Odslužena vojaška letala naj bi kmalu zamenjali sodobni lovci. Foto: Reuters
Odslužena vojaška letala naj bi kmalu zamenjali sodobni lovci. Foto: Reuters
Kucova
Oporišče v Kucovi ima dobre vremenske pogoje skozi vse leto. Foto: Reuters
Kucova
Od vstopa v Nato leta 2009 albanski zračni prostor nadzorujejo italijanska in grška letala. Foto: Reuters

Kucova je bila v času nekdanjega komunističnega režima letalsko oporišče albanskih zračnih sil in zato zaprto vojaško območje.

Načrte za letalsko oporišče so naredili sovjetski strokovnjaki, zgradili pa so ga albanski politični zaporniki v 50. letih prejšnjega stoletja.

Potem ko je Albanija leta 2005 prizemljila 224 vojaških letal mig sovjetske in kitajske izdelave, je oporišče postalo "pokopališče" zastarelih letal in Kucova je skupaj z njeno okolico začela gospodarsko nazadovati.

Vendar je zdaj za tamkajšnje prebivalce znova vzniknilo upanje, ki ga prinaša odločitev severnoatlantskega zavezništva, da v Kucovi postavi svoje prvo letalsko oporišče v regiji.

Kot je povedal albanski obrambni minister Olta Xhacka, bo Nato v prvi fazi namenil 50 milijonov evrov za vzpostavitev podpornih, logističnih in vadbenih objektov.

"Regija kot celota je vstopila v nepovratni proces evroatlantske integracije," je pojasnil Xhacka.

Zahvala Albaniji
V Albaniji menijo, da so si letalsko oporišče prislužili za pomoč pri ohranjanju stabilnosti na Balkanu in zaradi sodelovanja v Natovih misijah po svetu.

Domačini pričakujejo, da bodo po letih brezposelnosti, izseljevanje in nizkih plač z oporiščem nastopili boljši časi.

"Natovo oporišče bo okrepilo obrambne zmogljivosti države, tuji vlagatelji pa bodo imeli več zaupanja v Albanijo. Dobro bo tudi za zaposlitve na območju," je dejal 68-letni upokojeni poveljnik zračnih sil Klement Alikaj, ki se skupaj z nekdanjimi piloti veseli spet zvoka letalskih motorjev.