Načrtovane tehnične izboljšave in dodatna usposabljanja pilotov so bili nazadnje dovolj za izpolnitev varnostnih zahtev evropske agencije.
Ameriška zvezna uprava za zračni promet (FAA) je vrnitev letal v promet odobrila že novembra lani, privoljenje sta nato dali še Brazilija in Kanada.
Letala max 737 so bila prizemljena vse od marca 2019, potem ko je v dveh nesrečah v Indoneziji leta 2018 in v Etiopiji leto dni pozneje umrlo 346 ljudi.
Preiskovalci so ugotovili, da je bil vzrok za nesreči napaka v sistemu za samodejno krmiljenje letala, kar je podjetje pahnilo v hudo krizo. Samo lani je bilo po navedbah tiskovne agencije AFP odpovedanih 650 naročil za omenjen tip letala.
Dvomi ostajajo
Pred dnevi je javnost sicer znova razburil eden od nekdanjih vodilnih menedžerjev v Boeingovi tovarni v Seattlu, ki je vzbudil nove skrbi glede tega prevoznega sredstva. Ed Pierson, ki je bedel nad proizvodnjo med letoma 2015 in 2018, je v svojem poročilu namreč zatrdil, da bi bile nujno potrebne nadaljnje preiskave težav z napeljavo in kakovostjo proizvodnje omenjenega modela letal, je poročal britanski BBC.
Prepričan je, da so preiskovalci in regulatorji v veliki meri prezrli dejavnike napak v proizvodnji, ki so po njegovem mnenju odigrali neposredno vlogo pri nesrečah, pripisuje pa jih delovnim pogojem v Boeingovi tovarni – označil jih je za kaotične in disfunkcionalne, zaposleni pa da so pod pritiskom vodilnih za čimprejšnjo izdelavo letal. Bil je tudi priča na kongresnem zaslišanju, kjer je dejal, da ga je varnost tam tako zaskrbela, da bi okleval, ali bi svojo družino vzel na Boeingovo letalo.
Pri Boeingu so vse očitke že zavrnili kot neutemeljene.
Boeing še poglobil izgubo
Poleg težav s tipom 737 max je na poslovne rezultate ameriškega proizvajalca letal Boeing seveda vplivala predvsem pandemija covida-19. V zadnjem lanskem četrtletju so našteli 8,42 milijarde dolarjev čiste izgube, kar znaša 14,65 dolarja na delnico. V zadnjem četrtletju predlanskega leta je izguba znašala 1,01 milijarde evrov oz. 1,79 dolarja na delnico.
Prihodki od prodaje so se znižali za 15 odstotkov, na 15,3 milijarde dolarjev, medtem ko so v zadnjem četrtletju leta 2019 znašali 17,91 milijarde dolarjev.
V zadnjem četrtletju je Boeing dostavil 59 komercialnih letal, kar je 25 odstotkov manj kot v primerljivem predlanskem obdobju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje