Foto:
Foto:

Cestnien veljajo le za vozila težjimi od 12 ton. Uvedba cestnin bo prizadela tudi tuje avtoprevoznike, saj je njihov delež na nemških avtocestah kar enotretjinski. Nemške ceste so bile doslej brezplačne.

Nemčija ima z 12.000 kilometri najbolj razpredeno mrežo avtocest v Evropi, z uvedbo cestninskega sistema pa so odlašali eno leto. Mnogi menijo, da je to le uvod v splošni sistem cestnin, saj je Nemčija ena redkih držav v Evropi, kjer so avtoceste še brezplačne.

Tehnološko zahteven sistem cestninjenja
Po novem bodo vsa vozila težja od 12 ton opremljena s sistemom, ki s pomočjo GPS sistema omogoča beleženje njihove poti, za preverjanje pa bodo služili infrardeči čitalniki registrskih tablic. Do zamude pri uvedbi sistema je prišlo tudi zaradi tehnične zahtevnosti.

Sistem je razvil konzorcij družb Deutsche Telekom, avtomobilski proizvajalec DaimlerChrysler in vzdrževalec francoskih avtocest Cofiroute. V prihodnjih sedmih letih naj bi s koncesijo za pobiranje cestnin zaslužili 7 milijard evrov.

Država naj bi s cestninami letno zaslužila skoraj 2,8 milijarde evrov.