Nove vatikanske smernice za verski pouk in vzgojo poudarjajo pojem "kerygme", se pravi oznanjenja Jezusove smrti in vstajenja, kot središča kateheze. Poznavalci razvoja vatikanskih stališč na tem področju omenjajo, da poudarek izhaja neposredno iz učenja papeža Frančiška, ki je že v svoji prvi pridigi pred dobrimi sedmimi leti poudaril nujnost ohranjanja kerygme v osrčju verskega nauka, saj bi brez tega cerkev hitro postala samo še ena nevladna dobrodelna organizacija.
Novi direktorij za katehezo omenja potrebo po ustrezni predpripravi katehetov, se pravi tistih, ki verski nauk prenašajo naprej. Poudarja, da je prvi katehet v življenju katoličana njegova družina; prav tam naj se torej vzpostavijo temelji posameznikovega poznavanja vere. Toda ne gre samo za znanje, temveč za "živo srečanje z Bogom", ki naj bi vernemu človeku spremenilo življenje.
Novi dokument povzema tudi enega osrednjih sklepov zadnje škofovske sinode ‒ namreč o nujnosti inkulturacije katoliškega nauka pri novi evangelizaciji. Katehet mora torej poznati značilnosti okolja, v katerem oznanja vero, da bi tako preprečil konflikt med novostjo in že prisotnimi kulturnimi vzorci. Dokument priporoča tudi prilagajanje kateheze glede na družbene skupine: vzgoja v vero naj se torej prilagaja specifičnim okoliščinam meščanov, vaščanov in drugih kategorij prebivalstva.
Novi Direktorij za katehezo, ki ga je objavil Papeški svet za pospeševanje nove evangelizacije, je tretji po drugem vatikanskem koncilu ‒ in prvi po popravkih prejšnjega leta 1997.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje