Kabel C-Lion1, ki povezuje Finsko in Nemčijo, deluje in je v celoti obnovljen, je sporočil finski operater Cinia in dodal, da je bila okvara popravljena hitreje, kot je bilo pričakovano.
Tudi kabel Arelion, ki povezuje Švedsko in Litvo, je popravljen in deluje normalno, je za francosko tiskovno agencijo AFP potrdil tiskovni predstavnik švedskega operaterja Arelion.
Kabla sta bila poškodovana 17. in 18. novembra v švedskih teritorialnih vodah v Baltskem morju. Finska, Nemčija in Švedska so kmalu po incidentu sprožile preiskavo in skušajo ugotoviti, ali gre za sabotažo. Preiskovalce še posebej zanima kitajska tovorna ladja Ji Peng 3, ki je plula v bližini kablov v času, ko sta bila oba poškodovana.
Švedska je pred dnevi omenjeno ladjo pozvala, naj se vrne v njene vode, češ da bi to pomagalo pri razjasnitvi incidenta. Ta je trenutno zasidrana v mednarodnih vodah med Švedsko in Dansko.
Tiskovna predstavnica kitajskega zunanjega ministrstva Mao Ning je danes sporočila, da je Peking pripravljen sodelovati pri preiskavi incidenta, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Ustanovljen poseben odbor za zaščito kablov
Mednarodna telekomunikacijska zveza (ITU), agencija ZN za telekomunikacije in Mednarodni odbor za zaščito kablov (ICPC) sta ustanovila svetovalni odbor, namenjen zaščiti podmorskih telekomunikacijskih kablov, je sporočil ITU.
"Podmorski kabli prenašajo več kot 99 odstotkov mednarodnih podatkov, zato je njihova odpornost na svetovni ravni nujno potrebna. Svetovalno telo bo združilo strokovno znanje z vsega sveta in zagotovilo, da bo ta ključna infrastruktura ostala odporna na nesreče, nezgode in druga tveganja," je povedala generalna sekretarka ITU-ja Doreen Bogdan-Martin.
Poškodbe podmorskih kablov so dokaj pogoste, saj je po podatkih ICPC-ja vsako leto zaznanih od 150 do 200 okvar, ki zahtevajo približno tri popravila kablov na teden. Večina okvar nastane zaradi človeške dejavnosti, kot denimo ribolov ali spuščanje sidra ladij. Druge okvare pa so posledica obrabe opreme in naravnih nesreč.
Novi svetovalni organ bo obravnaval načine za krepitev varnosti podmorskih kablov, vključno z zagotavljanjem njihove pravočasne postavitve in popravila ter zmanjšanjem tveganja poškodb.
Odbor sicer ne bo zadolžen za preiskavo vzrokov škode, ki je nastala na kablih, poroča nemška tiskovna agencija DPA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje