52-letni Francisco Jose Garzon Amo je nekaj minut pred nesrečo prejel klic na službeni telefon, da bi od državnega upravljavca železnic Renfe dobil navodila smeri za pot do Ferrola, kamor je bil namenjen vlak iz Madrida. Ko je govoril po telefonu, je domnevno proučeval zemljevid ali kak drug dokument.
Vlak je bil opremljen z dvema črnima skrinjicama, ki ju je policija prvič ob prisotnosti preiskovalnih sodnikov analizirala danes.
Z analizo so ugotovili, da je imel vlak z osmimi vagoni nekaj trenutkov pred nesrečo hitrost 192 kilometrov na uro, nekaj sekund pred nesrečo pa so se aktivirale zavore. V ovinku, v katerem se je vlak iztiril, je omejitev hitrosti 80 kilometrov na uro.
V iztirjenju vlaka z 218 potniki prejšnjo sredo na severozahodu Španije v bližini Santiaga de Compostela je umrlo 79 ljudi. V bolnišnici je še vedno 66 ljudi, od tega 15 v kritičnem stanju.
"Trenutek nepremišljenosti"
Konec tedna je Garzona preiskovalni sodnik osumil povzročitve smrti iz malomarnosti v 79 primerih. Uradno še ni obtožen, je pa osumljen sodelovanja pri tem. Po poročanju medijev naj bi Garzon na zaslišanju priznal, da je v ovinek pripeljal s preveliko hitrostjo, kar je sam pripisal trenutku nepremišljenosti.
Garzona so izpustili iz pripora, a se mora enkrat na teden javiti na sodišču in ne sme zapustiti Španije.
V ponedeljek je v katedrali v Santiagu de Compostela potekala maša za žrtve, ki so se je udeležili premier Mariano Rajoy, prestolonaslednik Felipe skupaj z ženo Letizio in množica domačinov ter svojcev žrtev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje