Nova svilna pot, ki je dobila ime po tisti starodavni svilni poti, bo imela enak pomen kot njena predhodnica ‒ povezati Kitajsko z Evropo. Če bi Italija postala pridružitvena partnerica projekta, bi s tem pridobila nove naložbe in vstop na izredno zaprt kitajski trg na področju gradbeništva, pristaniške logistike, pomorskega prometa in telekomunikacij (5G).
Zaradi vedno večjega vpliva Kitajske na svetovnem trgu in skritih namer zunanjih naložb so zahodne zaveznice Italije v Evropski uniji in v ZDA zaskrbljene nad tem novim sodelovanjem. Med evropskimi državami vlada veliko nesoglasje glede velikega kitajskega projekta 'En pas, ena pot'.
Dolžniška past?
Kitajska v okviru 1.000 milijard dolarjev vrednega projekta financira gradnjo pomorskih, železniških in cestnih povezav v Aziji, Afriki in Evropi. Kritiki opozarjajo, da imajo koristi od tega predvsem kitajska podjetja, ranljive države pa se lahko ujamejo v "dolžniško past".
Italijanski premier Guiseppe Conte je zavrnil pomisleke in dejal, da ni nobenih tveganj. "Italija hoče zmanjšati svoj trgovinski primanjkljaj in si obeta nove priložnosti za podjetja, specializirana za velike infrastrukturne projekte. Vse to: transparentno," trdi italijanski Conte.
Navdušenje brez dolgoročne vizije
Kot pa je v pogovoru za dopisnika RTV Slovenija Janka Petrovca dejal poznavalec italijansko-kitajskih odnosov z univerze Renmin v Pekingu Francesco Sisci, Italija ni uskladila obiska Ši Džinpinga s svojimi zavezniki. Prav tako se ne zaveda posledic vstopa velikih kitajskih koncernov na trg Italije, ki temelji na majhnih in srednje velikih podjetjih. Skeptičen je tudi glede izteka novih trgovskih poti v pristaniščih severa države.
"Odlično, če s Trstom pomagamo Sloveniji ‒ odlično, če z Genovo pomagamo severozahodu Italije. Toda 90 odstotkov države je iz projekta izvzete," meni Sisci, po katerem bi se nova svilna pot morala izteči na Siciliji, saj bi gradnja novih povezav okrepila jug države. Skrbi ga še, da trenutna italijanska vlada vstopa v dogovore s Kitajsko s kratkoročnim navdušenjem, a brez dolgoročne vizije, je še poročal Petrovec.
Ši po Italiji v Monako in Francijo
Ši petdnevno turnejo tako začenja v Italiji, od koder bo odpotoval v Monako, turnejo pa sklenil v Franciji. V Evropo prihaja teden dni po tem, ko je Evropska unija objavila načrt v desetih točkah, ki predvideva bolj uravnotežene odnose s Pekingom, pri čemer poudarja, da je Kitajska tekmec Unije in hkrati njen največji trgovinski partner.
Kitajski predsednik je pred odhodom v Evropo dejal, da Kitajska in Italija s sodelovanjem pri pobudi vstopata v novo dobo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje