Novi sistem brezpilotnikov vrste schiebel camcopter S-100 so predstavili v petek. Letalo, ki je del sistema, je pridobila v sodelovanju z Evropsko agencijo za pomorsko varnost (EMSA).

Hrvaška je med prvimi članicami Evropske unije, ki je uveljavila tako napreden sistem za nadzor, iskanje in reševanje na morju, je ob predstavitvi brezpilotnika dejal državni sekretar na hrvaškem ministrstvu za morje, promet in infrastrukturo Josip Bilaver. Dodal je, da so izkušnje drugih držav doslej pokazale, da so ti brezpilotniki izjemno uspešni pri opravljanju nalog luških kapitanij in drugih agencij, ki so pristojne za iskalne in reševalne akcije ter druge izredne dogodke na morju.

Iz zraka lahko vidijo ladjo, oddaljeno 57 kilometrov

Večopravilne brezpilotnike lahko uporabljajo tudi za odkrivanje onesnaženja in požarov ter odkrivanje kršilcev zakonov. Med drugim jih uporabljajo za inšpekcijske preglede pomorskega prometa, saj lahko prek najsodobnejših senzorjev zmorejo ugotoviti, katero gorivo uporablja posamezna ladja na morju, so poudarili ob predstavitvi.

Brezpilotniki lahko med delovanjem zasledijo ladjo na morju, ki je oddaljena do 57 kilometrov, z višine 900 metrov pa lahko na ladjah zaznajo črko, veliko 30 centimetrov. Letala so primerna za dnevne in nočne polete z navpičnim vzletanjem in pristajanjem, ne glede na vremenske razmere. Doseg letal je do 100 kilometrov, v zraku pa so lahko neprekinjeno do šest ur.

Hrvaška je med prvimi članicami Evropske unije, ki je uveljavila tako napreden sistem za nadzor, iskanje in reševanje na morju. Foto: Reuters
Hrvaška je med prvimi članicami Evropske unije, ki je uveljavila tako napreden sistem za nadzor, iskanje in reševanje na morju. Foto: Reuters

Takšni brezpilotniki delujejo od leta 2017

Hrvaška je na začetku letošnjega leta zaprosila Evropsko agencijo za pomorsko varnost (Emsa) za pomoč pri nadzoru varnosti pomorskega prometa in čistoče morja. Agencija, ki ima sedež v Lizboni, je brezpilotnik za Hrvaško odobrila konec julija. Na položaju izvršne direktorice Emsa je od začetka leta Maja Markovčić Kostelac iz Hrvaške.

Emsa je sistem brezpilotnikov RPAS uveljavila leta 2017 kot pomoč državam članicam EU-ja, kandidatkam za članstvo v EU-ju ter članicam Evropskega združenja za prosto trgovino (EFTA), predvsem pri krepitvi zmogljivosti obalnih straž. Operativne izkušnje z brezpilotniki camcopte S-100 avstrijskega proizvajalca Schiebel so že pridobili v Italiji in Španiji ter na Portugalskem, Danskem in Islandiji.

Hrvaška vlada je na zaprtem delu seje prejšnji četrtek sprejela predlog nove organizacije hrvaške obalne straže. Po seji so sporočili, da je dokument zaupne narave. Hrvaška obalna straž, ki je del hrvaške vojaške mornarice, ima na razpolago devet različnih vojaških ladij, štiri helikopterje ruske izdelave mi8 mtv-1 ter dve letali pilatus pc-9.