V podkastu SOS-odmev smo pod lupo vzeli prvo polovico Dirke po Španiji, prvih deset etap je analiziral Bogdan Fink, direktor Dirke po Sloveniji.
V ospredju debate je bil predvsem torkov kronometer, ki ga je dobil Filippo Ganna, na odru pa sta pristala še Remco Evenepoel in Primož Roglič, ki sta očitno največja kandidata za končno zmago. "Trasa je bila izredno nezahtevna, na začetku je bil sicer manjši vzpon, sledila pa je popolna ravnina, do izraza so prišli fantje, ki imajo malo več kilogramov. Zmaga Ganne tako ni nikakršno presenečenje. Roglič je odpeljal odlično, saj je za Evenepoelom zaostal samo 20 sekund, spomnimo se le uvodnega kronometra na Giru, tam je zaostanek znašal 43 sekund. Presenetil me je Sepp Kuss, ki je za Vingegaardom zaostal samo za 11 sekund. Ta kronometer res ni bil pisan na kožo takim kolesarjem. Taktika Jumba Visme pa še vedno enaka − vsi trije njihovi glavni aduti ostajajo v igri," je bila prva Finkova ocena.
Odličen izid sploh glede na povprečno hitrost
Roglič je odlični kronometrist, v svoji karieri je dobil veliko voženj na čas, predvsem na tistih, kjer je povprečna hitrost nekoliko nižja (približno 50 km/h). Tudi zaradi tega je tretje mesto odličen uspeh, zmagovalec je namreč razvil povprečno hitrostjo skoraj 56 km/h. Fink je Italijanu povedal: "Ganna je izredno uspešen tudi na velodromu, res je čisti kronometrist. Zasledil sem informacijo, da namerava končati Vuelto, nato pa se pripraviti na evropsko prvenstvo, ki sledi teden pozneje. Omeniti velja tudi, da je Evenepoel kolesar, ki ima izredno aerodinamičen položaj, zelo je nizek, zato na tako hitrih kronometrih pridobi dodatne sekunde na račun svoje drže."
Vsak kolesar drugače reagira po prostem dnevu
Fink je odgovarjal tudi na vaša vprašanja, Boštjan ga je povprašal o oceni Rogličevega nastopa, direktor ekipe Adria Mobil pa je odvrnil: "Primož je odpeljal vrhunski kronometer, 36 sekund zaostanka za Ganno je res odličen rezultat. Pri Jumbu so s Primožem veliko delali na področju aerodinamike. Primož je s to vožnjo izredno zadovoljen. Res pa je, da bi bile razlike drugačne, če bi bil ta kronometer izpeljan predzadnji dan, takrat bi se noge vrtele drugače, rezultati bi bili drugačni. Moramo biti zadovoljni, saj je šlo za etapo po dnevu počitka, vsak kolesar ima na prosti dan 'svojo bolezen'. Primož je to odlično izpeljal, to je dober obet za naprej."
Prehitro še za napovedi za gore
Evenepoel je med glavnimi kandidati za končno zmago v najboljšem položaju, najbližje mu je Roglič (ki zaostaja 27 sekund), sledijo pa Joao Almeida (+1:07), Jonas Vingegaard (+1:13), Juan Ayuso (+1:16) in Enric Mas (+1:41). Naš gost je bil previden pri sklepanju, ali izidi kronometra napovedujejo tudi razmerja v gorah: "To bomo v resnici videli šele prihodnji teden, ko pride na vrsto Angliru, to bo kolesarska veselica s strmimi vzponi. Gotovo pa je to dober napovednik za Tourmalet, ki je na sporedu že ta petek. A rad bi še enkrat ponovil, ta kronometer je bil izredno hiter in ni bil pisan na kožo Kussu ali Vingegaardu. Izidi 10. etape tako še niso kazalnik, kaj se bo zgodilo naprej."
Hitreje odreagirali kot v prvi etapi
Že v prvem podkastu smo omenjali precejšnje organizacijske težave, ki smo jim bili priča tudi v naslednjih dneh, vrhunec je bila nevtralizacija zadnjih dveh kilometrov nedeljske etape. "Vzrok so bile težave z dežjem, na katerega prireditelji niso bili pripravljeni, to so bile res ekstremne razmere. V primerjavi s prvim dnevom so tokrat reagirali kar hitro. Organizacija velikih dirk je lahko okorna, tokrat so videli, da težave ne morejo rešiti drugače. Najbrž so originalni cilj skušali rešiti vse do konca, pol ure pred ciljem pa so končno merjenje prestavili nižje, ostal pa je lov na etapno zmago. Po mojem mnenju je bila odločitev pravilna."
Primož je bil vedno veseljak
Roglič, ki lovi rekordno četrto zmago na Vuelti, je v primerjavi s prejšnjimi leti veliko bolj sproščen, kar je opazil tudi Fink: "Po razpletu Toura 2020 se je videlo, da je tudi on človek. Prej je šel tujim novinarjem malo na živce, ker je imel ves čas 'pokeraški' obraz. Ta ni izdajal, ali je dober, utrujen ali slab. Izraz na obrazu je bil vedno identičen, vse izjave pred etapo in po njej so bile enake, obračal je tri ali štiri stavke. Tudi slovenski novinarji so večkrat rekli, da ga lahko posnameš pred začetkom prve etape na Touru in uporabiš izjavo za vsako etapo. Po lanski operaciji ramena pa je drugačen, ni več tako neučakan. Prejšnji Primož bi na letošnjem Giru skušal dobiti kakšno etapo, a je vse stavil na zadnji kronometer in niti ni poskušal. Tudi na drugih dirkah je bil miren, počakal je nasprotnike in jih prehitel v zadnjih metrih, videti je bilo, da to dela z lahkoto. To je izjemno pozitiven napredek. Tisti, ki ga že dolgo poznamo, pa vemo, da je bil vedno veseljak, vedno je znal poskrbeti za dobro vzdušje v ekipi."
Zdaj ni več takoj v top formi
Na letošnjem Giru je tako čakal popolnoma do konca, da je pokazal vse, kar zna, kar je bilo obratno od rožnate dirke 2019, to je bila prva tritedenska dirka, kjer je odkrito napadal zmago, že v prvi etapi oblekel majico vodilnega, dirko pa končal na tretjem mestu. "Mogoče so se pri ekipi odločili za spremembe pri pripravi na te najtežje dirke. Primož je običajno hitro prišel v formo in je bil na startu tritedenske dirke odlično pripravljen, potem pa je imel težave zadnji teden, ko so njegove fizične sposobnosti začele malo padati. Morda so zdaj obrnili program treninga, da v začetku ne pride že v maksimalni pripravljenosti ali pa tega niso hoteli pokazati. Zdi se mi, da je to recept tudi za Vuelto in napad na končno zmago."
Evenepoel ni vedel, da se bojuje za etapno zmago
Roglič se je etapne zmage na letošnji Vuelti že veselil v soboto, ko je v sprintu favoritov mirno odšprintal mimo Evenepoela. Marsikoga je presenetila reakcija kapetana Soudala, ki je mislil, da se je etapa končala z uspešnim begom in da se borijo samo za drugo mesto. Ta vidik se v sodobnem kolesarstvu, ki je prepleten z radijskimi postajami, zdi skoraj nemogoč, a Fink opozarja: "Mogoče pa so imeli v ekipi kakšne tehnične težave z radijskimi povezavami, teh frekvenc je namreč malo morje. Mogoče mu niso delovale, morda je bila to njegova taktična izjava, večkrat smo že videli, da to obvlada. Ekipe imajo res včasih težave z radijskimi postajami, včasih se to zgodi tudi zaradi navijačev, včasih zaradi glasnega navijanja tudi ne slišijo dobro. Morda je šlo kaj narobe v komunikaciji."
Kolesarji so drugačni na cesti in po dirki
Evenepoel se s svojimi izjavami včasih zdi aroganten, a številni novinarji, ki ga spoznajo in opravijo z njim pogovor, običajno obrnejo ploščo in pravijo, da je dostopen, predvsem pa pove veliko in iskreno. S to interpretacijo se je strinjal tudi Fink: "Slišim, da fantje v karavani razmišljajo podobno. Ko je dirke konec in kolesarji niso več v etapi in na cesti, so tekmovalci takoj malo drugačni. Tudi za Remca pravijo, da je tak. Vse skupaj pa ne pozabimo, da je šov."
Pričakovanja belgijske javnosti so precej večja
Med Slovenijo in Belgijo pa obstaja še ena velika razlika, severno od nas je kolesarstvo nesporno šport številka ena, zato je tudi več medijskega pritiska. "Ko so slovenski nogometaši igrali v belgijski ligi, jim ni bilo jasno, da preostali nogometaši v času dirk gledajo kolesarstvo. Običajno je namreč slika ravno obratna, Belgija je pač meka kolesarstva. Naši prejšnji trenerji so se hecali, da včasih v Belgiji lahko hkrati potekata dve dirki nižje ravni, pa sploh ne vedo drug za drugega. Tam je res ogromno tekmovanj, kolesarjev in ekip. Ob tem so tudi pričakovanja belgijske javnosti dosti večja, kot so drugje. Pri nas je izjemno pozitivno navijaštvo, spremljamo vse slovenske kolesarje in dogodke, veseli smo vsakega uspeha. Seveda pa pridejo tudi slabi trenutki in slabi komentarji, teh pa je vsaj po mojem mnenju daleč manj kot pozitivnih," je pogovor končal Fink.
Vabljeni k poslušanju celotne epizode, kjer je govora še o naslednjih temah:
− O kolesarskih padcih.
− Kako telo na tritedenskih dirkah odreagira po prostem dnevu.
− Zakaj je Mattia Cattaneo tekmoval brez zavor.
− Komentar skupnega vrstnega reda, v prvi osmerici so po trije kolesarji Jumba Visme in UAE-ja.
− Kako poteka program 'Rider Safety', ki skrbi za večjo varnost kolesarjev na dirkah.
− Težave s transferji na Vuelti in zakaj teh težav v Sloveniji (skorajda) ni.
− Analiza tekmovalnega koledarja belgijskih dirk.
− Kako iskreno so se člani Jumba Visme veselili rdeče majice Seppa Kussa.
− Katere so še ključne etape drugega tedna Vuelte.
− Morebitna taktična presenečenja v nadaljevanju dirke.
− Tudi UAE v rokah drži veliko dobrih kart.
− Pogačarjev seznam dirk ob koncu sezone in zakaj ne more dolgo mirovati.
− Zanimivost o številki (1)19.
− Iskanje talentov med mladimi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje