Sonc je prepričan, da so letala še zmeraj zelo varna. Foto: RTV SLO
Sonc je prepričan, da so letala še zmeraj zelo varna. Foto: RTV SLO

Gost naše spletne klepetalnice, sicer vodja sektorja za preiskavo letalskih nesreč in incidentov pri ministrstvu za promet, je povedal, da je število zadnjih tragičnih nesreč po svetu naključje, saj med njimi ni nikakršne povezave.

Po njegovem je letalski promet kljub velikemu povečanju letal na nebu še vedno varen, čeprav se je absolutno število nesreč zaradi gostejšega prometa povečalo.

Seznam "prepovedanih" nepotreben
Kot je pojasnil, ni nobenih razlik v varnostnih standardih med nizkocenovnimi in običajnimi prevozniki, saj morajo vsi spoštovati stroge varnostne standarde in priporočila. Zato je le malo letalskih družb, s katerimi se ne bi peljal, je dodal in povedal, da Slovenija o sestavi seznama "prepovedanih družb" ne razmišlja, ker nadzor nad tujimi družbami že vrsto let zagotavlja letalski inšpektorat.

Celoten klepet z Matjažem Soncem si lahko preberete tukaj.
Raložil je, da lahko moderna letala ob solidnem vzdrževanju vzdržijo več kot dvajset let, če pa že pride do nesreče, je zanjo v veliki večini primerov kriv človeški dejavnik. Glede edinega slovenskega prevoznika Adrie Airways je Sonc ocenil, da so njeni piloti v evropskem merilu nadpovprečno usposobljeni, letala pa zelo dobro vzdrževana.

Upoštevanje nasvetov važno
Po njegovih podatkih našo državo na dan preleti okoli 800 letal, zaradi majhnosti ozemlja pa ni velike nevarnosti za padec katerega izmed njih. V primeru, da se letalo s potniki znajde v težavah, Sonc predlaga hladnokrvnost in dosledno upoštevanje navodil posadke, saj nasveti pred vzletom lahko rešijo življenja. Tako ima smisel tudi priporočilo, da je potrebno ob vzletu in pristanku poravnati stol, saj lahko tako v primeru nuje zagotovimo prost dostop do prehoda, ki vodi k izhodu, pojasnjuje.

Ob koncu klepeta je pojasnil, da je temeljni namen sektorja, ki ga vodi, preventiva, vendar pa se ob tem ubadajo s precejšnjimi kadrovskimi težavami.