolj enkrat (leta 2013), za Chiefse je to prvi nastop po letu 1970. Dokaj redno igranje v Super Bowlu še zdaleč ni zagotovljeno, zato številni navijači ogled tekme v živo vidijo kot življenjsko priložnost. Letošnji Super Bowl bo kot kaže najdražji vseh časov. V primerjavi s prejšnjimi leti so cene vstopnic višje. Do zdaj najdražji Super Bowl je bil odigran predlani, ko sta se udarila New England in Philadelphia. V povprečju je bila cena vstopnice na trgu 5373 dolarjev oziroma 4838 evrov. Do zdaj drugi najdražji Super Bowl je bil lanski med New Englandom in Los Angeles Ramsi, ko je bilo treba za vstopnico v povprečju odšteti 4657 dolarjev ali 4193 evrov. "Na splošno gre za rekordno povpraševanje. Kot kaže, je trg za približno 20 odstotkov bolj vroč, kot smo predvidevali," je za New York Post pojasnil vodja komunikacij pri podjetju SeatGeek Chris Leyden in dodal: "Zelo sem presenečen nad povpraševanjem. V tem trenutku je videti, da bodo vstopnice porazdeljene na polovico ‒ polovica za eno skupino navijačev, polovica za drugo."
Po zadetku na lotu takoj po sezonsko vstopnico
Glede na to, kako popularen je ameriški nogomet onkraj luže, vsekakor ne preseneča, da so navijači za vstopnice, zlasti za Super Bowl, pripravljeni storiti marsikaj. Podjetje Ticketmaster je na svoji spletni strani opravilo raziskavo, v katero je zajelo 3.200 navijačev (100 na posamezno moštvo Lige NFL). Z obsežno raziskavo je želelo preučiti trende nakupov vstopnic za trge vseh 32 moštev in podrobneje spoznati razmišljanje kupcev oziroma navijačev. Izsledki raziskave so nadvse zanimivi. Približno 74 odstotkov anketirancev se ima za prave navijače, ki so pripravljeni svojemu moštvu slediti vedno in povsod. 49 odstotkov bi jih, če bi zadeli na lotu, nemudoma kupilo sezonsko vstopnico, kar 16 odstotkov jih je prekinilo razmerje z boljšo polovico, če je ta navijala za drugo moštvo. "Tovrstne raziskave resnično pokažejo, kako razmišljajo navijači v Ligi NFL, obenem tudi pojasnijo, kakšne so njihove želje," je ob tem v sporočilu za javnost dejal izvršni podpredsednik Ticketmasterja Clay Luter.
Razmišljanja navijačev so vsekakor zanimiva, v nekaterih primerih celo absurdna. 35 odstotkov navijačev bi se za vstopnico za Super Bowl odpovedalo alkoholnim pijačam za leto dni, 14 odstotkov bi se za enako obdobje odpovedalo mesenim užitkom. Sedem odstotkov vprašanih pa bi za najdragocenejši košček papirja darovalo kar ‒ ledvico!
Povprečne vrednosti vstopnic skozi zgodovino Super Bowla
Leto | SB | Cena vstopnice | Z inflacijo | Tekma |
1967 | I | 12$ | 90$/82€ | Green Bay - Kansas City |
1968 | II | 12$ | 87$/79€ | Green Bay - Oakland |
1969 | III | 12$ | 83$/75€ | NY Jets - Baltimore |
1970 | IV | 15$ | 98$/89€ | Kansas City - Minnesota |
1971 | V | 15$ | 93$/84€ | Baltimore - Dallas |
1972 | VI | 15$ | 90$/82€ | Dallas - Miami |
1973 | VII | 15$ | 87$/79€ | Miami - Washington |
1974 | VIII | 15$ | 79$/72€ | Miami - Minnesota |
1975 | IX | 20$ | 95$/86€ | Pittsburgh - Minnesota |
1976 | X | 20$ | 89$/81€ | Pittsburg - Dallas |
1977 | XI | 20$ | 84$/76€ | Oakland - Minnesota |
1978 | XII | 30$ | 118$/107€ | Dallas - Denver |
1979 | XIII | 30$ | 108$/98€ | Pittsburgh - Dallas |
1980 | XIV | 30$ | 95$/86€ | Pittsburgh - LA Rams |
