Tu-154B je najpogostejši podtip letala tu-154. Foto: EPA
Tu-154B je najpogostejši podtip letala tu-154. Foto: EPA

V soboto je na letališču v sibirskem mestu Surgut na potniškem letalu tu-154B najprej izbruhnil požar, nato pa je odjeknila še eksplozija. V nesreči so umrli trije ljudje, več deset jih je bilo ranjenih. Večino od 124 ljudi na krovu letala so še pravočasno evakuirali.

Pristojni organi so že našli črni skrinjici in začeli preiskavo o vzrokih za nesrečo, dokler pa izsledki ne bodo znani, je ruska agencija za promet letalskim prevoznikom odredila, da morajo nemudoma prenehati uporabljati letala tu-154B.

Tu-154B je najpogostejši podtip letala tu-154, ki ga uporabljajo od začetka 70. let prejšnjega stoletja. Omenjeno letalo v Rusiji pogosto uporabljajo za notranji letalski promet, imajo pa ga tudi v drugih državah, kot so Iran in nekdanje sovjetske republike.

Tu-154B je podoben boeingu 727 in ima tri motorje na repu letala. Znan je predvsem po tem, da se dobro obnese na neasfaltiranih pristajalnih stezah. V svoji dolgi zgodovini je bilo to letalo vpleteno v več kot 30 nesreč s smrtnim izidom. Od teh so številne pripisali napaki pilota in slabemu vzdrževanju.

Nesreča letala tega tipa se je lani zgodila v Smolensku na zahodu Rusije, ko je umrlo 96 vidnih Poljakov, med njimi tudi njihov predsednik Lech Kaczynski.