Uberjevi načrti o dolgoročnem sodelovanju s Turčijo so splavali po vodi. Foto: Reuters
Uberjevi načrti o dolgoročnem sodelovanju s Turčijo so splavali po vodi. Foto: Reuters
Carigrad
V Carigradu obratuje okoli 17.400 rumenih taksijev. Foto: Reuters
Uber
Storitve mobilne aplikacije Uber so po hitro rastoči priljubljenosti zdaj prepovedane v vse več evropskih mestih oziroma državah. Foto: Reuters

"Imamo svoj sistem taksijev. Od kod ta Uber sploh prihaja? Uporabljajo ga v Evropi, a me to ne zanima. Odločali se bomo zase," je v nagovoru ljudstva dejal Erdogan.

Carigrajski taksisti so se vse glasneje pritoževali nad prisotnostjo ponudnika prevozov, ki je na turški trg vstopil leta 2014. Pred nekaj tedni so tako mestne oblasti uvedle posebne licence za prevoz potnikov in uvedbo dveletne prepovedi vožnje ob kršitvi, s čimer so močno otežili delo ponudnikom prevozov Uberja.

V Carigradu, kjer biva okoli petina 81-milijonske Turčije, je 17.400 taksijev, njihovim voznikom pa je tri tedne pred predčasnimi parlamentarnimi volitvami prisluhnil tudi predsednik Erdogan, ki je Uberju sporočil, da je "tega posla konec, ne obstaja več".

Uber se na napoved oziroma odločitev Erdogana še ni odzval, je pa ob uvedbi licenc pred tedni sporočil, da si želijo sodelovanja z vsemi stranmi za izboljšanje prometa in da želi biti "resen dolgoročni partner Turčije".

Tudi mestni taksisti uporabljali aplikacijo
Takrat so tudi sporočili, da v Carigradu tudi okoli 2.000 voznikov rumenih mestnih taksijev uporablja Uberjevo aplikacijo, ob okoli 5.000 voznikih programa Uber XL, v katerem s kombiji prevažajo skupine ljudi na zabave ali potnike z veliko prtljage na letališča.

Niso pa razkrili števila uporabnikov v Turčiji, kjer poleg Carigrada v poletnih mesecih obratujejo še v počitniških mestih Bodrum in Cesme.

V začetku leta so carigrajski taksisti proti Uberji vložili tožbo, v kateri so podjetje obtožili oviranja poslovanja taksistov in nezakonitega delovanja. Vozniki Uberja so sicer večkrat poroča tudi o nasilju nad njimi, njihovimi strankami in avtomobili.

Tehnološko podjetje Uber je pred skoraj desetimi leti v San Franciscu razvilo aplikacijo, ki je iskalcem prevoza omogočalo najdbo, imetnikom avtomobilov pa ponudbo prevoza prek pametnega telefona.

Aplikacija je kmalu postala velik hit tudi drugod po svetu, skoraj povsod pa so bili vozniki Uberja deležni nasprotovanja taksistov, pogosto pa tudi fizičnega nasilja, čeprav aplikacijo uporabljajo tudi mnogi taksisti.

Sodišče EU-ja Uber izenačilo s taksisti
Konec lanskega leta je sodišče Evropske unije Uberju zadala velik udarec, ko je razsodilo, da gre tudi uradno za taksistično službo in ne le za "informacijske storitve" digitalnega ponudnika, s čimer je podjetje postalo podvrženo enakim regulacijam mestnih oblasti kot preostali uradni ponudniki prevozov.