1981 | XV | 40$ | 113$/102€ | Oakland - Philadelphia |
1982 | XVI | 40$ | 105$/95€ | San Francisco - Cincinnati |
1983 | XVII | 40$ | 101$/92€ | Washington - Miami |
1984 | XVIII | 60$ | 145$/132€ | LA Raiders - Washington |
1985 | XIX | 60$ | 140$/127€ | San Francisco - Miami |
1986 | XX | 75$ | 169$/153€ | Chicago - New England |
1987 | XXI | 75$ | 166$/151€ | NY Giants - Denver |
1988 | XXII | 100$ | 213$/193€ | Washington - Denver |
1989 | XXIII | 100$ | 204$/185€ | San Francisco - Cincinnati |
1990 | XXIV | 125$ | 242$/219€ | San Francisco - Denver |
1991 | XXV | 150$ | 275$/250€ | NY Giants - Buffalo |
1992 | XXVI | 150$ | 268$/243€ | Washington - Buffalo |
1993 | XXVII | 175$ | 303$/275€ | Dallas - Buffalo |
1994 | XXVIII | 175$ | 295$/268€ | Dallas - Buffalo |
1995 | XXIX | 200$ | 328$/297€ | San Francisco - San Diego |
1996 | XXX | 350$ | 559$/507€ | Dallas - Pittsburgh |
1997 | XXXI | 275$ | 426$/386€ | Green Bay - New England |
1998 | XXXII | 275$ | 420$/381€ | Denver - Green Bay |
1999 | XXXIII | 325$ | 488$/443€ | Denver - Atlanta |
2000 | XXXIV | 325$ | 475$/431€ | St. Louis - Tennessee |
2001 | XXXV | 325$ | 458$/415€ | Baltimore - NY Giants |
2002 | XXXVI | 400$ | 557$/505€ | New England - St. Louis |
2003 | XXXVII | 500$ | 679$/616€ | Tampa Bay - Oakland |
2004 | XXXVIII | 600$ | 799$/725€ | New England - Carolina |
2005 | XXXIX | 600$ | 776$/704€ | New England - Philadelphia |
2006 | XL | 700$ | 871$/790€ | Pittsburgh - Seattle |
2007 | XLI | 700$ | 853$/774€ | Indianapolis - Chicago |
2008 | XLII | 900$ | 1.052$/954€ | NY Giants - New England |
2009 | XLII | 1.000$ | 1.168$/1.059€ | Pittsburgh - Arizona |
2010 | XLIV | 1.000$ | 1.138$/1.032€ | New Orleans - Indianapolis |
2011 | XLV | 1.200$ | 1.344$/1.219€ | Green Bay - Pittsburgh |
2012 | XLVI | 1.200$ | 1.306$/1.185€ | NY Giants - New England |
2013 | XLVII | 1.250$ | 1.339$/1.214€ | Baltimore - San Francisco |
2014 | XLVIII | 1.500$ | 1.582$/1.435€ | Seattle - Denver |
2015 | XLIX | 2.111$ | 2.000$/1.814€ | New England - Seattle |
2016 | 50 | 2.500$ | 2.605$/2.363€ | Denver - Carolina |
2017 | LI | 2.500$ | 2.500$/2.267€ | New England - Atlanta |
2018 | LII | 2.500$ | 2.500$/2.267€ | Philadelphia - New England |
2019 | LIII | 2.557$ | 2.557$/2.319€ | New England - LA Rams |
2020 | LIV | Kansas City - San Francisco | ||
Opomba: V tabeli so povprečne nominalne cene vstopnic skozi zgodovino Super Bowlov. Te se bistveno razlikujejo od tržnih vrednosti cen, ki jih vsako leto narekuje povpraševanje. Vir: StarTribune |
Milijoni na dan tekme, milijarde na daljši rok
Fanatičnost navijačev je unovčljiva ‒ in tega se v ZDA še kako zavedajo. Največ cekinov vsako sezono pade v mošnjiček Lige NFL, ki že s Super Bowlom zasluži več deset milijonov ameriških dolarjev, a največji kos pogače si zagotovi s prodajo TV-pravic trem televizijskim mrežam ‒ CBS, FOX in NBC ‒, ki letno skupaj nakažejo v povprečju tri milijarde dolarjev (2,7 milijarde evrov). Čeprav natančnejših cifer vodstvo lige ne želi razkriti, je jasno, da bo za obdobje med letoma 2013 in 2022 po zaslugi prodaje TV-pravic bogatejše za 27 milijard dolarjev (24,3 milijarde evrov). Še nekaj milijard NFL zasluži prek ekskluzivnih pokroviteljskih pogodb.
Pet milijonov evrov za 30 sekund
Vrtoglave številke se vrtijo tudi okrog oglasnih blokov pred in med tekmo ter po njej. Letošnji Super Bowl bo predvajala TV-mreža FOX, ki bo za 30-sekundni oglasni blok med tekmo oglaševalcem zaračunala kar 5,6 milijona dolarjev (dobrih 5 milijonov evrov). Med dvema in tremi milijoni dolarjev bodo morali oglaševalci odšteti za predvajanje oglasa pred tekmo in po njej, ko so ljubitelji ameriškega nogometa prilepljeni pred televizijske zaslone ob spremljanju napovedi in analiz. FOX je letos prvič v zgodovini že krepko pred Super Bowlom razprodal vse oglasne bloke. "Vse je pošlo. Kar nekaj je bilo oglaševalcev, ki še niso bili pripravljeni na vse skupaj, tako da jih bomo 'stisnili' v oglasne bloke pred tekmo in po njej," je za Variety pojasnil Seth Winter, eden izmed izvršnih podpredsednikov na FOX-u. Nekaj oglaševalcev bo prvič oglaševalo med Super Bowlom, nekaj se jih bo vrnilo, oglasi pa bodo ‒ kot kaže ‒ tudi politično obarvani, saj sta 60-sekundni oglasni blok zakupili tudi predsedniški kampanji Donalda Trumpa in Michaela Bloomberga, ki se podaja v boj za demokratsko predsedniško nominacijo.
Tudi trgovine služijo na račun Super Bowla
Super Bowl ima velik učinek na ameriško ekonomijo. V raziskavi, ki jo je opravilo podjetje Prosper Insights & Analytics za državno zvezo za trgovino ZDA (NRF), trgovine v času okrog tekme zaslužijo v povprečju okrog 15 milijard dolarjev (13,6 milijarde evrov), kar nanese približno 80 dolarjev (72,6 evrov) na osebo. Večino denarja potrošniki porabijo za nakup hrane in pijače. "Velika tekma prinaša veliko porabo, ne glede na to, kdo igra in kdo zmaga," je v izjavi za javnost zapisal Phil Rist, podpredsednik podjetja Prosper Insights & Analytics.
Za vsakega se najde nekaj
Ob vsem tem je treba omeniti še druge, ki bodo prav tako zaslužili veliko več kot sicer. Ulični prodajalci prodajajo majice in druge artikle, prebivalci prek spleta oddajajo parkirna mesta in nastanitve. Koliko denarja se steka na ta račun, je skoraj nemogoče ugotoviti, a tudi tu se zaslužki štejejo v milijonih. "Okoli Super Bowla obstaja šala, da v tem času zaslužita prav vsak človek in njegov pes. Igralci služijo, stadioni služijo, mesta služijo, zakonite in nezakonite stavnice služijo, ogromen dobiček ustvarja TV-mreža, seznam je neskončen," je za CNBC pojasnil Rick Burton, profesor športnega menedžmenta na Univerzi Syracuse.
Kdor koli, samo da ni New England
Ljubitelji ameriškega nogometa ‒ izjema so navijači iz zveznih držav Massachusetts, Maine, Vermont, New Hampshire, Rhode Island in Connecticut ‒ so letos predvsem veseli, da se v finale Lige NFL ni uspelo uvrstiti New England Patriotsem, ki so zaigrali v štirih od zadnjih petih Super Bowlov. Čeprav je New England, na čelu s trenerjem Billom Belichickom in podajalcem Tomom Bradyjem, vselej poskrbel za napete obračune, so onkraj luže njihovih uspehov že precej naveličani. Zdaj navijači upajo, da bosta San Francisco in Kansas City potešila apetite in na najboljši mogoč način sklenila še eno sezono najpopularnejšega športa v ZDA.
Za čast ‒ in denar!
Super Bowl je z naskokom največji dogodek na ameriškem koledarju televizijskega predvajanja. Gre za dogodek, ki je poleg zadnje epizode kultne serije M*A*S*H 28. februarja 1983 v vsej zgodovini edini pred ekrane privabil več kot sto milijonov gledalcev. Največ leta 2015, ko sta se v Super Bowlu XLIX pomerila New England in Seattle (114,4 milijona gledalcev). Od leta 2010 je vsako leto presegel magično stotico, zato ne preseneča, da se okoli finala Lige NFL vrti toliko denarja. Ekipam in igralcem ameriškega nogometa igranje v Super Bowlu zaradi bogate zapuščine in večne slave pomeni veliko čast, a dogodek sam in dogajanje okrog njega prinašata še veliko več. Gre za edinstven spektakel, ki ga bodo športni navdušenci po svetu spremljali v noči na ponedeljek z začetkom ob 0.30 po srednjeevropskem času. Boste tudi vi med njimi?
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje