Tokratni Športni SOS je v znamenju tistih nogometnih moštev, ki so v zadnjih letih abonirana na evropsko jesen. V drugem delu pa išče tiste motocikliste, ki so na zadnjih treh dirkah sezone zapravili skupno prednost in s tem niso osvojili naslova svetovnega prvaka.
180. Zanima me, koliko klubov se je v zadnjih treh letih (2011/2012-2013/2014) vselej uvrstilo v skupinski del enega od evropskih tekmovanj (Liga prvakov ali Evropska liga)?
Rene Puhar
V tem obdobju je vsaj eno sezono v enem od obeh evropskih pokalov skupaj igralo kar 137 ekip. Kar 37 ekip pa je takšnih, ki so vse tri sezone igrale v skupinskem delu enega od obeh pokalov.
Tri sezone v Ligi prvakov (15):
Ajax, Arsenal, Barcelona, Bayern München, Benfica, Borussia Dortmund, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Milan, Olympiacos, Porto, Real Madrid, Šahtar Donjeck, Zenit.
Dve sezoni v LP, ena v Evropski ligi (11):
Anderlecht, Basel, Bayer Leverkusen, Celtic, Dinamo Zagreb, Marseille, Napoli, Paris SG, Schalke, Valencia, Viktoria Plzen.
Ena sezona v LP, dve v EL (6):
Atletico Madrid, Dinamo Kijev, Genk, Köbenhavn, Lyon, Steaua Bukarešta.
Tri sezone v Evropski ligi (5):
Lazio, Maribor, PSV Eindhoven, Rubin Kazan, Tottenham.
Le pet klubov je torej vse tri sezone igralo skupinski del Evropske lige, med temi pa je tudi Maribor. Zanimivo je, da se je Maribor pomeril kar s tremi, lani sta v Ljudskem vrtu gostovala Lazio in Tottenham, letos pa Rubin.
181. Ali se je sploh kdaj zgodilo, da je motociklist, ki je vodil s 43 točkami, 3 dirke pred koncem zapravil prvenstvo?
Uporabnik Mojega spleta as kgarnett
Ne, še nikoli. V dosedanjih 64 izvedbah elitnega motociklističnega razreda je kar 57 voznikov, ki so tri dirke pred koncem sezone vodili v skupnem seštevku, prednost tudi obranili in postali svetovni prvaki. Leta 1957 sta imela Libero Liberati in Bob McIntyre po treh dirkah (od šestih) enako število točk (14, za eno zmago, eno drugo mesto in en odstop), v drugi polovici sezone pa je Liberati sezono obrnil povsem v svojo korist, saj je dobil vse tri dirke.
Najvišja razlika izničena zaradi poškodbe
V le šestih primerih voznik, ki je vodil tri dirke pred koncem sezone, ni postal svetovni prvak. Največjo prednost je leta 1992 zapravil Mick Doohan, ki je imel pred Waynom Raineyjem 37 točk prednosti. Zmaga je bila takrat vredna 20 točk, z drugimi besedami je bila njegova prednost vredna 1,85 zmage. Avstralec je imel v tisti sezoni že dobljen naslov prvaka. Na prvih sedmih dirkah je zmagal petkrat, še dvakrat pa je bil drugi. V skupnem seštevku je imel tako pred Raineyjem že 65 točk prednosti (130:65). A Doohan je na kvalifikacijah pred VN Nizozemske padel in utrpel dvojni zlom desne noge, zaradi česar je moral izpustiti štiri dirke. Na predzadnji dirki je v Braziliji z 12. mestom ostal brez točke. Pred zadnjo dirko sezone v Južni Afriki sta mu ostali le še dve točki naskoka (130:128). Dirko je končal na šestem mestu, za Raineyja pa je bilo tretje mesto dovolj, da je še tretjič zapored postal svetovni prvak.
Leto pozneje Rainey utrpel še hujšo poškodbo
Rainey se je naslednjo sezono znašel v obrnjenem položaju, saj je imel tri dirke pred koncem sezone pred rojakom Kevinom Schwantzom 11 točk prednosti, a se je huje poškodoval na dirki v Misanu, saj je postal hrom od pasu navzdol.
43 točk bi bila rekordna razlika
V naslednji tabeli sledi pregled vseh dirkačev, ki so zapravili vodstvo tri dirke pred koncem prvenstva. Med njimi je naveden tudi morebitni primer iz letošnje sezone. Španski motociklist Marc Marquez je imel namreč tri dirke pred koncem sezone pred rojakom Jorgejem Lorenzom 43 točk naskoka, a se je njegova prednost po diskvalifikaciji v Avstraliji stopila na vsega 18 točk.
Sezona | Svetovni prvak | Točke | Svetovni podprvak | Točke | -3 dirke | Razlika | Zmaga | Št. zmag |
1992 | Wayne Rainey | 140 | Mick Doohan | 136 | 93:130 | 37 | 20 | 1,85 |
2013 | ? | ? | ? | ? | 255:298 | 43 | 25 | 1,72 |
1993 | Kevin Schwantz | 248 | Wayne Rainey | 214 | 203:214 | 11 | 25 | 0,44 |
1989 | Eddie Lawson | 228 | Wayne Rainey | 211 | 174:181 | 7 | 20 | 0,35 |
1973 | Phil Read | 84 | Kim Newcombe | 63 | 42:45 | 3 | 15 | 0,20 |
1998 | Mick Doohan | 260 | Max Biaggi | 208 | 185:189 | 4 | 25 | 0,16 |
1953 | Geoff Duke | 38 | Reg Armstrong | 24 | 22:23 | 1 | 8 | 0,13 |
Opomba: od drugega do petega stolpca so navedeni svetovni prvaki in podprvaki ter končno število točk, ki so jih osvojili v posamezni sezoni. V šestem in sedmem stolpcu pa je navedeno razmerje točk tri dirke pred koncem sezone in razlika. V predzadnjem stolpcu je zapisana vrednost zmage v posamezni sezoni, v zadnjem pa, koliko "zmag" je bil vreden zaostanek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje