Hutijevci nadzorujejo prestolnico Sana in severozahod Jemna. Foto: Reuters
Hutijevci nadzorujejo prestolnico Sana in severozahod Jemna. Foto: Reuters

Tiskovni predstavnik generalnega sekretarja ZN-a Stephane Dujarric je potrdil, da so jemenski hutijevci pridržali 11 uslužbencev Združenih narodov in da je od njih zahteval pojasnila, zakaj je bilo osebje pridržano.

"Lahko potrdim, da so hutijevci pridržali 11 uslužbencev ZN-a, ki delajo v Jemnu. Zaradi tega smo zelo zaskrbljeni in od hutijevskih oblasti zahtevamo pojasnila," je dejal Dujarric ter dodal, da si na vso moč prizadevajo za brezpogojno izpustitev pridržanih.

Pridržani sta bili dve ženski in devet moških, ki delajo za pet različnih agencij ZN-a in za odposlanca ZN-a. Hutijevski obveščevalci naj bi vdrli v njihove domove in pisarne, kjer so jim zaplenili telefone in računalnike.

Lokalni viri v Jemnu so v petek potrdili, da so hutijevci pridržali uslužbence ZN-a. "Zaščita jemenskega ljudstva pred vsemi obveščevalnimi dejavnostmi je ena od temeljnih nalog varnostnih služb milice, ki deluje v skladu z zakonom," je navedel vir.

Uslužbence ZN-a so pridržali že v četrtek v provincah, ki so pod nadzorom hutijevcev. Med njimi so trije uslužbenci Visokega komisariata ZN-a za begunce, trije iz Urada ZN-a za usklajevanje humanitarnih zadev (OCHA) in trije, ki sodelujejo z drugimi organi ZN-a.

Jemenska skupina za človekove pravice Mayyun pa je po navedbah francoske tiskovne agencije AFP sporočila, da so hutijevci zajeli najmanj 18 humanitarnih delavcev. Sočasne ugrabitve naj bi se zgodile v mestih Sana, Hodeida, Amran in Sada.

Mednarodno priznana vlada Jemna je ugrabitve obsodila. "Gre za zaostrovanje brez primerjave in brezobzirno kršitev mednarodnih norm in konvencij," je na omrežju X objavil jemenski minister za informacije Moamar al Erjani.

Hutijevski uporniki, ki imajo podporo Irana, so leta 2014 prevzeli nadzor nad večjim delom Jemna. Po izbruhu vojne v Gazi so v zadnjih mesecih v podporo Palestincem začeli izvajati napade na mednarodni ladijski promet v Perzijskem zalivu, s čimer so močno povišali cene ladijskih prevozov.