Letalo Boeing 777 družbe United Airlines z 231 potniki in 10 člani posadke na poletu iz Denverja v Honolulu na Havajih se je v nedeljo izognilo tragični nesreči, potem ko mu je na 3000 metrih višine razneslo desni motor. Zunanji zaščitni deli razbitin so padli na naselje v Denverju.
Ameriški nacionalni odbor za varnost v prometu (NTSB) je po prvem pregledu letala sporočil, da je večina škode omejena na desni motor, poškodbe letala so bile minimalne.
Boeing je sporočil, da so prizemljili vseh 69 letal Boeing 777 s tem motorjem, ki so trenutno v uporabi. Še 59 takšnih letal je garažiranih zaradi zmanjšanega zračnega prometa ob pandemiji covida-19.
Letala bodo prizemljena, dokler ameriška Zvezna uprava za letalstvo (FAA) ne konča inšpekcijskega postopka. Njeni predstavniki so imeli predviden sestanek s predstavniki podjetij Pratt & Whitney in Boeing v nedeljo zvečer po krajevnem času, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Kmalu po eksploziji motorja pri letalu nad Denverjem je svojo floto 24 letal boeing 777 prizemljil ameriški prevoznik United Airlines.
Letala uporabljajo tudi na Japonskem in v Južni Koreji. Večina letalskih družb sicer modele Boeing 777-200 in 777-300 zaradi starosti in potratnosti umika iz uporabe. Letalo Boeing 777-200, pri katerem je zagorel motor nad Denverjem, je bilo staro 26 let.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je sporočila, da je v stiku z ameriškim FAA-jem. Zaprosili so za dodatne informacije o vzroku nesreče, da bi lahko po potrebi ukrepali, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Japonska prepovedala vstop letal s tem motorjem v zračni prostor
Japonska je medtem do preklica prepovedala vstop v svoj zračni prostor za vse boeinge 777 z motorjem Pratt & Whitney 4000. Prepoved vključuje prelete, vzlete in pristanke.
Japonsko ministrstvo za promet je ob tem še sporočilo, da se je decembra zaradi težav z levim motorjem moralo po vzletu na letališče vrniti letalo letalske družbe JAL. Japonski varnostni odbor za promet je ugotovil, da sta bili poškodovani dve lopatici ventilatorja levega motorja, ena zaradi obrabljenosti.
Težave z edinstvenimi lopaticami pri motorju Whitney & Pratt 4000
Februarja 2018 je imel boeing 777 iste starosti, ki ga je upravljal United Airlines in je prav tako potoval proti Honoluluju, okvaro motorja. Približno 30 minut pred pristankom je odpadel pokrov motorja, kar je bila posledica zloma lopatice ventilatorja.
Zaradi tega dogodka leta 2018 sta Pratt & Whitney preverila zapise o pregledih vseh pregledanih lopatic ventilatorjev PW4000. Ameriška zvezna uprava za letalstvo (FAA) je marca 2019 izdala direktivo, ki zahteva ponavljajoče se preglede lopatic ventilatorjev na motorjih PW4000.
FAA je medtem sporočil, da so po pregledu prvih informacij po eksploziji nad Denverjem ugotovili, da je treba "povečati nadzor nad votlimi lopaticami motorja, ki so edinstvene za ta model motorja".
Nizozemska preiskuje tehnične težave pri tovornem letalu boeing 747
Nizozemske oblasti so medtem sporočile, da preiskujejo tehnične težave tovornega letala Boeing 747-400. V soboto so kmalu po vzletu z letališča v Maastrichtu namreč z letala odpadli delci motorja. Kovinski delci so padli na območje mesta Meerssen in lažje ranili neko žensko ter poškodovali več vozil, poroča Guardian.
Očividci so povedali, da je zagorel eden izmed motorjev, nato pa je letalo varno pristalo na letališču v mestu Liege v Belgiji. Nizozemski odbor za varnost je sporočil, da je preiskava v začetni fazi in da je prezgodaj za sklepe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje