Nova cev predora Učka, dolga 5,6 kilometra, bo ena najmodernejših v Evropi. Foto: BoBo
Nova cev predora Učka, dolga 5,6 kilometra, bo ena najmodernejših v Evropi. Foto: BoBo

Odprtja druge cevi predora se je udeležil državni vrh s predsednikom vlade Andrejem Plenkovićem na čelu. Plenković je današnji dan označil kot velik dan za Istro, Kvarner in Hrvaško, predor pa je blagoslovil tudi puljski in poreški škof Ivan Štironja.

Predor upravlja avtocestno podjetje Bina Istra. Direktor Dario Silić je ob odprtju povedal, da so za prebijanje cevi uporabili več kot 1000 ton tekočega eksploziva in izkopali za 1,3 milijona ton materiala, pri gradnji pa porabili 6000 ton jekla, kar je podobno količini jekla, vgrajenega v Eifflov stolp v Parizu.

"Nova cev predora Učka, dolga 5,6 kilometra, bo ena najmodernejših v Evropi," je dejal Silić. Doslej je dvosmerni promet potekal skozi eno cev tega predora, ki so jo za promet odprli leta 1981. Kot je dejal Silić, bodo to cev čez približno deset dni zaprli zaradi obnove. Dela bodo potekala od konca septembra do maja prihodnje leto, je pojasnil in dodal, da cestnine zaradi nove cevi ne bodo zviševali.

Damir Antić, gasilski poveljnik pri avtocestnem podjetju Bina Istra, je dejal, da bo med obema cevema 24 prečnih predorov za evakuacijo potnikov. Tretji najdaljši predor na Hrvaškem je opremljen z videonadzorom, ko pa bosta prihodnje poletje odprti obe cevi, bo po njima bistveno hitreje stekel promet.

Predor Učka je eden najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5821 metri in Sv. Rok s 5679 metri dolžine.
Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan zapelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000.

Dela v drugi cevi predora Učka so stala 200 milijonov evrov.

Projekt dograditve vzhodnega kraka istrskega ipsilona ima tri faze – avtocesto od Pazina do predora Učka, ureditev avtoceste od predora do Matuljev ter drugo cev predora. Dela so se začela leta 2016, projekt pa je skupno ocenjen na 570 milijonov evrov. Vsi posegi bodo predvidoma končani do konca leta 2026.

Z avtocesto do Matuljev bo pot od Zagreba do Pulja skrajšana na le dve uri in pol.