Nemška vlada je želela v prepotrebno posodobitev in izgraditev novih železniških tirov vložiti prek posebnega podnebnega sklada, ki pa ni bil načrtovan v skladu s proračunskimi pravili in se mu je po sodbi ustavnega sodišča zato odpovedala. Rešitev je nato našla v povečanju lastniškega kapitala podjetja nemških železnic za 20 milijard evrov. Vendar povečanje kapitala, kot veleva zakon iz leta 2016, pomeni tudi, da se mora povečati donos podjetja.
V regionalnem prometu je znesek dviga omejen, zato pa bi lahko potniki za hitre vlake na dolge razdalje in zlasti tovorni promet plačevali do 17 odstotkov več, kar močno presega inflacijo. Grozijo tudi ukinitve t. i. manj rentabilnih prog, kar bi lahko prikrajšalo zlasti potnike na dolge razdalje na vzhodu Nemčije. Tako bo morala država verjetno primakniti še na strani vozovnic ali plačila pristojbin za tire.
Nemška vlada, Evropska unija – vsi železniškemu prometu priznavajo ključno vlogo v brezogljični mobilnosti, toda če se bodo cene dvigale, se bodo potniki in tovor preusmerili na avtoceste. Javnomnenjska raziskava, ki jo je med 5000 vprašanimi opravilo podjetje Civey, je pokazala, da dve tretjini Nemcev nista pripravljeni plačati več oziroma se odpovedati delu prihodkov za varovanje podnebja. Ob nakopičenosti kriz imajo dovolj. V primerjavi z letom 2018 se je odnos do podnebnih in okoljskih vprašanj v največjem nemškem gospodarstvu drastično spremenil. Kar je navsezadnje pokazal tudi izid na evropskih volitvah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje