Delovno sodišče je v torek razsodilo, da so vozniki zaposleni, ne neodvisni pogodbeni sodelavci. Sodba se sicer nanaša na določene štiri voznike, a sodišče je poudarilo, da bi lahko imela njegova odločitev širše posledice za voznike v državi, poroča Guardian.
Sodnica Christina Inglis je dejala, da sodišče sicer "nima pristojnosti za širše deklaracije o zaposlitvenem statusu", tako da vsi Uberjevi vozniki "kot posledica te sodbe ne postanejo takoj zaposleni".
A sodba bi lahko imela "širše posledice, še posebej tam, kjer obstaja očitna uniformnost glede načina, na katerega podjetja delujejo, in okvirja, v katerem delajo vozniki," je pojasnila sodnica.
Status o zaposlitvi je temelj večine minimalnih zagotovljenih pravic delavcev na Novi Zelandiji, med njimi minimalna plača, najmanj šesturni delovnik, počitek, odmor za malico, dopust, starševski dopust, dopust zaradi družinskega nasilja ali žalovanja, članstvo v sindikatu in kolektivno pogajanje.
"Končno je prišlo do pravice za Uberjeve voznike. To pomeni, da bodo imeli vozniki besedo in ne bodo le predmet nadzora Uberja," je dejal eden od voznikov, zastopanih v primeru, Praful Rama. "Mi smo zaposleni," je dodal.
Primer sta sprožila sindikata First union in E tū union, ki sta odločitev pozdravila in jo označila za "prelomno". First union je tako že začel sprejemati voznike Uberja kot svoje člane, sprožil pa bo tudi kolektivno pogajanje.
Uber "razočaran"
Na drugi strani pa so v Uberju nad odločitvijo sodišča "razočarani" in se bodo nanjo pritožili. Po besedah tiskovnega predstavnika podjetja je "prezgodaj, da bi ugibali", ali bo to, da imajo novozelandski vozniki po novem status zaposlenega, vplivalo na delovanje podjetja v državi.
Po svetu je bilo že več primerov, ko so delavci platformna podjetja, ki svojih delavcev ne zaposlujejo, ampak jih zgolj najemajo, tožili z namenom zagotavljanja svojih delavskih pravic.
Leta 2012 so bila takšna podjetja, kot sta Uber in Deliveroo, soočena z najmanj 40 pravnimi postopki v 20 državah, vključno z Avstralijo, Čilom, Brazilijo, Južno Korejo, Kanado in več evropskimi državami.
Lani so v Italiji oblasti kaznovali UberEats, Glovo, Just Eat in Deliveroo s kaznijo v višini 733 milijonov evrov, ker so napačno klasificirali 60.000 njihovih delavcev. Tudi v Združenem kraljestvu je vrhovno sodišče lani potrdilo sodbo, ki določa, da so Uberjevi vozniki zaposleni, ne pa neodvisni pogodbeniki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje