ICE so ponos nemških železnic in na posebnih progah za hitre vlake dosegajo potovalne hitrosti do 300 km/h ter veljajo za hrbtenico javnega prometa v Nemčiji. Foto: EPA
ICE so ponos nemških železnic in na posebnih progah za hitre vlake dosegajo potovalne hitrosti do 300 km/h ter veljajo za hrbtenico javnega prometa v Nemčiji. Foto: EPA

Državni tožilec v Frankfurtu je v sporočilu za javnost zapisal, da so v petek zvečer v bližini Kölna aretirali moškega brez stalnega prebivališča. V osumljenčevem avtomobilu je policija našla posebno orodje za pritrjevanje in odvijanje posebnih vijakov, ki držijo tračnice na betonskih železniških pragovih.

Sabotažo priznal v pismu politikom
51-letnika so preiskovalci izsledili na podlagi pisem, v katerih je storilec priznaval sabotažo, pri čemer je identično pismo poslal na več naslovov, pretežno politikov. Med drugim je pisal tudi nemški kanclerki Angeli Merkel.

Po pisanju Der Spiegla je bil osumljenec šele pred kratkim izpuščen iz zapora, kjer je prestajal kazen zaradi izsiljevanja.

Načrtoval iztirjenje na viaduktu
Nemška policija je v petek sporočila, da je prišlo do poskusa napada, potem ko je strojevodja hitrega vlaga ICE sporočil, da je v jutranjih urah opazil nenavadne vibracije in zvoke, ko je prečkal most Theisstalbrücke v bližini mesta Niedernhausen.

Theisstalbrücke je most, ki je bil zgrajen za potrebe avtoceste v poznih 30. letih, ko je nacistična Nemčija zgradila prvo moderno cestno omrežje. Leta 2000 so vzporedno zgradili še železniški most za potrebe hitrih vlakov ICE. Most je dolg 484 m, na najvišji točki pa je 50 m nad tlemi.

Več vlakov prevozilo mesto sabotaže
Nepopolnoma pritrjene tračnice je v nočnih urah prevozilo nekaj vlakov, preden je omenjeni strojevodja izdal opozorilo. Vijaki so manjkali na tračnicah samo nekaj metrov, preden se je začel omenjeni železniški most. Frankfurtski tožilec v sporočilu ni omenjal motiva, saj policijska preiskava o ozadju incidenta še poteka.