Kot so pojasnili v Guardianu, se na omrežju X pojavljajo "moteče vsebine", zato bodo svoje novinarsko delo raje promovirali drugje.
"O tem smo razmišljali že nekaj časa zaradi pogosto motečih vsebin, ki so objavljene ali promovirane na omrežju. Med njimi so skrajno desničarske teorije zarote in rasizem," so zapisali v izjavi za javnost na spletni strani časopisa, ki ima na omrežju X skoraj 11 milijonov sledilcev.
Nedavne predsedniške volitve v ZDA so po mnenju britanskega časopisa izpostavile dolgotrajnejši trend, "da je omrežje X toksična medijska platforma in da je z njo lastnik Elon Musk vplival na oblikovanje političnega diskurza".
Kot so dodali, bodo uporabniki še vedno lahko delili povezave do člankov časopisa na omrežju X, prav tako bodo informacije in objave na omrežju zaradi potrebe po aktualnem poročanju še vedno vključevali v svoje prispevke.
Tožbe zoper X
Medtem so številne vodilne francoske medijske hiše napovedale tožbo proti družbenemu omrežju X, ki mu očitajo, da brez plačila objavlja njihove vsebine.
Francoski časopisi Le Figaro, Les Echos, Le Parisien, Le Monde in drugi menijo, da bi jim omrežje X moralo plačevati nadomestilo za objavljanje njihovih vsebin, poroča francoska tiskovna agencija AFP, ki je ločeno tožbo v enaki zadevi vložila prejšnji teden.
Mediji trdijo, da zakonodaja EU-ja na področju avtorskih pravic zapoveduje plačevanje nadomestil medijem za uporabo njihovih vsebin.
Časopisom in AFP-ju je pariško sodišče delno pritrdilo konec maja, ko je X-u naročilo, naj v roku dveh mesecev omogoči vpogled v tržne podatke, s pomočjo katerih bi mediji lahko podali oceno o tem, koliko denarja jim X dolguje.
Kot navajajo francoski mediji, X doslej tega še ni storil, prav tako pa ni pokazal pripravljenosti na pogajanja.
Francoski mediji so dogovore na področju avtorskih pravic leta 2021 podpisali s podjetjem Meta, ki med drugim upravlja Facebook, leto pozneje pa še s tehnološkim velikanom Google. Temu je francoski regulator marca letos zaradi neizpolnjevanja določil sporazuma naložil plačilo 250 milijonov evrov.
Bluesky kot alternativa X-u
Medtem se povečuje priljubljenost omrežja Bluesky, ki naj bi predstavljal alternativo X-u. Kot so sporočili v Blueskyu, so samo v tednu po ameriških predsedniških volitvah pridobili milijon novih uporabnikov.
Število uporabnikov tega omrežja, ki ga je ustvaril Jack Dorsey, nekdanji izvršni direktor Twitterja, ki je nato postal X, je od konca oktobra naraslo z okoli 13 na 15 milijonov.
Bluesky je več uporabnikov, 2,6 milijona, pridobil že v tednu po tem, ko je bil X avgusta prepovedan v Braziliji. 85 odstotkov teh novih uporabnikov je prav iz te države, je sporočilo podjetje, ki je po videzu in delovanju zelo podobno X-u.
500.000 novih uporabnikov pa je Bluesky pridobil v zadnjem mesecu, potem ko je X napovedal, da bodo blokirani profili vseeno imeli vpogled v objave uporabnikov, ki so jih blokirali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje