Predstavniki italijanskih oblasti so sporočili, da so našli mrtve štiri moške in eno žensko. Še vedno pogrešajo 28 ljudi; 13 državljanov Nemčije, šest državljanov Italije, štiri Francije, dva državljana ZDA ter po enega državljana Madžarske, Peruja in Indije.
Reševalci bijejo bitko s časom v iskanju morebitnih preživelih, ki bi lahko bili v zračnih žepih. Da bi lažje dostopali do za zdaj še ne preiskanih predelov, so reševalne ekipe na ladji sprožile več nadzorovanih eksplozij, s katerimi so odstranili ovire.
''Kapitan je moral zapustiti ladjo zadnji pred 150 leti''
Ekološka katastrofa pred vrati?
Poleg grožnje, da ne bodo našli vseh potnikov, okolju zdaj grozi še morebitna ekološka katastrofa. Iz 114.500 ton težke in 260 metrov dolge luksuzne ladje za križarjenje Coste Consordie, ki pred italijanskim otokom Giglio leži prevrnjena na desni bok, zdaj izteka tekočina ''neznanega izvora'', kot jo je opisal italijanski minister za okolje Corrado Clini. Če je tekočina res nafta, jo lahko v Sredozemsko morje izteče 2.300 ton, kar je še posebej nevarno, saj je v bližini naravni rezervat. Clini bo zato razglasil izredne razmere.
Zagroženih 15 let zapora
Lastnik ladje Costa Concordia je v ponedeljek na tiskovni konferenci za nesrečo okrivil kapitana ladje Francesca Schettina, ki naj bi vozil preblizu obale, prav tako pa naj ne bi upošteval postopkov, ki jih družba predvideva ob izrednih razmerah in so v skladu z mednarodnimi standardi. Schettija in njegov namestnik sta obtožena nenaklepnega večkratnega umora, povzročitve nesreče in zapustitve ladje. Ta je v televizijskem intervjuju dejal, da na karti ni imel označene skale, ob katero je zadela ladja. Grozu mu največ 15 let zaporne kazni.
Italijanski sodnik je Schettinu dovolil, da zapusti zapor, in mu odredil hišni pripor. Kapitana so aretirali dan po nesreči.
Kapitan ladje naj bi po poročanju Corriere della Sera, ki se sklicuje na očividce, malo pred nesrečo vodjo strežbe Antonella Tievolija poklical na palubo in mu dejal: "Poglej, Antonello, smo čisto blizu tvojega Giglia." Časopis pri tem pojasnjuje, da bi moral Tievoli teden dni pred plovbo Coste Concordie na dopust, a je moral ostati na krovu, ker zanj niso našli zamenjave. Kapitan pa naj bi mu s plutjem blizu Giglia zato želel narediti neke vrste uslugo.
Kapitan odpovedal
Avdioposnetek domnevnega pogovora med obalno stražo in kapitanom razkriva, da je Schettino zavlačeval in omahoval, ko so ga pozvali, naj se vrne na nasedlo ladjo ter pomaga pri evakuaciji ljudi.
Schettino je obalni straži pojasnil, da reševanje nadzoruje iz rešilnega čolna. Predstavnik obalne straže, ki je na trenutke kričal, je od kapitana zahteval, da se nemudoma odpravi nazaj na ladjo in jim poroča o razmerah.
Ko so kapitanu povedali, da so v morju trupla, jih je vprašal, koliko jih je, a v odgovor mu je obalna straža zabrusila, da bi to moral on povedati njim. "Poslušaj, Schettino, mogoče si sam sebe rešil iz morja, toda poskrbel bom, da te bom očrnil. Poskrbel bom, da boš plačal za to. Prekleto, pojdi nazaj na krov," je kapitanu dejal predstavnik obalne straže.
Kako bodo ladjo odstranili?
Na izbiro naj bi imeli dve možnosti: ali bodo ladjo odvlekli, da se bo potopila, ali pa bodo le šest let staro ladjo prelomili, kar bi njenemu lastniku družbi Costa Cruises povzročilo več sto milijonov dolarjev stroškov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje