Čeprav ima Google v svojih pravil o zasebnosti na spletu zapisano, "da Google jemlje zasebnost vaših podatkov resno", očitno ni čisto tako. S programom Screenwise bodo lahko spremljali prav vsako vaše dejanje na spletu.
Google vas spremlja: izbrišite zgodovino iskanj
Sporne točke novega pravilnika o zasebnosti
Poleg uporabe konkurenčnih podatkov, kot so, koliko časa in kako pogosto ste uporabljali določene storitve, bo Google zbiral tudi podatke o trgih, na katere uporabnik, beri potrošnik, še ni vstopil. Prav tako naj bi po novem zabeležil vsak vaš nakup v spletni košarici, ki ste jo kdaj zavrgli, te podatke pa bo nato posredoval spletnim trgovinam.
V novem pravilniku tudi piše, da ko uporabnik prek Googlove storitve pošlje e-pošto ali drugo sporočilo, ga lahko Google zadrži za obdelavo uporabnikovih poizvedb, za odgovor na uporabnikove zahteve in za izboljšanje svojih storitev.
Pri pošiljanju kratkih sporočil SMS s spleta pa lahko Google zbira in hrani podatke, povezane s temi sporočili, kot so telefonska številka, operater, povezan s to številko, vsebina sporočila ter datum in ura pošiljanja. Uporabnikov e-poštni naslov pa lahko uporabijo za komunikacijo z uporabnikom o Googlovih storitvah.
Kot piše BBC, so z Googlovega oglaševalskega oddelka že privolili v uporabo gumba "Ne sledi", ki bo nameščen v iskalniku. S klikom na ta gumb bodo uporabniki preprečili zbiranje njihovih osebnih informacij in posredovanje tretjim strankam.
Obama: Uporabniki ne morejo več dolgo čakati na pravila o zasebnosti
Bela hiša meni, da bi morali imeti uporabniki moč, s katero bi omejili zbiranje njihovih informacij na spletu, ter pravico popraviti informacijo in imeti transparenten nadzor nad pravili o zasebnosti na spletu. "Ameriški uporabniki ne morejo več dolgo čakati na jasna pravila, ki bodo določala varnost njihovih osebnih podatkov na spletu ... Z razvojem spleta je zaupanje potrošnikov ključno za rast dohodka v spletni ekonomiji," je dejal ameriški predsednik Barack Obama.
Google in Facebook sta po pisanju BBC-ja že privolila v oblikovanje "Listine pravic potrošnikov do zasebnosti", ki bo temeljil na ameriški Listini pravic (Bill of rights), kar bi skupaj oblikovala podjetja, potrošniške in druge skupine. Uvodoma bi šlo za prostovoljno dejavnost podjetij, kot so Google, Apple, Research in Motion in podobnih, kasneje pa bi morda tudi kongres sprejel ustrezen zakon. Kljub temu pa je šestintrideset ameriških zveznih državnih odvetnikov napisalo protestno pismo Googlu, v katerem so izrazili skrb nad zlorabo osebnih podatkov uporabnikov na spletu, ki bi jih nato predali oglaševalcem.
"V osnovi bi takšno ravnanje posegalo v pravice uporabnikov, saj bi neko individualno zanimanje Googlovega uporabnika za določen proizvod avtomatično prenesel na vse Googlove proizvode," so zapisali v pismu, namenjenemu glavnemu direktorju in soustanovitelju Googla Larryju Pageu.
Pozorno pri uporabi Googla, Gmaila in Googla+
Prejšnji mesec je Google napovedal uporabo nove politike zbiranja informacij, ki bi začela veljati 1. marca, s katerimi bi profilirali uporabnike in njihove aktivnosti na spletnih straneh. V to je vključeno brskanje po iskalniku Google, elektronski pošti Gmail in socialnemu omrežju Google +.
Odvetniki nad novim pravilom niso navdušeni iz več razlogov. Izpostavili pa so predvsem enega, piše CNN, in sicer da uporabnik ne more nadzirati tega, da so njegove informacije o dejavnostih na spletu posredovane tretjim osebam.
"Uporabniki imajo različne interese, zato si želijo, da njihove informacije, ki se ohranijo v spletni zgodovini, ostanejo ločene od informacij, ki jih izmenjujejo v svojem poštnem predalu Gmail. In čeprav morda nekaterih uporabnikov ne moti, da Google spremlja njihove zadetke iskanja, jih morda moti, da spremlja tud njihove dejavnosti na obiskani strani, s čimer hudo krši vdor v njihovo zasebnost."
Spletni gigant pripravljen na pogovore
Google je v sredo sicer privolil v pogovore s predstavniki ameriške vlade, a ob tem poudaril, da je njegov namen preprostejša uporaba njihovih storitev. "Naša nova pravila o zasebnosti bodo le olajšala razumevanje zasebnosti na spletu in hkrati odražala našo željo, da ustvarimo edinstveno izkušnjo za naše prijavljene uporabnike. Pri tem smo uporabili najbolj razširjeno objavo podatkov v Googlovi zgodovini, zato bomo še naprej uporabnikom ponujali možnost izbire in nadzora nad tem, kako naj in kako lahko uporabljajo naše storitve. Seveda pa smo se pripravljeni pogovarjati o tem regulacijskem pristopu tudi na globalni ravni."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje