Kako se je to zgodilo?
Pisalo se je leto 1991. Kraj: hotel Al-Rashid v središču Bagdada. Zavezniške sile so udrihale po Huseinovem Iraku, svetovno TV-občinstvo pa ni moglo odmakniti oči, ko sta na prvo noč ofenzive drzna ameriška reporterja Peter Arnett in Bernard Shaw tekala po strehi stavbe in se v živo oglašala med vročico bitke, piše britanski Independent.
Huseinova invazija na Kuvajt pred 20 leti ni le vodila v operacijo Puščavski vihar, ampak je pomenila tudi začetek prve vojne, ki je potekala pod budnim očesom TV-kamer. Poročanje Arnetta in Shawa za Cable News Network (na kratko CNN) s sedežem v Atlanti je bil najbolj gledan dogodek v živo v zgodovini (če ne upoštevamo športnih dogodkov).
Javnost, prej sključena nad radijske sprejemnike, je zdaj postala zasvojena s TV-novicami v živo. CNN-ovi dobički so se povzpeli v nebo, njegov zgovorni lastnik Ted Turner pa je nesramno obogatel. CNN-ovo poročanje o vojni so spremljali tudi ameriški vojaki v svojih bunkerjih.
Slovo Larryja Kinga
20 let pozneje in CNN objavlja popolnoma drugačne novice: junija je starosta te TV-mreže Larry King sporočil, da se je odločil, da obesi svoje rdeče naramnice na klin in zapusti večerno oddajo, ki jo je vodil četrt stoletja. 76-letnik si želi več časa posvetiti svoji družini, deveti ženi in otrokom. A ko je to sporočil, ni CNN-a gledal skoraj nihče.
King je prikladno izpustil boleče dejstvo, da so se mu po letih rahlega padanja zdaj ratingi obrnili strmo navzdol. V zadnjem letu so padli za 36 odstotkov in dosegli rekordno nizko številko - zgolj 650.000. Če se ne bi odločil "skočiti", bi ga najverjetneje morali poriniti. A Kingovi katastrofalni ratingi zgolj sledijo CNN-ovemu neljubemu vzorcu.
Fox s še enkrat več gledalci
Pred desetletjem je bil CNN igralec težke kategorije: zanesljiv, prestižen, z več gledalci kot oba njegova največja tekmeca skupaj. Danes ima še vedno ugled, a zdi se, da so se ga gledalci naveličali. CNN je zdaj na zadnjem mestu med tremi TV-velikani (ob njem še MSNBC in Fox), v zadnjem letu pa je gledanost njegovih oddaj padla s 672.000 na 462.000, kar pomeni za polovico manj gledalcev, kot jih ima vplivni Fox medijskega mogotca Ruperta Murdocha.
Poleg tega je CNN izgubil celo falango svojih najbolj prepoznavnih obrazov. Leta 2009 je po 27 letih odšel Lou Dobbs, Christiane Amanpour je svoj 26-letni staž končala marca in se preselila na ABC, Campbell Brown pa je pred kratkim sama ubila svojo politično oddajo z besedami: "Preprosta resnica je, da moj program ne gleda dovolj ljudi."
Do ratingov s senzacionalizmom
Da bi ustavil ta črni scenarij, CNN zdaj menja kadre in v svoje vrste vabi ljudi, ki naj bi s svojo prepoznavnostjo (ali pa razvpitostjo) privabili pred zaslone več ljudi, CNN pa iz politično nevtralnega produkta pomaknili bližje bolj senzacionalističnim tekmecem.
Med novimi zaposlenimi sta Eliot Spitzer, nekdanji newyorški guverner, ki so ga ujeli s prostitutko, in Piers Morgan, britanski tabloidni urednik, ki je tudi sodnik v nekem resničnostnem šovu. A vsi ne pozdravljajo teh menjav: Reese Schonfeld, ustanovitelj mreže, je zgrožen, ker imajo zabavne vsebine prednost pred novičarskimi.
Svetovni ugled
CNN le ni običajna TV-mreža, saj je najbolj prepoznavna ameriška novičarska znamka, svetovni produkt, ki izvaža ameriške vrednote in je z leti postal nekakšen zlati standard novinarstva. To je podjetje, ki je s svojo ustanovitvijo pred 30 leti spremenilo medijski svet z izumom 24-urnih TV-novic. S popularizacijo (in globalizacijo) koncepta je CNN napravil pravo malo revolucijo pri seznanjanju javnosti z informacijami.
Občinstvu je ponujal žive posnetke katastrofe vesoljskega plovila Challenger, balkanskih vojn in sojenja O. J. Simpsonu. Leta 1993 je CNN-ovo predsedniško debato med Alom Gorom in Rossom Perotom spremljalo 16,3 milijona ljudi. Po potresu na Haitiju so bili tam prvi. A težava je, da relativno redko postrežejo z ekskluzivnimi novicami, gledalci pa so se preselili tudi na ažurnejši splet.
Ko se je CNN "rodil", je bil edini igralec v mestu. Začetnik na številnih področjih. Tudi etičnem s politiko, da novico raje dvakrat preverijo, kot da bi jo objavili prvi. Fox s tem nima težav. Ima pa gledalce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje